1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

baner JMR
czaja

AFT 2022 Banner pfiow pl 580x120px PL

Wydarzenia

Śliwka kalifornijska nie tylko „od święta”

Od lat suszona śliwka kalifornijska zajmuje główną pozycję na przedświątecznych listach zakupowych. Polacy uwielbiają dodawać ją do potraw a ponad 50 proc. ankietowanych przyznaje,
że właśnie w czasie świątecznym używają ją najczęściej. Jednak z najnowszych badań wynika, że respondenci równie chętnie sięgają po nią jako przekąskę, czy dodatek w codziennej kuchni.
Z tegorocznych badań przeprowadzonych dla California Prune Board wynika, że utrzymuje się trend, w którym to śliwka suszona najczęściej używana jest w okresie świątecznym. Jednak coraz większa liczba ankietowanych deklaruje zakup tego produktu do codziennego użytku.

sliwka swieta
Zdrowa przekąska klasy premium
51 proc. ankietowanych zadeklarowało, że kupuje suszoną śliwkę w okresie świątecznym. Badania pokazują jednocześnie, że wzrasta chęć spożywania suszonej śliwki jako przekąski czy dodatku
w codziennej kuchni. Od 2014 roku nastąpił 6 procentowy wzrost w deklaracjach o spożywaniu suszonej śliwki jako przekąski. Obecnie 49 proc. badanych twierdzi, że jest to ich drugi, najczęstszy sposób jej spożywania.
Okres świąteczny to dla rynku suszonych śliwek w Polsce czas wzmożonego zainteresowania produktem. Ten owoc jest głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. Ponadto od ponad
3 lat jako California Prune Board, poprzez liczne kampanie, staramy się pokazać Polakom również wszechstronność zastosowania suszonej śliwki z Kalifornii w codziennym menu. Jak pokazują wyniki badań konsumenci są coraz bardziej zainteresowani i otwarci na alternatywne sposoby użytkowania tego produktu i coraz chętniej sięgają po niego, jako zdrową przekąskę czy dodatek do dań, wzbogacając model używania suszonej śliwki tylko „od święta”. Polski rynek zdrowej żywności rozwija się, a konsumenci chcą odżywiać się różnorodnie, zdrowiej i stosować produkty jakości premium, takie jak suszona śliwka pochodząca z Kalifornii. – komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).
Udane zbiory
Tegoroczne, bardzo udane zbiory dla rolników z Kalifornii zakończyły się w drugiej połowie września
z sukcesem, oznaczającym wzrost plonów o ponad 100 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Drzewa śliwkowe dały owoc klasy premium, doceniany na świecie za legendarny smak i najwyższą jakość. Sadownicy z Kalifornii od ponad 150 lat udoskonalają techniki uprawy i zbioru śliwek, aby dostarczyć na rynek suszoną śliwkę o jakości premium.

logo sigma

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz