Ciekawostki
W Polsce mamy największy wzrost produkcji opakowań szklanych w całej Unii
Według najnowszych danych całkowity wzrost produkcji opakowań szklanych wyniósł w państwach Unii Europejskiej (UE) 1,6%. Oznacza to, że klientom europejskim i spoza Unii sprzedano 22 miliony ton lub około 50 miliardów opakowań szklanych. Dane te opublikowała dziś Europejska Federacja Opakowań Szklanych - FEVE(1).
Co jest w piwie?
Organizacja The Brewers of Europe, do której należy ZPPP Browary Polskie, ogłosiła dzisiaj, że piwowarzy będą dobrowolnie umieszczać na etykiecie produktu listę składników oraz wartość odżywczą na 100 ml, zgodnie z wymogami prawnymi, jakie stawiane są producentom wszystkich napojów bezalkoholowych, w tym piwa bezalkoholowego.
Niekorzystne skutki podwyżki akcyzy na wyroby spirytusowe
Historia pokazuje, że znaczące podwyżki podatków wielokrotnie nie prowadziły do wzrostu dochodów budżetów, wręcz przeciwnie – często nieoptymalne opodatkowanie zmniejsza wpływy budżetowe, negatywnie oddziaływuje na gospodarkę, prowadzi do zwiększenia szarej strefy itp. W 2013 r. akcyza na wyroby alkoholowe przyniosła polskiemu budżetowi ponad 11 mld zł rocznie, w tym 7,1 mld zł z tytułu podatku akcyzowego od wyrobów spirytusowych. Przy optymalizacji stawek, kwota ta mogłaby się jeszcze zwiększyć.
Chcesz być ekopiwoszem? Wybierz Tyskie, Lecha lub Żubra
Gospodarstwa domowe, usługi, przemysł, rolnictwo – żadna z tych aktywności człowieka nie może się obejść bez wody, a niektóre wykorzystują ją w wielkich ilościach. Nie inaczej jest w przypadku browarnictwa. Jednak niektóre piwa są pod tym względem bardziej ekologiczne niż inne – dzięki temu, że nowoczesne browary dążą do zmniejszenia zużycia wody. Dobrym przykładem jest tutaj Kompania Piwowarska, która przoduje w tej dziedzinie w grupie SABMiller z wynikiem 2,79 l wody na litr uwarzonego piwa.
Szerzenie kultury piwnej, innowacje i współpraca z partnerami źródłem wzrostu wartości dla rynku piwa
Jeśli uda się przywrócić magię piwa, skorzystają na tym nie tylko browarnicy, ale i ich partnerzy – taka idea przyświecała innowacyjnym, pełnym atrakcji konferencjom na Stadionie Narodowym, na które Kompania Piwowarska zaprosiła swoich głównych partnerów handlowych oraz siły sprzedaży. Układanie planów biznesowych urozmaicały uczestnikom wycieczki po piwnych światach oraz gotowanie.
Strona 5 z 7