Wydarzenia
Hortex przejmuje Jurajską
Firma Hortex podpisała umowę ze spółką Bewa w sprawie przejęcia udziałów w firmie Jurajska. Obecnie sprawa trafi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
- Wierzymy w siłę marki Jurajska i jej dalszy dynamiczny rozwój przy wsparciu obecnej załogi, która w ostatnich latach wykonała bardzo dobrą pracę. Wejście w segment wody to dla nas ogromna szansa dalszego zwiększania skali naszej działalności. Współpraca zespołów Hortexu i Jurajskiej przyczyni się do zwiększenia biznesu obydwu grup produktowych – powiedział Paweł Gurgul, prezes zarządu Hortex.
Jak dodają przedstawiciele polskiego producenta soków i mrożonek, zarząd Hortex wierzy w ogromny potencjał rynku wody mineralnej, który w Polsce jest wart ponad 4 mld zł i ciągle rośnie. Rozszerzenie portfela produktów napojowych Hortexu o wodę jest strategiczną decyzją.
- Ze względu na walory smakowe i zdrowotne wody oraz historię źródła, marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku. Wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex na pewno pomoże w osiągnięciu tego celu – powiedział Dawid Borowiec, wiceprezes zarządu Hortex odpowiedzialny za strategię i marketing.
- Widzimy w Jurajskiej ogromny potencjał i możliwość wejścia do ścisłej czołówki rynkowej. Wierzymy, że z nowym właścicielem Jurajska wzbije się na kolejny poziom rozwoju – powiedział Piotr Jutkiewicz, prezes zarządu Bewa i przewodniczący rady nadzorczej Jurajska.
Operacyjnie Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką i stanię się trzecim segmentem działalności Grupy Hortex obok segmenu sokowego (Hortex) oraz segmentu mrożonkowego (Polski Ogród).