1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

MarkiWłasne23 580x120px

Wydarzenia

Targi Marek Własnych w Kielcach już 15 i 16 listopada!

FPL EXPO galeria 04 Resizer 800

Produkty z Polski, Europy, a nawet USA będą poznawać przedstawiciele dużych sieci handlowych z kraju i zagranicy przez dwa dni listopada, w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Biznesowy charakter wydarzenia wzmocnią konkurs „Smak Jakości” z prezentacją produktów przedstawicielom dużych sieci oraz Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego. Wyzwania dla branży omówią eksperci podczas Forum Marek Własnych i Kongresu Ekspansywnych Eksporterów. Do udziału w Targach Marek Własnych cały czas można się zgłaszać.   

To, co wyróżnia Future Private Labels Expo, jedyne w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie poświęconego w całości markom własnym, to forma spotkań kontraktacyjnych. – Dla wystawców i kupców opracowujemy plany spotkań biznesowych – mówi Joanna Marcjan, zastępca wydziału targów w kieleckim ośrodku wystawienniczym. – Dla rozwoju segmentu marek własnych ta możliwość rozmowy z konkretnym odbiorcą jest cenna. Przyśpieszamy proces dotarcia do potencjalnego kontrahenta, znalezienia nowej drogi zbytu dla nowego produktu.  

Cenione firmy z ofertą na Targach Marek Własnych

Oferty zaprezentują polskie, niemieckie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Z kraju będą to m.in. z branży spożywczej Dawtona, Kupiec, Bio Planet, Zakłady Mięsne Smak Górno, Ewa – Bis, Escargots, a także Amtra – chemia przemysłowa, Pupil Foods – karma dla zwierzaków. Z wyrobami higienicznymi przyjedzie W. Lewandowski, z chemią gospodarczą HD Tech, Maltex – z produktami z tworzyw sztucznych i Novo-Pak z opakowaniami.

W gronie zagranicznych wystawców są amerykańska firma Avery Dennison produkująca materiały do etykiet, niemieckie Nölken Hygiene Products z produktami higienicznymi dla dzieci oraz PNZ – PRODUKTE z ekologicznymi farbami. Albańska Lajthiza Invest przyjedzie z wodą, estońska Rhumveld Baltic z bakaliami. Dla 10 słowackich firm zostanie zaaranżowana strefa, w której zaprezentują swoje produkty. Z ofertą przyjadą m.in. producent konserw TATRAKON, producent makaronów Cessi, mleczarnie AgroTami Nitra i Syráreň Havran Senica.

Ciekawą propozycją zarówno dla wystawców, jak i kupców będzie  samochód elektryczny klasy premium – NIO. 

Kupcy z dużych sieci supermarketów w Kielcach

W gronie kupców są przedstawiciele dużych sieci handlowych z Polski i Europy.  Będą eksperci z franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché, działającej w ramach Grupy Muszkieterów, specjaliści z Krajowej Platformy Handlowej Społem, która planuje zwiększenie o kilkadziesiąt procent listy asortymentowej produktów marki. Udział zapowiedzieli przedstawiciele polskich sieci Lewiatan i Chorten oraz litewskiej Maximy, właściciela sieci supermarketów Stokrotka.

Wśród kupców są też przedsiębiorcy z Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii, a dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Izbą Handlu oraz Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zainteresowanie udziałem stale rośnie. Aby wzmocnić potencjał biznesowy wydarzenia, organizatorzy przygotowali program Hosted Buyers. 

Dyskusje dla rozwoju branży marek własnych w Targach Kielce

Rozmowy kontraktacyjne producentów i kupców otworzą kolejne drzwi dla firm do rozwoju biznesowego, ale cenna jest również wiedza, więc wzbogacamy targi o Kongres Ekspansywnych Eksporterów oraz Forum Marek Własnych. Organizuje je firma Ewa-Bis, partner wydarzenia. Prelekcje i dyskusje poruszą kluczowe dla branży zagadnienia – mówi Jakub Nogaj, menedżer Targów Marek Własnych. 

