1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Ruszają szkolenia dla Srebrnych Ambasadorów Piwa

W Kompanii Piwowarskiej rozpoczynają się kolejne szkolenia dla pracowników, które mają poszerzyć ich – obecnie i tak dużą – wiedzę o piwie. W ramach programu Ambasadorzy Piwa wszyscy zatrudnieni w KP przeszli już obowiązkowy kurs zakończony testem, który dał każdemu z nich tytuł Brązowego Ambasadora. Teraz chętni mogą zostać Srebrnymi Ambasadorami i szczycić się kolejnym stopniem piwnego wtajemniczenia.

Wiedza o piwie jest w Kompanii Piwowarskiej wysoko ceniona i mocno popularyzowana.

– Chcemy, by wszyscy mogli się cieszyć właściwie zaserwowanym piwem, które świetnie wygląda, pięknie pachnie i doskonale komponuje się z różnymi potrawami. Najlepiej, by tę wiedzę propagowały osoby zawodowo związane z piwem. Dlatego stawiamy na naszych pracowników, mianując ich Ambasadorami Piwa – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej. – Promowanie kultury piwa oraz odpowiedzialnej konsumpcji to nasze abecadło, toteż szkolenie z podstawowej wiedzy o piwie jest u nas obowiązkowe, tuż obok szkolenia BHP – dodaje.

Jak stać się Srebrnym Ambasadorem?
Program Ambasadorzy Piwa wystartował w 2012 roku i początkowo polegał na stacjonarnym, kompleksowym przeszkoleniu wszystkich pracowników. Pozyskana wówczas wiedza była codziennie sprawdzana: żaden użytkownik służbowego komputera nie mógł rozpocząć pracy, dopóki nie udzielił właściwej odpowiedzi na pytanie dotyczące piwa, które zadawała specjalna aplikacja.

Następnie szkolenia przeniosły się do Internetu. W ubiegłym roku pracownicy KP wzięli udział w kursie Brązowych Ambasadorów. Zachęcały do tego kampanie informacyjne, np. podkładki w kuchniach firmowych, wlepki na szybach i lustrach, konkurs zdjęciowy na firmowym portalu społecznościowym oraz krótkie filmy, w których wybrani pracownicy firmy, w tym przedstawiciele zarządu, opowiadają o swoich ulubionych piwach. Na tym poziomie piwnej edukacji – obligatoryjnym dla wszystkich zatrudnionych w Kompanii Piwowarskiej – jego uczestnicy poznali m.in. surowce niezbędne do uwarzenia piwa, poszczególne etapy procesu warzenia, wybrane style piwne i mity dotyczące chmielowego napoju oraz różnice między markami piw KP. Ponadto nauczyli się rozpoznawać za pomocą zmysłów podstawowe wady piwa.

Teraz na platformie e-learningowej wykazać się mogą najwięksi pasjonaci browarnictwa spośród Brązowych Ambasadorów. Zgłębią oni m.in. historię browarów należących do Kompanii Piwowarskiej, zagadnienia jakości piwa, kolejne piwne mity, techniki degustacji piwa i reguły food pairingu. Na zakończenie kursu czeka ich test, który ma sprawdzić zakres wiedzy i zweryfikować, czy zasługują na tytuł Srebrnego Ambasadora.

Dodatkowo adepci programu ambasadorskiego powinni zaangażować się w jedną akcję firmową. W ramach tego zadania mogą wziąć udział w sesjach panelu degustacyjnego lub jako wolontariusze pomagać w Strefie Eco albo Sprawdź promile, które są nieodłącznym elementem imprez plenerowych sponsorowanych przez marki KP. Część przyszłych Srebrnych Ambasadorów spełniła ten wymóg już w 2015 roku, uczestnicząc w aktywacji „Bohaterowie Lata” (300 pracowników KP ruszyło zza biurek w teren, by rekomendować nowości oraz pracować jako tajemniczy klient) lub konkursie „Cała prawda o piwie” (pracownicy zgłaszali swoje pomysły na obalanie piwnych mitów, promowanie marek KP i piwnej kategorii).

Ambasador Piwa w praktyce
Aby zachęcić do działań ambasadorskich i wyrobić u pracowników odpowiednie nawyki, Kompania Piwowarska przygotowała serię filmów o tym, jak powinien zachowywać się Ambasador Piwa. Krótkie filmy, pokazujące Ambasadorów „w akcji” i czytane przez Krystynę Czubównę, w zabawny sposób nawiązują do stylistyki dokumentów przyrodniczych.

Ambasador Piwa to bowiem nie tylko zaszczytny tytuł. Zadaniem takiej osoby – po uzyskaniu odznaki brązowej, srebrnej, a w dalszej kolejności złotej (która symbolizuje wiedzę ekspercką na najwyższym poziomie) – jest przede wszystkim szerzenie piwnej wiedzy i walka z mitami, a także pilnowanie standardów w gastronomii i w sklepach. Dlatego zamawiając piwo w pubie czy restauracji, Ambasadorzy przyglądają się, czy barman nalewa je pod kątem 45°, serwuje w czystym, odpowiednim dla danej marki szkle i we właściwej temperaturze.

W sklepie – tak osiedlowym, jak i w dużych marketach – Ambasadorzy zwracają uwagę na temperaturę przechowywania piwa i datę przydatności do spożycia oraz lodówki Kompanii Piwowarskiej: czy są włączone, dobrze wyeksponowane i czyste, czy nie stoją w nich inne trunki. Przedmiotem ich uwagi winny być także materiały reklamowe i opakowania – ich aktualność, widoczność, estetyka. Ewentualne błędy lub uchybienia mogą zgłaszać drogą mailową lub dzwoniąc na infolinię Kompanii Piwowarskiej.

Niesienie kaganka piwnej oświaty oznacza dla pracowników KP także konkretne przywileje. Przykładowo Srebrni Ambasadorzy mają dostęp do „tajemnej wiedzy” – jako pierwsi dowiadują się o nowościach, mają możliwość skosztowania piw uwarzonych według nowych receptur i wyrażenia swojej opinii. Ponadto każdy z nich otrzymuje cooler Ambasadora Piwa.

Piwo w polskiej rzeczywistości
Choć sytuacja w ostatnich latach bardzo się poprawiła, to kultura picia piwa w Polsce wciąż pozostawia wiele do życzenia. A przecież piwo zaserwowane zgodnie ze sztuką bardziej cieszy, zaś posegregowane odpady – puszki, butelki i kapsle – nie pozostawiają po wypiciu złotego trunku przykrego wrażenia. Należy też wspomnieć o tym, że polski konsument jest coraz bardziej ambitny i chce wiedzieć o piwie jak najwięcej. Jednocześnie wciąż funkcjonuje sporo piwnych mitów, z którymi trzeba się rozprawić. Ambasadorom Piwa pracy zatem nie zabraknie i całe szczęście, że obecnie jest ich już ponad 2800!

Elearning 1

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz