Wydarzenia
Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami.
Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).
Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.
Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).
Celem wspólnych działań tych organizacji, zaplanowanych na lata 2017-2019, jest zwiększenie rozpoznawalności europejskiego znaku jakości dla regionów ultraperyferyjnych, który jest potwierdzeniem wysokiej klasy produktów pochodzących z tamtejszych upraw. Produktem promowanym w kampanii jest europejski banan pochodzący z ultraperyferyjnych regionów UE. Kampania informacyjna obejmie takie kraje jak: Hiszpania, Portugalia, Francja, Belgia, Niemcy oraz Polska.
Działania kampanii skoncentrowane są wokół oznaczenia, które zostało przygotowane przez Unię w celu identyfikacji spełniających europejskie standardy jakości produktów pochodzących z RUP oraz dla podkreślenia ich wartości. Nawiązując do tych wartości, hasło kampanii brzmi: „Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami” („Outermost regions label – Born under lucky stars”).
Logo kampanii zostało umieszczone na sztandarowym miejscu historycznego trójmasztowca Le Marité – imponujących żaglach. Statek to swoisty symbol, ogniwo łączące wyspy z kontynentem europejskim. W latach 2017-2019 trójmasztowiec zawinie do 18 portów w sześciu krajach docelowych, w każdym pozostając przez tydzień. Poza możliwością podziwiania statku z zewnątrz, zwiedzający będą mieli okazję wejść na pokład i obejrzeć wystawę fotograficzną prezentującą różne produkty pochodzące z upraw na Gwadelupie, Martynice, Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Tę samą wystawę będzie można obejrzeć w 2017 r. w stolicach sześciu krajów docelowych.
Program zakłada także realizację projektu edukacyjnego skierowanego do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej. Poprzez zabawę uczniowie dowiedzą się o ultraperyferyjnych regionach Unii Europejskiej i uprawianych tam bananach. Projekt pod hasłem „Narysuj mi ultraperyferyjny region [RUP]” zakłada również wymianę uczniów między Europą kontynentalną a jej zamorskimi terytoriami.
Organizacje planują także pojawić się na targach żywności w sześciu krajach docelowych.
Kampania wspierana będzie przez działania prasowe i PR, jak również regularne publikacje na stworzonej specjalnie stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).
Więcej informacji na: www.exotictasteofeurope.eu.