1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Ciekawostki

Żywiec prezentuje historię Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej

Jednym z elementów, które od momentu powstania Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu w 1856 roku pozostają niezmienne, są wyjątkowi ludzie tworzący Żywiecką Szkołę Piwowarską. W swoim najnowszym spocie reklamowym, stworzonym we współpracy z działem Brand Partnership Discovery Media, Żywiec przybliża konsumentom sylwetki twórców Szkoły i ich idee, które żyją w żywieckim browarze po dziś dzień.


Założenie browaru było spełnieniem marzeń arcyksięcia Albrechta Fryderyka Habsburga, a jego ambicją warzenie doskonałego piwa. W tym celu zatrudnił najlepszych ówczesnych browarników – mistrzów z Cieszyna, Czech i Austrii. Każdego z nich wyróżniało znawstwo i odwaga w zgłębianiu piwnych tajemnic. W ten sposób narodziła się Żywiecka Szkoła Piwowarska, u podstaw której leży dążenie do osiągnięcia najwyższej jakości warzonego piwa oraz rozwój nowych gatunków. Dzięki temu pod koniec XIX wieku produkowano w Żywcu nie tylko jasnego lagera, ale także portera, bocka czy piwo marcowe.
Przez dziesięciolecia ludzie w browarze byli kluczowym elementem jego rozwoju. Dotyczy to zarówno kolejnych jego właścicieli – dzieło Albrechta rozwinął najpierw jego bratanek Karol Stefan Habsburg, a następnie Karol Olbracht, zasłużony pułkownik artylerii Wojska Polskiego – oraz pierwszych mistrzów, takich jak Henryk Bauer czy Juliusz Wagner (twórca receptury żywieckiego portera w 1881 roku). Nie wolno zapomnieć również o „zwykłych" pracownikach. Ich rola jest nie do przecenienia, wszak to właśnie czterej szeregowi pracownicy uratowali browar przed wysadzeniem pod koniec II Wojny Światowej.

Żywiec Screen 4
Idee Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej, powstałe prawie 160 lat temu, są aktualne do dziś. Współcześni żywieccy piwowarzy w 2014 roku wznowili produkcję starych gatunków, tj. Marcowego i Bocka, ale też cały czas poszukują nowych inspiracji. W taki sposób powstały współczesne, innowacyjne receptury w postaci Żywca Białego czy Żywca APA.
Sukces Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej opiera się nie tylko na poszanowaniu tradycji browarniczej i stałym dążeniu do podnoszenia jakości. Kluczem do niego jest również poszukiwanie i rozwój innowacyjnych pomysłów, co stale w Żywcu robimy. W końcu w ślad za zmieniającym się światem, zmieniać się musi sama Szkoła - mówi Tomasz Hadam, Brand Manager marki Żywiec.
Pierwszy z trzech filmów, opowiadających o piwnym dziedzictwie Żywca, został wyemitowany 3 października 2014 r. Najnowsza kreacja w wersji 30" będzie emitowana od 2 marca w najważniejszych ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych, natomiast rozbudowany 60" spot, zostanie pokazany na kanałach z portfolio Discovery Networks.

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz