1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Rusza nowa kampania społeczna w sklepach z alkoholem

„Tu się sprawdza dorosłość" to ogólnopolski program społeczny mający na celu zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wraz z partnerami zachęca sprzedawców do każdorazowego sprawdzania dokumentów tożsamości u młodo wyglądających osób.

Głównym celem programu „Tu się sprawdza dorosłość" jest zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób, które nie ukończyły 18 roku życia. Do udziału w kampanii zaproszone zostały sklepy z całej Polski, posiadające w swojej ofercie wyroby alkoholowe. Dołączenie do programu jest równoznaczne ze zobowiązaniem do rzetelnej kontroli dokumentów tożsamości młodzieży
i niesprzedawania alkoholu osobom nieletnim. W zamian sklepy otrzymują pakiet materiałów wizualnych kampanii oraz dołączają do grona sklepów partnerskich, uzyskując markę „Odpowiedzialny sklep". Na stronie internetowej kampanii sprzedawcy znajdą porady jakich argumentów używać w rozmowie z nieletnim oraz przewodnik na temat odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Realizacja programu w sklepach rozpoczęła się 6 lipca.

„Okres wakacji to czas wzmożonego zainteresowania młodych alkoholem. Nastolatkowie wchodząc do sklepu powinni mieć pewność, że sprzedawca poprosi ich o dokument tożsamości i sprawdzi ich wiek - komentuje Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu, partnera kampanii. Każda taka sytuacja to sprawdzian dojrzałości sprzedawcy
i właściciela sklepu. Warto pamiętać, że sprzedaż alkoholu nieletnim jest karana utratą zezwolenia na trzy lata."

Kampania jest realizowana przez sieci handlowe i przedstawicieli handlowych branży spirytusowej. Wszystkie punkty sprzedaży, które przystąpią do kampanii będą widoczne na stronie internetowej www.tusiesprawdzadoroslosc.pl, tworząc Mapę Odpowiedzialnych Sklepów w Polsce.

„Producentom napojów spirytusowych zależy, aby po ich wyroby sięgały wyłącznie osoby pełnoletnie. Alkohol jest tylko dla dorosłych – stwierdza Leszek Wiwała, Prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Mamy świadomość, że młodzi ludzie stosują wiele sztuczek, aby zdobyć zakazany owoc.
Z badań wynika, że 70% nastolatków przyznaje, że ma łatwy dostęp do alkoholu. Na pierwszej linii frontu stoją sprzedawcy i rodzice. Chcemy wraz z naszymi partnerami biznesowymi pomóc w lepszym egzekwowaniu prawa. Od lipca przedstawiciele firm będących członkami Związku podczas wizyt handlowych będą zachęcali sklepy do przystąpienia do programu."

Mateusz Matuszewski sprzedawca w sklepie Monopolland w Nysie dodaje:

"Dzięki takim kampaniom, osoba nieletnia wchodząca do sklepu, już od samego początku jest informowana, że w tym miejscu alkoholu nie kupi. Nawet gdy spróbuje dokonać zakupu, nie trzeba już nic jej tłumaczyć tylko wskazać logo akcji, co zaoszczędza czas i nerwy."

Partnerami programu są organizacje branżowe zrzeszające handel: Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz sieci sprzedaży detalicznej: Kaufland, Gama, Rabat Detal, SPAR. Kampanię objęli patronatem Minister Gospodarki oraz Komendant Główny Policji.

„Tu się sprawdza dorosłość" to kolejny program społeczny zainicjowany przez branżę spirytusową. W ubiegłych latach Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy realizował liczne kampanie m.in. „Piłeś? Nie jedź!" skierowaną do kierowców, „Lepszy start dla Twojego dziecka" adresowaną do młodych kobiet i personelu medycznego oraz „STOP nielegalnemu alkoholowi".

PPS STRONA KROKI

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz