1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Ciekawostki

Polska jest umami!

Umami, to właśnie ten smak najczęściej określał preferencje Polek i Polaków, a tym samym mieszkańców naszego kraju w projekcie Mapa Smaków Europy zorganizowanym przez Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). W zabawie, która trwała przez miesiąc wzięło udział ponad 4 500 osób z całej Europy, w tym prawie 400 z Polski. Każdy z uczestników na stronie friendsofglass.com/pl/mapyourtaste udzielał odpowiedzi na dziesięć pytań, które pomagały określić jego smak. Najczęściej występujące smaki precyzowały smak danego kraju.

Dodatkowo na profilu facebookowym Friends of Glass swojego wsparcia na bieżąco udzielali najlepsi europejscy Sommelierzy piwa, wina i wody radząc, jak najlepiej podkreślić dane smaki w potrawach poprzez dobór odpowiedniego trunku. Ogłoszenie wyników Europejskiej Mapy Smaków nastąpiło na tegorocznym Expo w Mediolanie. Zaraz po prezentacji rezultatów rozpoczęła się europejska podróż Mapy Smaków po największych imprezach degustacyjnych i gastronomicznych na Starym Kontynencie (paryski „Salon de la Revue du Vin"; „Taste of London" oraz spotkania w Hamburgu 29 września, Monachium 30 września i w Madrycie). Tam „na żywo" było i będzie można spróbować z Friends of Glass jak smakuje Europa.
„Europejska Mapa Smaków to wyjątkowy projekt" – mówi Barbara Maciałczyk, Marketing Manager w Ardagh Group. "Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy się w niego zaangażować koordynując go i zrealizować także w Polsce."
Warto dodać, że Mapa Smaków Europy jest wciąż na bieżąco uaktualniana i każdy chętny może się stać jej częścią biorąc udział w smakowitym quizie na stronie www.friendsofglass.com/pl/mapyourtaste

 

Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). To wpływowe europejskie forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła" zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%.

www.friendsofglass.pl

 

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz