1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

PepsiCo o podatku cukrowym

Wprowadzenie tzw. opłaty cukrowej mocno wpłynęło na ceny napojów na sklepowych półkach. - Najbardziej odczuwalna dla konsumentów będzie zmiana w cenach promocyjnych dużych opakowań, gdzie cena na litr napoju była znacząco niższa, a mniejszy wpływ będzie odczuwalny na mniejszych opakowaniach w cenach regularnych - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Michał Jaszczyk, prezes zarządu, dyrektor generalny PepsiCo Polska.

 Jak tłumaczy Michał Jaszczyk, wejście w życie ustawy o promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów wprowadzającej podatek cukrowy w warunkach kryzysu spowodowanego zarówno pierwszą, jak i obecną falą pandemii COVID-19, będzie miało katastrofalne skutki dla całej polskiej branży napojowej.

- Ustawa oznacza obciążenie przedsiębiorców podatkiem, którego wysokość jest nieadekwatna do obecnej bardzo mocno osłabianej i w dalszym ciągu słabnącej kondycji finansowej przedsiębiorstw. Warto także przypomnieć, że opłata jest kalkulowana od litra napoju i dodatkowo opodatkowana jest 23-proc. stawką VAT - mówi prezes PepsiCo Polska.

- Najbardziej odczuwalna dla konsumentów będzie zmiana w cenach promocyjnych dużych opakowań, gdzie cena na litr napoju była znacząco niższa, a mniejszy wpływ będzie odczuwalny na mniejszych opakowaniach w cenach regularnych. Nasza firma nie ma wpływu na finalną cenę na półce zwykłego sklepu, sklepu na stacji benzynowej, czy na cenę szklanej butelki oferowanej w lokalu gastronomicznym – o finalnej cenie zawsze decyduje właściciel. Spodziewamy się, że opłatę cukrową właściciel sklepu przełoży na cenę produktu. Niemniej z uwagi na ceny produktów w gastronomii i wielkość opakowań, przy stałej opłacie cukrowej za litr produktu te zmiany będą znacząco mniej odczuwalne dla portfela konsumentów - komentuje Michał Jaszczyk.

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz