1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

640 x 340 dziewczyna

 

 

 

veolia web 580x120 1

Wydarzenia

Jak wygląda logistyka żywności w dobie pandemii – procedury i obostrzenia

Warszawa, 7 września 2020 r. – Pandemia wirusa Covid-19 zmieniła sytuację na wszystkich światowych rynkach, nie pomijając rynku logistycznego. Z dnia na dzień konieczne było sprawne wdrożenie procedur umożliwiających pracownikom bezpieczne wykonywanie swoich obowiązków
z jednoczesnym zachowaniem jakości i płynności operacji. Firma Quick Service Logistics Polska
w trosce o zdrowie zespołu, klientów i współpracowników wprowadziła szereg zmian w systemie pracy, zgodnych z zaleceniami Sanepidu, WHO oraz własnymi wytycznymi zarządzania kryzysowego.
Bezpieczeństwo i higiena pracy zawsze były jednym z priorytetów w Quick Service Logistics Polska.
W obliczu pandemii Covid-19 firma skupiła się na bezpieczeństwie pracowników, klientów
i współpracowników. Jakie nowe zasady wdrożono?
1. Już na początku epidemii wprowadzono ograniczenie dostępu dla osób z zewnątrz, poza wymaganymi serwisami, a wszystkie spotkania i wizyty zagraniczne zostały zastąpione wideokonferencjami.
2. Pracownicy biurowi i administracyjni zostali skierowani do pracy zdalnej. Od czerwca rotacyjnie połowa zespołu pracuje z biura, połowa zaś zdalnie.
3. W magazynach ustalona została czterdziestopięciominutowa przerwa pomiędzy zmianami, aby ograniczyć kontakty pomiędzy pracownikami i ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa. Przed wejście do magazynu obowiązkowo mierzona jest temperatura.
4. W obiektach firmy wprowadzona została codzienna dezynfekcja magazynów i pomieszczeń wspólnych przy pomocy systemu zamgławiającego.
5. Zwiększona została również częstotliwość mycia i dezynfekcji pojazdów, każdy kierowca ma obowiązek na bieżąco dezynfekować elementy kabiny, takie jak klamki, przyciski, kierownica.
6. Przy wejściach do wszystkich obiektów zamontowane zostały pojemniki z płynami odkażającymi, a pracownicy zostali wyposażeni w rękawiczki i maseczki jeszcze przed wprowadzeniem w Polsce obowiązku ich stosowania. Mają oni również obowiązek zachowywania dystansu społecznego na terenie obiektów i w trakcie dostaw.
Pandemia koronawirusa zmusiła firmę do modyfikacji dotychczasowych procesów i dostosowania ich do nowych realiów. Wszystkie wprowadzone procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracowników w trakcie wykonywania obowiązków i są stosowane do odwołania.
Jako rodzinna firma zawsze przykładaliśmy dużą wagę do bezpieczeństwa naszych pracowników i zachowania najwyższych standardów higieny. W obliczu pandemii wirusa Covid-19 natychmiastowo wprowadziliśmy nowe procedury, które zapewniły optymalną ochronę osób zatrudnionych w zespole QSL Polska. Obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek został u nas wprowadzony jeszcze przed rządowymi obostrzeniami. Dzięki szybkim działaniom udało nam się utrzymać oferowane usługi na najwyższym poziomie. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie doświadczony, kompetentny i zdeterminowany zespół, który przestrzegał nowych przepisów. Wszystkim naszym pracownikom należą się gratulacje i podziękowania – to dzięki nim przeszliśmy przez najtrudniejszy czas, a teraz, silniejsi i bogatsi o nowe doświadczenia, możemy dalej rozwijać naszą działalność – mówi Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska.

Logistyka żywności w czasie pandemii procedury i obostrzenia infografika1

QUICK SERVICE LOGISTICS POLSKA – polski oddział międzynarodowej grupy logistycznej Meyer Quick Service Logistics. Dostarcza kompleksową obsługę logistyczną, koordynując pełny łańcuch dostaw, od nabywania produktów, poprzez jego magazynowanie, po dystrybucję do punktów sprzedaży. Specjalizuje się w magazynowaniu i transporcie świeżej żywności (dostawy multi-temperature). QSL Polska obsługuje wiodące na rynku sieci kawiarń i restauracji fast food. Udostępnia również powierzchnię magazynową.

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

SigmaNot Polagra 250x250

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz