1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7



Brau19 728x90 PL

Wydarzenia

Pierwsza „papierowa” butelka na piwo. Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Green Fibre Bottle

Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze, w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja prac firmy Carlsberg nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami. Są one ważną częścią programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, którego jednym z celów jest ograniczenie do zera emisji dwutlenku węgla we wszystkich browarach należących do grupy i redukcja o 30 proc. śladu węglowego w całym łańcuchu wartości do 2030 r.

Czytaj więcej...

IDEXX Water wyznacza Fisher Scientific – dział firmy Thermo Fisher Scientific – na dystrybutora produktów do badań mikrobiologicznych wody w regionie EMEA na rynkach przemysłowych

Firma IDEXX Laboratories – globalny lider w dziedzinie rozwiązań do szybkich badań mikrobiologicznych wody – ogłosiła dziś, że na dystrybutora swoich produktów w regionie EMEA wyznaczyła Thermo Fisher Scientific – dział firmy Fisher Scientific, którego działalność biznesowa koncentruje się na rynkach żywności i napojów oraz kosmetyków.

Czytaj więcej...

Coraz więcej kooperacji przy piwie

PINTA w lipcu tego roku cieszyła się z pierwszej warki piwa ze swojego własnego browaru w Wieprzu koło Żywca, a już miesiąc później gościła piwowarów z Tasmanii, żeby wspólnie z nimi uwarzyć „międzykontynentalną” Red IPA. Tydzień przed spotkaniem z mieszkańcami antypodów doszło do wspólnego warzenia PINTY z Browarem Trzech Kumpli, warzącym po sąsiedzku w browarze Zapanbrat. Na początku sierpnia PINTA pojechała do Danii, by w ciągu długiego weekendu uwarzyć trzy kooperacje z duńskimi browarami rzemieślniczymi. A w ostatnie dni tego lata w Wieprzu pojawiły się 3 kolejne browary – dwa ze Stanów Zjednoczonych i jeden z Holandii. Kraftowe kooperacje polskich browarów rzemieślniczych stają się coraz częstsze. Ten rok znowu zapowiada się na rekordowy.

Czytaj więcej...

Ulubieńcem jest jabłko, zaś w kuchni króluje ziemniak – po jakie owoce i warzywa najchętniej sięgają Polacy, a bez których nie wyobrażają sobie gotowania?

Z badania przeprowadzonego w ramach III edycji kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!” wynika, że niemal połowa Polaków spożywa owoce i warzywa kilka razy dziennie! Dla prawie 60% respondentów faworytem wśród owoców jest jabłko, ulubionym warzywem – pomidor (57%), jednak to bez ziemniaka Polacy nie wyobrażają sobie kuchni (32%) . Owoce najchętniej konsumowane są na surowo (80%), natomiast warzywa goszczą na polskich stołach przede wszystkim w postaci surówki lub sałatki (65%).

Czytaj więcej...

Bądź FASOFF! Ruszyła kampania społeczna zapobiegająca FAS

9 września w Światowym Dniu FAS ruszyła kampania społeczna pod hasłem FASOFF. Celem akcji jest uświadamianie przyszłym rodzicom – mamom oraz ich najbliższym – o konsekwencjach wynikających ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży. Przekaz jest jeden – Nie pij w ciąży. Odwróć kieliszek. Bądź FASOFF. Za kampanię odpowiada Fundacja „Dom w Łodzi” przy wsparciu Kompanii Piwowarskiej. Kompania Piwowarska wspiera kampanię społeczną FASOFF, której założeniem jest uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży – nawet „symboliczną kroplę” – która ma wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

Czytaj więcej...

Jak zapobiec marnowaniu żywności – nowe przepisy

Zgodnie z podpisaną przez Prezydenta Ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności właściciele dużych sklepów są zobowiązani do zawarcia umowy dotyczącej nieodpłatnego przekazywania żywności, która nie nadaje się już do sprzedaży. Za każdy wyrzucony kilogram sprzedawcy będą musieli zapłacić 10 groszy.

Według szacunków Polskiego Instytutu Ekonomicznego Polska znajduje się w niechlubnej czołówce pod względem marnowania żywności – jest na 5. miejscu w Unii Europejskiej. Do tej pory przepisy dotyczące przekazywania żywności obejmowały Francję, Włochy, Czechy i Belgię. A jak wskazuje Greenpeace, kraje unijne powinny dążyć do zmniejszenia ilości odpadów żywności o 30 proc. do 2025 roku i o 50 proc. do 2030 roku.

Czytaj więcej...

Cztery piwa Okocim Radler nagrodzone na Chmielakach 2019

Piwa Okocim Radler otrzymały cztery medale w Konsumenckim Konkursie Piw podczas 49. ogólnopolskiego święta chmielarzy i piwowarów „Chmielaki Krasnostawskie 2019”. Pierwsze miejsce w kategorii „Napoje na bazie piwa typu Radler/Shandy o zawartości alkoholu do 2,0 proc obj.” zajął Okocim Radler malina z borówką amerykańską, a drugie - Okocim Radler grejpfrut z limonką. W kategorii „Piwa bezalkoholowe o zawartości alkoholu do 0,5 proc. obj.” na pierwszym miejscu znalazł się Okocim Radler 0,0% wiśnia z pigwą, a na drugim – Okocim Radler 0,0% pomarańcza sycylijska z limonką.

Czytaj więcej...

49. OGÓLNOPOLSKIE ŚWIĘTO CHMIELARZY I PIWOWARÓW „CHMIELAKI KRASNOSTAWSKIE 2019” - KONSUMENCKI KONKURS PIW - WYNIKI

Konsumencki Konkurs Piw, organizowany w ramach Chmielaków Krasnostawskich, zadebiutował w 1983 r. Kategorie konkursowe ewoluowały na przestrzeni lat, jednak początkowo uwzględniały one piwa jasne i ciemne warzone jedynie metodą dolnej fermentacji, wszechobecnej wówczas w Polsce. Od samego początku konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród krajowych producentów piwa, ale prawdziwy rozwój możemy datować na rok 2006, w którym wspólnie z Bractwem Piwnym wprowadzono 10 kategorii i zasadniczo zmieniono jego organizację. W 2007 r., by nadążyć za północnoamerykańskim, a następnie światowym, piwnym renesansem, w konkursie pojawia się pierwszy styl uwzględniający piwa warzone metodą górnej fermentacji. Debiutuje kategoria XI uwzględniająca piwa pszeniczne w bawarskim stylu Heffeweizen. W Konkursie pojawiają się również piwa z zagranicznych browarów.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

vimax

Ekomix

sitspoz