Wydarzenia
Co definiuje rynek piwa w Polsce? "Piwosze pokochali eksperymenty"
Sezon piwny za nami. Nie powoduje to jednak, że browary mają urlop i odpoczywają po sezonie. Wręcz przeciwnie, branża cały czas pracuje nad nową ofertą. Na czym aktualnie koncentrują się browary, a jakich piw szukają konsumenci, pytamy Marka Skrętnego, dyrektora marketingu i rozwoju w Browarze Amber.
Jakie są obecne trendy w branży piwnej?
Zdaniem Marka Skrętnego wzrost sprzedaży piw z owocowymi dodatkami oraz zwrot ku piwom niskoalkoholowym i bezalkoholowym, to trendy, które z branżą piwowarską pozostaną na dłużej. Podobnie jak zaangażowanie browarów w kwestie ochrony klimatu i rozwój lokalnych społeczności.
– Co naturalne, branża reaguje na zmianę zachowań i oczekiwań klientów. W jednych browarach dzieje się to szybciej, w innych wolniej. Natomiast te trzy zjawiska, a więc wzrost produkcji i sprzedaży piw z owocowymi dodatkami, piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych oraz większe zaangażowanie środowiskowe i społeczne browarów, to trendy, które w moim przekonaniu najbardziej definiują dziś rynek piw w Polsce i w najbliższym czasie tylko będą zyskiwały na znaczeniu – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu i rozwoju w Browarze Amber.