1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Produkty

IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem

Instytut Monitorowania Mediów po raz dziewiąty przeanalizował zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 274 nowych przekazów reklamowych piwa wyemitowanych w trzech pierwszych miesiącach roku, okresie bezpośrednio poprzedzającym sezon piwny. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

Raport przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie branży piwowarskiej wskazuje, że w I kwartale 2014 r. wyemitowano we wszystkich środkach przekazu łącznie 274 nowe reklamy piwa - 24 reklamy prasowe, 104 internetowe, 106 telewizyjnych, 6 radiowych oraz 34 outdoorowe. Statystyki te wskazują na typową dla tego okresu, niewielką aktywność reklamową branży w skali roku – zbliżona liczba reklam piwa wyemitowana została w analogicznym okresie roku 2013.

Samoregulacja piwowarów bez sezonowych wahań
W dziewiątej edycji raportu IMM stwierdzono, że w żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „Alkohol – tylko dla pełnoletnich". Przekazy przygotowane przez branżę piwowarską przypominały również o zakazie spożycia alkoholu w ciąży. Nowy znak „W ciąży nie piję" od września 2013 roku na stałe trafił na opakowania piw oraz na materiały audiowizualne producentów zrzeszonych w Związku Browary Polskie.
"Najnowszy raport analizujący zgodność reklam piwa z zasadami etycznymi kolejny raz wskazuje, ze samoregulacja w obszarze promocji przynosi spodziewane efekty, a dowodem tego jest wysoka jakość przygotowywanych przez nas komunikatów reklamowych. Dobrowolne zobowiązanie, jakie złożyliśmy przed Komisją Europejską, obliguje nas do wspierania odpowiedzialnych postaw w obszarze reklamy i informacji konsumenckiej, co też czynimy niezależnie od sezonu" – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Związku Browary Polskie.

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz