1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Rekordowa produkcja i przychody Browaru Pilsweizer w 2018 roku

Browar Pilsweizer, sprzedający swoje piwo pod marką Pilsvar, kolejny rok z rzędu zwiększa produkcję i poprawia wyniki sprzedażowe. W 2018 r. produkcja browaru wzrosła o ok. 11 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 19 tys. hektolitrów (poprzedni rekord, z 2017 r., wynosił nieco ponad 17 tys. hektolitrów). W ślad za produkcją rosła także sprzedaż, która w 2018 roku osiągnęła również rekordowy poziom 15 tys. hektolitrów, wobec nieco ponad 14 tys. hektolitrów w 2017 r. Przychody browaru w 2018 r. wzrosły natomiast do 7,5 mln zł netto z niecałych 7 mln zł w 2017 r.

Plany browaru na 2019 r. zakładają produkcję na poziomie 20 tys. hektolitrów oraz jeszcze mocniejsze niż do tej pory wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa.

Dobry rok 2018 dla browaru Pilsweizer to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości (w tym m.in. piwa lokalne: Legnickie, Krynickie i Dla Krakowian oraz piwo Black&White przeznaczone dla kibiców i sympatyków klubu Czarni Jasło), jak również wdrażania strategii zwiększonej obecności w kanale HoReCa (nowe bary, hotele i restauracje współpracujące z Browarem Pilsweizer).
Wszystko to sprawiło, że browar znacząco poprawił wyniki sprzedażowe w 2018 r. - roczna produkcja browaru wzrosła o 11 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 19 tys. hektolitrów (poprzedni rekord, z 2017 r., wynosił nieco ponad 17 tys. hektolitrów). W ślad za produkcją rosła także sprzedaż, która w 2018 roku osiągnęła również rekordowy poziom, przekraczając 15 tys. hektolitrów (wobec nieco ponad 14 tys. hektolitrów w 2017 r.). Przychody browaru wzrosły do 7,5 mln zł netto wobec 6,99 mln zł w 2017 r.

– Inwestycje w modernizację browaru podjęte w ubiegłych latach, które zresztą nawet w 2018 roku przyśpieszyły, dzięki dotacjom z UE, owocują stałym zwiększaniem mocy produkcyjnych – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer – Ale technologie to tylko jedna strona medalu, dlatego naszym priorytetem pozostaje budowanie coraz silniejszej dystrybucji, także w segmencie HoReCA. Stale poszukujemy partnerów, którzy chcą się wyróżnić na tle konkurencji prawdziwym piwem z regionalnego browaru i rzeczywiście grono takich odbiorców stale się powiększa. W planach na 2019 r. zakładamy także przygotowanie kilku piwnych nowości zarówno na rynek ogólnopolski jak i na rynki lokalne.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych - w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa. W długoterminowych planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).

PILSVAR WSZYSTKIE PIWA LOGO

 

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz