1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Technologie

7 ważnych powodów, dla których producenci żywności i napojów powinni stosować żywność barwiącą

Kolor jest dzisiaj nieodzownym narzędziem służącym do wyróżnienia produktu na tle konkurencji. Agencja badania rynku Innova Market Insight, typując tendencje dominujące na rynku żywności i napojów, do dziesięciu najważniejszych zaliczyła „wyraź to kolorem”. Wytwórcy, zdeterminowani, by dostarczać atrakcyjne wizualnie produkty, odchodzą od wszelkiego rodzaju dodatków barwiących. Duży wpływ ma na to silne nastawienie konsumentów na zdrowe odżywianie, podchwycone przez branżę spożywczą. Koncentraty barwiące, przygotowywane zgodnie z koncepcją barwienia żywności żywnością, gwarantują nie tylko żywe, apetyczne kolory, ale także naturalny skład produktu. Nadal są jednak wytwórcy, którzy trzymają się „starych” receptur. Ci producenci żywności i napojów, którzy chcą podążać za nowym trendem, jakim jest naturalność, powinni rozważyć, dlaczego warto przejść na Żywność Barwiącą.

Czytaj więcej...

Niekwestionowana wydajność: Zapobiegaj problemom zanim się pojawią

Wskazówki w zakresie serwisowania urządzeń higienicznych
Zużycie to naturalny proces, ale regularne serwisowanie urządzeń może zapewnić niezawodną pracę i pomaga utrzymywać wydajność. Konserwacja zapobiegawcza zmniejsza nieplanowane przestoje, zwiększa żywotność urządzeń i zmniejsza wypadki w miejscu pracy.

Czytaj więcej...

Zero emisji dwutlenku węgla i o połowę mniejsze zużycie wody w browarach – nowe cele zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg do 2030 r.

Grupa Carlsberg ogłosiła nowe cele zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO”, które stanowią ambitne odniesienie dla branży. Zakładają one, że do 2030 r. Grupa zminimalizuje emisję dwutlenku węgla do zera, obniży o połowę zużycie wody w browarach, zredukuje do zera liczbę wypadków we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie oraz zapewni konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw. Etap pośredni do 2022 roku zakłada m.in. wykorzystywanie energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych.

Czytaj więcej...

Oszczędzaj czas i utracone przychody dzięki zastosowaniu matrycy zaworów

Procesy w branżach wymagających rozwiązań higienicznych, takich jak branża produkcji napojów, produktów spożywczych, mleczarska, farmaceutyczna i kosmetyczna, stają się coraz bardziej złożone. Niektóre wyzwania obejmują uzyskanie większych przepływów i poprawę efektywności , zmniejszenie zużycia wody i energii. Dlatego tak ważna jest optymalizacja zarządzania przepływami bez utraty elastyczności, bezpieczeństwa zakładu, jakości produktu i poziomu higieny.

Czytaj więcej...

Czy spalanie biomasy drzewnej chroni klimat? W Polsce raczej nie

Wbrew tezom forsowanym przez polskiego ministra środowiska, spalanie biomasy drzewnej w większości przypadków jest dalekie od neutralności z punktu widzenia klimatu. Wycinanie na cele energetyczne całych drzew powoduje znacznie wyższe emisje dwutlenku węgla netto niż uwolnienie tej samej ilości energii z paliw kopalnych, jak wynika z badań opublikowanych właśnie przez brytyjski instytut Chatham House. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że polska energetyka będzie w coraz większym stopniu opierać się na spalaniu biomasy drzewnej, traktując ją jako odnawialne źródło energii, na równi z wiatrem, słońcem i geotermią. Do uzyskania 15% udziału energii z OZE w 2020 roku być może uda się nam doczołgać (choć nie jest to pewne), tyle że klimat na tym nic nie zyska.

Czytaj więcej...

Gomar inwestuje w informatyzację

Producent mrożonek, koncentratów, soków i innych przetworów owocowo-warzywnych, firma Gomar Pińczów, wdrożyła nowoczesny system informatyczny klasy ERP. Oprogramowanie, przygotowane przez kielecką spółkę Infover, ma usprawnić zarządzanie kadrami.

Czytaj więcej...

Pierwszy kartonik z zakrętką w segmencie napojów dla dzieci

Od czerwca 2015 r. nowa linia produktów pod marką Leon firmy Hortex jest dostępna w nowym opakowaniu – kartonie Tetra Brik® Aseptic Edge o pojemności 200 ml z wygodnym zamknięciem HeliCap™ 23. Jest to pierwszy na polskim rynku soków, nektarów i napojów produkt w opakowaniu kartonowym o małej pojemności z zakrętką.

Czytaj więcej...

Składniki pod lupą - na co zwracają uwagę konsumenci robiąc zakupy

Konsumenci na całym świecie coraz bardziej dbają o swoją dietę. Tendencje takie daje się wyraźnie zauważyć w supermarketach. Już ponad połowa Europejczyków (53%) i aż 64% populacji Stanów Zjednoczonych przed dokonaniem zakupu bacznie przygląda się etykietom produktów żywnościowych i napojów. Jeszcze większą ostrożność pod tym względem wykazują mieszkańcy Azji i Ameryki Południowej. Aż 84% populacji krajów azjatyckich i 75% mieszkańców Ameryki Południowej zwraca uwagę na skład kupowanych produktów. Takie właśnie wnioski sformułowano w oparciu o badania konsumenckie przeprowadzone niedawno przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej TNS na zlecenie Grupy GNT – największego na świecie producenta Żywności Barwiącej. Ankieta objęła ponad 5.000 respondentów z 10 różnych krajów Europy, Azji i obu Ameryk. Pytania dotyczyły m.in. nawyków żywieniowych i preferencji zakupowych.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

CFS Zeichnung

Zimna, mikrobiologiczna
filtracja stabilizująca
system CFS NEO

180708 Added Value Calibration 180x380 static PL

Kompendium wiedzy o piwie