Wokół branży mięsnej i handlu nowoczesnego  

Aktywności skierowane głównie do branży mięsnej przygotowuje agencja Gemini Group, która jest jednym z głównych partnerów wydarzenia. Firmy już mogą zgłaszać produkty do konkursu pod nazwą „Smak Jakości”. W jury zasiądą kupcy reprezentujący największe sieci handlowe w Polsce. Będzie to okazja, by zaprezentować produkty osobom decydującym o zakupach w swoich sieciach – mówi Marek Bielski, właściciel agencji Gemini Group. – Drugą aktywnością jest Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego. To pierwsze i jedyne tego typu spotkanie łączące producentów przetworów mięsnych z przedstawicielami sieci handlowych. Ważną aktywnością będzie też wspólna strefa wystawiennicza – zaznacza Marek Bielski. 

Targi Marek Własnych Future Private Labels odbędą się 15 i 16 listopada w Centrum Kongresowym Targów Kielce. 

Więcej o tym, jak wziąć udział w targach i wszystkich wydarzeniach na: targikielce.pl/future-private-labels

Zaproszenie na kongresy dla branży żywnościowej

KONGRES Sitspoz PL3w1

19 października 2023 r. w Warszawie  w Hotelu Arche, Al. Krakowska 237 odbędą się: X Kongres Bezpieczeństwa Żywności, V Kongres Logistyczny oraz III Kongres Produkcji Podstawowej. Udział w kongresach jest bezpłatny. Uczestnicy jednej imprezy będą mogli korzystać z pozostałych.

Więcej informacji na stronach:

https://foodcongress.org/

https://conferencecscmp.org/

https://primaryproductioncongress.org/

 

Nietypowe rozmiary owoców i warzyw hitem handlu

Owoce i warzywa o nietypowych rozmiarach mogą stać się hitem sprzedaży. "Krzywe” marchewki, selery oraz buraki, czy „za duże” jabłka pojawiają się już jako sezonowe oferty w sieciach handlowych. Jednak wkrótce to może być standard. Co przemawia za rosnącą popularnością nieidealnych owoców i warzyw?

Czytaj więcej...

Piwa bezalkoholowe tylko dla dorosłych? Co mówią nowe oznaczenia na piwach?

Trzy największe browary w Polsce wprowadziły nowe oznaczenia na piwach. Dotychczasowe hasła: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol.Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu” zastąpiły 3 piktogramy, ilustrujące te przekazy. Nowością jest oznaczenie „18+” na piwach bezalkoholowych. Czy to oznacza, że będą mogły je kupić tylko osoby, które ukończyły 18 lat?

Czytaj więcej...

Guinness: kultowe irlandzkie piwo na Dzień Świętego Patryka

 

157231 r0 940

 

Kim był Święty Patryk?
Według przekazów św. Patryk urodził się w V wieku najprawdopodobniej w Walii. W wieku 16 lat został wzięty w niewolę przez irlandzkich piratów, którzy wywieźli go do Irlandii i zmusili do pracy jako pasterz. Przez lata zniewolenia szukał oparcia w religii. Podczas pobytu w niewoli Patryk usłyszał we śnie głos zapewniający go, że niedługo będzie mógł bezpiecznie wrócić do domu. Zainspirowany tym doświadczeniem, uciekł do oddalonego o 200 mil portu, gdzie przekonał jednego z kapitanów, aby zabrał go z powrotem do Anglii. Kilka lat później miał usłyszeć we śnie kolejny głos, wzywający go do powrotu do Irlandii. Patryk tak też uczynił i wrócił do Irlandii jako misjonarz, a następnie wprowadził na wyspie chrześcijaństwo w miejsce wierzeń i tradycji celtyckich.

Zdaniem wielu badaczy kultury to właśnie od św. Patryka wywodzi się powszechne używanie trójlistnej koniczyny jako symbolu Irlandii. Miała ona być używana przez niego do nauczania o roli Trójcy Świętej. Według wierzeń jest on również odpowiedzialny za to, że na wyspie nie ma węży, bo miał je wypędzić do morza po tym, gdy próbowały mu przeszkadzać w 40-dniowym poście na szczycie góry.

 

Przejęcie polskiego producenta urządzeń

Bucher Unipektin przejął polską firmę B&P Engineering Sp. z o.o. producenta i dostawcę urządzeń do produkcji soków i koncentratu.
Dzięki temu przejęciu Bucher Unipektin jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję wiodącego dostawcy systemów i technologii przetwarzania soków owocowych

Czytaj więcej...

logo sigma

BB 23 Banner stat 180x360px EN

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz