1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Produkty

Śliwka kalifornijska dobra na śniadanie

Z badania „Style śniadaniowe wśród Polek” przeprowadzonego na polskim rynku na zlecenie California Prune Board wynika, że blisko 50 proc. respondentek jest pozytywnie nastawiona do tego, aby włączyć śliwki kalifornijskie do swojego śniadaniowego menu. Taki wynik powinien ucieszyć sprzedawców tych suszonych owoców.

Śniadaniowa szansa
Owoce i warzywa stosunkowo rzadko pojawiają się w śniadaniowym menu. Codziennie surowe warzywa jada na śniadanie 27% badanych, surowe owoce 19%, zaś suszone owoce tylko 8% pań. Widać zatem, że w segmencie śniadań jest duży potencjał do promowania spożycia owoców
i warzyw.
Motywacje i bariery
Respondentki, które nie jedzą śliwek kalifornijskich na śniadanie zapytano o przyczynę takiego stanu rzeczy, badane wskazały następujące przyczyny: nie smakują im takie śliwki (26 proc. wskazań) oraz nie wpadły na to, że można dodawać je do śniadania (25 proc. wskazań).
Z kolei te badane, które spożywają śliwki kalifornijskie, jako przyczynę podają wspomaganie trawienia (59 proc wskazań), natomiast aż 47 proc. ankietowanych zadeklarowało, że lubi ich smak a 38 proc. wskazało, że dobrze pasują do płatków oraz musli.
Z optymizmem na wyniki badań przeprowadzonych w Polsce patrzy Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe) – na polskim rynku widzimy wiele szans dla sprzedawców śliwek kalifornijskich. Kolejne badania wskazują, że konsumpcja suszonych śliwek
w Polsce będzie rosła. Ponadto jesteśmy przekonani, że polscy konsumenci w swoich wyborach coraz częściej będą kierować się kryterium wysokiej jakości, którą zawsze znajdą w suszonych śliwkach z Kalifornii – podkreśla.
Działania marketingowe
Aby zapewnić marketingowe wsparcie dla kategorii śliwek suszonych z Kalifornii, już od ponad dwóch lat na polskim rynku California Prune Board realizuje program komunikacyjny, promujący spożywanie śliwek kalifornijskich. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne.
Patronat nad badaniem „Style śniadaniowe wśród Polek” objęły telewizja Kuchnia+, magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK oraz radio JemRadio.pl.

Cały raport „Style śniadaniowe wśród Polek” jest dostępny pod linkiem: http://goo.gl/m1FDBN


W informacji prasowej cytowane są wyniki badań:
• „Style śniadaniowe wśród Polek” przygotowane na zlecenie California Prune Board przez IQS, w kwietniu 2016, metodą CAWI na grupie N=1000 kobiet w wieku 25-45.

sniadanie sliwka kalifornijska

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz