1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

640 x 340 dziewczyna

Wydarzenia

8 powodów, dla których warto jeść warzywa i owoce

16 października swoje święto obchodzą… warzywa i owoce. Dlaczego warto je celebrować? Ponieważ często zapominamy, że codzienna dieta powinna obfitować w te produkty i należy po nie sięgać jak najczęściej, nie tylko od święta. W ramach kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!” prezentujemy najważniejsze powody, dla których warto jeść warzywa i owoce.

Czytaj więcej...

XII edycja Akademii Bezpiecznego Puchatka – trwają zapisy szkół do programu

Akademia Bezpiecznego Puchatka to największy program społeczny o tematyce bezpieczeństwa, skierowany do uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. Celem tej akcji edukacyjnej jest przekazanie dzieciom najważniejszych zasad bezpieczeństwa w domu, w szkole, na drodze i w Internecie. Program realizowany jest we współpracy z Biurem Prewencji i Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Patronami Honorowymi są Komendant Główny Policji oraz większość Kuratoriów Oświaty.

Czytaj więcej...

Bar Koszyki kolejną Tankovną Pilsner Urquell! Oficjalna inauguracja drugiej świątyni Pilsnera w Warszawie

Pilsner Urquell kończy w tym roku 178 lat i z okazji urodzin prezentuje kolejne miejsce, w którym można napić się niepasteryzowanego piwa, prosto z czeskiego browaru. Chcąc zadowolić warszawskich piwoszy, marka przeistacza popularny Bar Koszyki w kolejną Tankovną i już 10 października od godz. 18:00 zaprasza na oficjalne wydarzenie, inaugurujące pojawienie się drugiej świątyni Pilsnera w Warszawie.

Czytaj więcej...

Ocet Jabłkowy z naturalnym miodem od Roleski

Ocet jabłkowy to jeden z tych niezastąpionych produktów, który można znaleźć w polskim domu. Idealnie sprawdza się jako dodatek do wielu potraw oraz pomaga w zachowaniu zdrowia oraz urody. Jednak gdy połączymy go z „płynnym złotem” jak nazywany jest miód, te dwa składniki stają się doskonałym duetem smakowym z dobroczynnym wpływem na zdrowie. Ocet Jabłkowy z naturalnym polskim miodem od firmy Roleski to propozycja dla osób, które poszukują produktów z delikatnym, miodnym aromatem przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich właściwości octu z jabłek.

Czytaj więcej...

Targi Polagra w Poznaniu 2020

Bezpieczne egzemparze Czasopisma Przemysł Fermentacyjny i O-W dostępny już na Targach Polagra w Poznaniu 🙂 Zapraszamy wszystkich zwiedzających na nasze stoisko Sigma-Not nr 115.

Do pobrania również  bezpłatny egzemplarz online czasopisma Przemys Fermentacyjny i Owocowo Warzywny nr 7-8 2020, akcja z dostępnym linkiem trwa tylko przez czas Targów.  

https://polagra.pl/pl/dla-zwiedzajacych/program-wydarzen/literatura-fachowa/

SigmaNot nowa data

 

 

 

Warzywa i owoce w diecie dziecka – w jakiej formie smakują im najbardziej?

Dzieciom najbardziej smakują surowe owoce, ale lubią też z nich soki i napoje, warzywa natomiast zwykle przemycamy im w zupie bądź jako dodatek do kanapki. Marchewka i ziemniaki to produkty najchętniej jedzone przez nie w daniach, a z owoców w diecie malucha najczęściej gości jabłko. Dziecięce upodobania żywieniowe prezentuje sondaż zrealizowany w ramach kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Czytaj więcej...

W trosce o przyszłość planety, ludzi i biznesu. Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój w fundamenty swojej strategii biznesowej i ogłasza zobowiązania na 2030 rok.

Warzone z wykorzystaniem energii wiatrowej, w sposób pozwalający na rekordową oszczędność wody i sprzedawane w niemal połowie w opakowaniach wielokrotnego użytku – już dziś piwo Kompanii Piwowarskiej powstaje z poszanowaniem zasobów naturalnych i otoczenia. Lider branży piwowarskiej w Polsce idzie jednak o krok dalej i otwiera nowy rozdział w swoim podejściu do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, umieszczając troskę o ludzi i planetę w centrum swojej strategii biznesowej. Cele i ambicje firmy w tych obszarach na nadchodzące lata wyznaczają ogłoszone „Zobowiązania 2030”.

Kompania Piwowarska Nasze zobowiązania 2030

Jako lider branży piwowarskiej, Kompania Piwowarska od lat angażuje się w sprawy społeczne i ekologiczne i należy do czołówki firm w Polsce dbających o zrównoważony rozwój. Ze względu na charakter i skalę działania, producent piwa szczególny nacisk w obszarze zrównoważonego rozwoju kładzie na dwa obszary – Ludzie i Planeta, w ramach których ma wyznaczone konkretne cele do osiągnięcia do 2030 roku. Są to: neutralność węglowa, oszczędność wody, korzystanie z opakowań w obiegu zamkniętym, zrównoważone zakupy, integracja i zdrowie oraz odpowiedzialne wybory. Na najbliższe 10 lat firma wyznacza sobie również zadania w obszarach: Portfolio i Profit. Strategia uwzględnia perspektywę globalną, wyrażoną w Wizji Środowiskowej Grupy Asahi 2050, a jej wdrożenie przyczynia się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
– Do kwestii wpływu naszego biznesu na planetę i ludzi od lat podchodzimy poważnie. Teraz jednak nadszedł moment, w którym jako browary europejskiej części Grupy Asahi postanowiliśmy wdrożyć w życie fundamentalną zmianę – czyniąc nasze ambicje i plany związane ze zrównoważonym rozwojem integralną częścią naszej strategii biznesowej pod nazwą „Nasze zobowiązania 2030”. W jej centrum znajdują się dwa filary – Planeta i Ludzie. Tym samym pokazujemy, że już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej.
Grupa Asahi, do której należy lider rynku piwnego w Polsce, podjęła szereg zobowiązań dla całego biznesu, które europejska część grupy zdefiniowała poprzez konkretne cele:
Planeta – w ramach tego filaru, firma zobowiązuje się do:
• Ograniczenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw o 30%, zarówno w browarach, jak i we współpracy z partnerami biznesowymi i dostawcami. Ostatecznym celem jest neutralność węglowa w całym łańcuchu dostaw osiągnięta do 2050 roku.
Kompania Piwowarska poczyniła już konkretne kroki w stronę realizacji tego celu. Dzięki umowie z dostawcą energii odnawialnej z 2019 roku, już w bieżącym roku lider branży piwnej osiągnął 40% udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W 2021 roku firma obniży emisję CO2 o 66%, w stosunku do 2019 dzięki temu, że jej browary będą zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą z wiatru. Jednocześnie od 2025 r. w planach Kompani Piwowarskiej jest pozyskiwanie energii cieplnej również ze źródeł odnawialnych.

• Oszczędności wody. Browary Kompanii Piwowarskiej są w czołówce branży w zakresie zużycia wody przy produkcji piwa. W tej chwili firma zużywa jej jedynie 2,63 l wody na 1 l piwa, co jest nawet poniżej celu europejskich browarów Grupy Asahi, który wynosi 2,75 l wody na 1 l uwarzonego piwa. Producent zamierza nadal poszukiwać dalszych rozwiązań w zakresie obniżania średniego zużycia wody w produkcji swoich piw korzystając z najlepszych doświadczeń w tym zakresie pochodzących z browarów Grupy Asahi.

• Stosowania opakowań w obiegu zamkniętym – czyli wielokrotnego użytku lub w całości podlegających recyklingowi i wykonanych głównie z materiałów z recyklingu. Już teraz wszystkie opakowania firmy mogą podlegać recyclingowi, a niemal połowa piwa Kompanii Piwowarskiej trafia do konsumentów w opakowaniach wielokrotnego użytku: butelkach szklanych oraz beczkach typu KEG. Z kolei 46% produktów firma sprzedaje w puszkach aluminiowych, które niemal w 50% pochodzą z materiału z recyklingu.
Ponadto, w obszarze Planeta producent piwa planuje współpracować z dostawcami pozyskującymi produkty w sposób zrównoważony oraz dbać o bioróżnorodność, wspierając ochronę zagrożonych gatunków.
Ludzie – celem firmy jest budowanie kultury organizacyjnej opartej na otwartości, integracji i akceptacji:
• Równość i różnorodność. Kompania Piwowarska zakłada zapewnienie połowy stanowisk w kadrze zarządzającej zajmowanych przez kobiety. Już dziś firma osiągnęła drugi cel w tym obszarze – brak dyskryminacji płacowej pomiędzy płciami.

• Rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Aby zapewnić konsumentom większy wybór i dopasowywać się do ich potrzeb i panujących trendów, producent piwa będzie dalej wprowadzać innowacje w segmencie napojów bezalkoholowych i zakłada osiągnięcie 20% udziału tego rodzaju produktów w całym swoim portfolio do 2030 roku.

• Promocja odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Priorytetem jest także dostarczanie konsumentom istotnych informacji umożliwiających dokonanie świadomych wyborów związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Kompania Piwowarska realizuje w tym celu szereg programów, m.in.: Sprawdź Promile, FASOFF, Odpowiedzialny kierowca i inne.
Gwarantem realizacji tych wszystkich ambitnych planów jest przypisanie im liderów w każdym z krajów europejskiej części Grupy Asahi. Powstały w tym celu zespoły projektowe na szczeblach krajowym i regionalnym, zajmujące się rozwijaniem, realizacją i monitorowaniem postępów. Od 2021 r. zagadnienia zrównoważonego rozwoju zostaną wpisane w indywidualne cele liderów firmy tak, by stały się osobistą odpowiedzialnością. W tej formie będą raportowane na poziomie Kompanii Piwowarskiej, następnie Europy i całej Grupy.
Więcej o realizacji celów strategii Kompanii Piwowarskiej można przeczytać w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, dostępnym na stronie: https://www.kp.pl/csr/raport-csr

 

 

Ocet jabłkowy od Roleski – naturalnie smaczny

Ocet jabłkowy towarzyszy nam od tysięcy lat. Spożywali go starożytni Babilończycy, Hipokrates wykorzystywał go w leczeniu dróg oddechowych, a Kleopatra stosowała go do zabiegów pielęgna-cyjnych w łaźniach. Dziś znany jest głównie z wyjątkowego aromatu, który podkreśla smak sałatek, past kanapkowych czy marynat do mięsa. Firma Roleski wprowadziła do oferty ocet jabłkowy z naturalnej fermentacji o delikatnym smaku i przyjemnym zapachu, który znajdzie swoje zastoso-wanie w każdej kuchni.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

SigmaNot Polagra 250x250

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz