1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Produkty

Polacy nie chronią przed słońcem ani siebie, ani żywności

• Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Tetra Pak* wynika, że blisko połowa Polaków (46%) nie chroni skóry przed działaniem promieni słonecznych, a blisko trzy czwarte (70%) nie zwraca uwagi na ochronę żywności przed światłem
• Kartony do żywności to opakowania skutecznie chroniące żywność przed działaniem światła

 

Czy odważyłabyś się wyjść latem na dwór nie zabezpieczając skóry przed szkodliwym działaniem promieni UV? A co z żywnością? Czy chronisz jedzenie przed światlem? Dla wielu osób nie do pomyślenia jest wyjście na plażę czy wylegiwanie się na leżaku przy basenie bez kremu z filtrem, okularów przeciwsłonecznych czy kapelusza. Jednak, jak wynika z badań zleconych tego lata przez Tetra Pak, aż 46% Polaków nie chroni skóry przed słońcem. Więcej, bo aż 70%, nie zastanawia się też, jak słońce i światło wpływają na produkty spożywcze.

Tetra Pak wydma

Tego lata zadbaj o siebie i o to, co jesz! Używaj kremów z odpowiednim filtrem i wybieraj soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych, które najlepiej chronią żywność przed światłem!

„Opakowania wielowarstwowe do żywności, zwane popularnie kartonami, stanowią doskonałą barierę dla światła i innych czynników zewnętrznych, dzięki czemu produkty w nie zapakowane, takie jak soki, napoje i produkty mleczne są skutecznie chronione przed utratą cennych wartości odżywczych" – powiedział Radosław Rozmierski, menedżer ds. zapewnienia jakości na Europę Centralną i Północną, Tetra Pak.

Co zaskakujące, według badań Polacy mają wysoką świadomość tego, jak światło słoneczne wpływa na produkty spożywcze. 54% respondentów wiedziało, że pod wpływem światła żywność zmienia kolor, 44%, że zmienia smak, a 37% było świadomych, że światło niszczy cenne składniki odżywcze i zmienia zapach produktów spożywczych. Mimo tej wiedzy, mniej niż jedna na trzy badane osoby (zaledwie 30%) bierze to pod uwagę przy zakupie żywności. Wyniki dotyczące stosowania filtrów słonecznych – używa ich tylko nieco ponad połowa Polaków – także pokazują, że konsumenci, którzy wiedzą jak niebezpieczne mogą być promienie słońca, nie próbują się przed nimi chronić.

„Latem jedzenie i napoje, tak samo jak ludzie, narażone są na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Tlen i światło zmieniają smak i wartość odżywczą takich produktów jak mleko, soki czy napoje owocowe. W przypadku mleka i produktów na jego bazie, światło powoduje rozpad witamin i przyspiesza rozkład tłuszczu, co objawia się zmienionym smakiem. Soki i napoje owocowe pod wpływem światła zmieniają kolor i tracą cenne składniki takie, jak witamina C czy beta karoten" – wyjaśnia Radosław Rozmierski.

Logo PL

Najważniejszą funkcją opakowania do żywności jest ochrona zawartego w nim produktu przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. Kartony do żywności stanowią barierę nie tylko dla powietrza, zanieczyszczeń i bakterii, lecz także dla światła. Zapakowana w nie żywność zachowuje więc wszystkie wartości, w tym cenne witaminy, a także naturalny smak, aromat i kolor. Dzięki aseptycznej technologii przetwarzania i pakowania firmy Tetra Pak, soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych nie wymagają chłodzenia ani stosowania konserwantów. Kartony do żywności są więc idealnym opakowaniem dla pożywnych i zdrowych napojów, po które warto sięgać niezależnie od tego czy opalasz się na plaży, wędrujesz po górach, czy zwiedzasz zabytki.

* Badanie przeprowadzone na grupie 800 osób w wieku 15-50 przez Internetowy Instytut Badań Rynkowych.

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz