1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

640 x 340 dziewczyna

 

 

 

veolia web 580x120 1

Wydarzenia

Warzywa i owoce w diecie dziecka – w jakiej formie smakują im najbardziej?

Dzieciom najbardziej smakują surowe owoce, ale lubią też z nich soki i napoje, warzywa natomiast zwykle przemycamy im w zupie bądź jako dodatek do kanapki. Marchewka i ziemniaki to produkty najchętniej jedzone przez nie w daniach, a z owoców w diecie malucha najczęściej gości jabłko. Dziecięce upodobania żywieniowe prezentuje sondaż zrealizowany w ramach kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Czytaj więcej...

W trosce o przyszłość planety, ludzi i biznesu. Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój w fundamenty swojej strategii biznesowej i ogłasza zobowiązania na 2030 rok.

Warzone z wykorzystaniem energii wiatrowej, w sposób pozwalający na rekordową oszczędność wody i sprzedawane w niemal połowie w opakowaniach wielokrotnego użytku – już dziś piwo Kompanii Piwowarskiej powstaje z poszanowaniem zasobów naturalnych i otoczenia. Lider branży piwowarskiej w Polsce idzie jednak o krok dalej i otwiera nowy rozdział w swoim podejściu do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, umieszczając troskę o ludzi i planetę w centrum swojej strategii biznesowej. Cele i ambicje firmy w tych obszarach na nadchodzące lata wyznaczają ogłoszone „Zobowiązania 2030”.

Kompania Piwowarska Nasze zobowiązania 2030

Jako lider branży piwowarskiej, Kompania Piwowarska od lat angażuje się w sprawy społeczne i ekologiczne i należy do czołówki firm w Polsce dbających o zrównoważony rozwój. Ze względu na charakter i skalę działania, producent piwa szczególny nacisk w obszarze zrównoważonego rozwoju kładzie na dwa obszary – Ludzie i Planeta, w ramach których ma wyznaczone konkretne cele do osiągnięcia do 2030 roku. Są to: neutralność węglowa, oszczędność wody, korzystanie z opakowań w obiegu zamkniętym, zrównoważone zakupy, integracja i zdrowie oraz odpowiedzialne wybory. Na najbliższe 10 lat firma wyznacza sobie również zadania w obszarach: Portfolio i Profit. Strategia uwzględnia perspektywę globalną, wyrażoną w Wizji Środowiskowej Grupy Asahi 2050, a jej wdrożenie przyczynia się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
– Do kwestii wpływu naszego biznesu na planetę i ludzi od lat podchodzimy poważnie. Teraz jednak nadszedł moment, w którym jako browary europejskiej części Grupy Asahi postanowiliśmy wdrożyć w życie fundamentalną zmianę – czyniąc nasze ambicje i plany związane ze zrównoważonym rozwojem integralną częścią naszej strategii biznesowej pod nazwą „Nasze zobowiązania 2030”. W jej centrum znajdują się dwa filary – Planeta i Ludzie. Tym samym pokazujemy, że już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej.
Grupa Asahi, do której należy lider rynku piwnego w Polsce, podjęła szereg zobowiązań dla całego biznesu, które europejska część grupy zdefiniowała poprzez konkretne cele:
Planeta – w ramach tego filaru, firma zobowiązuje się do:
• Ograniczenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw o 30%, zarówno w browarach, jak i we współpracy z partnerami biznesowymi i dostawcami. Ostatecznym celem jest neutralność węglowa w całym łańcuchu dostaw osiągnięta do 2050 roku.
Kompania Piwowarska poczyniła już konkretne kroki w stronę realizacji tego celu. Dzięki umowie z dostawcą energii odnawialnej z 2019 roku, już w bieżącym roku lider branży piwnej osiągnął 40% udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W 2021 roku firma obniży emisję CO2 o 66%, w stosunku do 2019 dzięki temu, że jej browary będą zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą z wiatru. Jednocześnie od 2025 r. w planach Kompani Piwowarskiej jest pozyskiwanie energii cieplnej również ze źródeł odnawialnych.

• Oszczędności wody. Browary Kompanii Piwowarskiej są w czołówce branży w zakresie zużycia wody przy produkcji piwa. W tej chwili firma zużywa jej jedynie 2,63 l wody na 1 l piwa, co jest nawet poniżej celu europejskich browarów Grupy Asahi, który wynosi 2,75 l wody na 1 l uwarzonego piwa. Producent zamierza nadal poszukiwać dalszych rozwiązań w zakresie obniżania średniego zużycia wody w produkcji swoich piw korzystając z najlepszych doświadczeń w tym zakresie pochodzących z browarów Grupy Asahi.

• Stosowania opakowań w obiegu zamkniętym – czyli wielokrotnego użytku lub w całości podlegających recyklingowi i wykonanych głównie z materiałów z recyklingu. Już teraz wszystkie opakowania firmy mogą podlegać recyclingowi, a niemal połowa piwa Kompanii Piwowarskiej trafia do konsumentów w opakowaniach wielokrotnego użytku: butelkach szklanych oraz beczkach typu KEG. Z kolei 46% produktów firma sprzedaje w puszkach aluminiowych, które niemal w 50% pochodzą z materiału z recyklingu.
Ponadto, w obszarze Planeta producent piwa planuje współpracować z dostawcami pozyskującymi produkty w sposób zrównoważony oraz dbać o bioróżnorodność, wspierając ochronę zagrożonych gatunków.
Ludzie – celem firmy jest budowanie kultury organizacyjnej opartej na otwartości, integracji i akceptacji:
• Równość i różnorodność. Kompania Piwowarska zakłada zapewnienie połowy stanowisk w kadrze zarządzającej zajmowanych przez kobiety. Już dziś firma osiągnęła drugi cel w tym obszarze – brak dyskryminacji płacowej pomiędzy płciami.

• Rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Aby zapewnić konsumentom większy wybór i dopasowywać się do ich potrzeb i panujących trendów, producent piwa będzie dalej wprowadzać innowacje w segmencie napojów bezalkoholowych i zakłada osiągnięcie 20% udziału tego rodzaju produktów w całym swoim portfolio do 2030 roku.

• Promocja odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Priorytetem jest także dostarczanie konsumentom istotnych informacji umożliwiających dokonanie świadomych wyborów związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Kompania Piwowarska realizuje w tym celu szereg programów, m.in.: Sprawdź Promile, FASOFF, Odpowiedzialny kierowca i inne.
Gwarantem realizacji tych wszystkich ambitnych planów jest przypisanie im liderów w każdym z krajów europejskiej części Grupy Asahi. Powstały w tym celu zespoły projektowe na szczeblach krajowym i regionalnym, zajmujące się rozwijaniem, realizacją i monitorowaniem postępów. Od 2021 r. zagadnienia zrównoważonego rozwoju zostaną wpisane w indywidualne cele liderów firmy tak, by stały się osobistą odpowiedzialnością. W tej formie będą raportowane na poziomie Kompanii Piwowarskiej, następnie Europy i całej Grupy.
Więcej o realizacji celów strategii Kompanii Piwowarskiej można przeczytać w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, dostępnym na stronie: https://www.kp.pl/csr/raport-csr

 

 

Ocet jabłkowy od Roleski – naturalnie smaczny

Ocet jabłkowy towarzyszy nam od tysięcy lat. Spożywali go starożytni Babilończycy, Hipokrates wykorzystywał go w leczeniu dróg oddechowych, a Kleopatra stosowała go do zabiegów pielęgna-cyjnych w łaźniach. Dziś znany jest głównie z wyjątkowego aromatu, który podkreśla smak sałatek, past kanapkowych czy marynat do mięsa. Firma Roleski wprowadziła do oferty ocet jabłkowy z naturalnej fermentacji o delikatnym smaku i przyjemnym zapachu, który znajdzie swoje zastoso-wanie w każdej kuchni.

Czytaj więcej...

Soki Kubuś 100% z witaminą C na odporność

Startuje kampania od Kubusia, która podkreśla, że… dzieci są wystarczająco słodkie, więc nie potrzebują już cukru. Dlatego rodzice wybierają dla nich soki 100% Kubuś, które nie zawierają dodanego cukru. Dodatkowo produkty te w składzie mają witaminę C, która wspiera odporność.

Czytaj więcej...

Między owocami, zbożami i warzywami. Musy Tymbark to wygodna przekąska

Musy Tymbark to idealne przekąski między posiłkami, niezależnie od tego, jak spędzamy czas, gdzie jesteśmy i jakie aktywności mamy. Nowa kampania marki skupia się właśnie na tym, jak wiele jest okazji, by sięgać po ulubiony mus.

Tymbark MUSY Między

Mus Tymbarku to wygodna przekąska między innymi… dla Ciebie. Gdy masz ochotę na zjedzenie czegoś między posiłkami, między spotkaniami, między ćwiczeniami, po prostu MIĘDZY różnymi momentami w ciągu dnia: Musy Tymbark sprawdzają się na każdą okazję dzięki wygodnym opakowaniom, prostym składom, różnorodnej ofercie połączeń smakowych.
Musy Tymbarku to porcja owoców dla wszystkich, którzy żyją w biegu, ale wiedzą, jak ważne jest to, by sięgać po wartościowe przekąski. Dlatego w ofercie marki znalazły się musy 100% owoców, owoce i zboża oraz nowe musy owocowo-warzywne.
W najnowszej kampanii Tymbark pokazuje różnorodne, codzienne sytuacje, w których warto sięgać po musy, m.in. przerwę w biurze, podróż, czy aktywność fizyczną. Promocji musów towarzyszy wdrożenie nowości, jaką jest linia musów z warzywami. w skład której wchodzą 3 smaki: Pierwsza propozycja to burak z truskawką i jabłkiem. Druga łączy marchew i dynię z mango, ananasem, jabłkiem i bananem. A trzecia to biała marchew i pasternak połączone z jabłkiem, gruszką i bananem.
Komunikacja marki pojawia się wszędzie między nami! Szeroka kampania łączy szereg wykorzystywanych narzędzi i kanałów: telewizję, platformy VOD, YouTube, kreacje na przystankach autobusowych i w bankomatach, materiały POS w sklepach, a także działania digitalowe i komunikację w social mediach.

 

Falafele z sosem Ogórkowym od Roleski

Falafele to idealny wybór dla wszystkich miłośników bezmięsnych potraw typu street food. Są to zmielone ziarna ciecierzycy, które po wcześniejszym ugotowaniu formujemy w kuleczki i smażymy na oleju – zupełnie tak, jak tradycyjne kotlety. Najczęściej są one doprawione czosnkiem, natką, kolendrą i kuminem. Falafele pochodzą z krajów arabskich, jednak są coraz popularniejszym da-niem serwowanym niemal na całym świecie. Najlepiej smakują w towarzystwie świeżych warzyw i Sosu Ogórkowego Street Food Roleski.

Czytaj więcej...

Jak wygląda logistyka żywności w dobie pandemii – procedury i obostrzenia

Warszawa, 7 września 2020 r. – Pandemia wirusa Covid-19 zmieniła sytuację na wszystkich światowych rynkach, nie pomijając rynku logistycznego. Z dnia na dzień konieczne było sprawne wdrożenie procedur umożliwiających pracownikom bezpieczne wykonywanie swoich obowiązków
z jednoczesnym zachowaniem jakości i płynności operacji. Firma Quick Service Logistics Polska
w trosce o zdrowie zespołu, klientów i współpracowników wprowadziła szereg zmian w systemie pracy, zgodnych z zaleceniami Sanepidu, WHO oraz własnymi wytycznymi zarządzania kryzysowego.
Bezpieczeństwo i higiena pracy zawsze były jednym z priorytetów w Quick Service Logistics Polska.
W obliczu pandemii Covid-19 firma skupiła się na bezpieczeństwie pracowników, klientów
i współpracowników. Jakie nowe zasady wdrożono?
1. Już na początku epidemii wprowadzono ograniczenie dostępu dla osób z zewnątrz, poza wymaganymi serwisami, a wszystkie spotkania i wizyty zagraniczne zostały zastąpione wideokonferencjami.
2. Pracownicy biurowi i administracyjni zostali skierowani do pracy zdalnej. Od czerwca rotacyjnie połowa zespołu pracuje z biura, połowa zaś zdalnie.
3. W magazynach ustalona została czterdziestopięciominutowa przerwa pomiędzy zmianami, aby ograniczyć kontakty pomiędzy pracownikami i ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa. Przed wejście do magazynu obowiązkowo mierzona jest temperatura.
4. W obiektach firmy wprowadzona została codzienna dezynfekcja magazynów i pomieszczeń wspólnych przy pomocy systemu zamgławiającego.
5. Zwiększona została również częstotliwość mycia i dezynfekcji pojazdów, każdy kierowca ma obowiązek na bieżąco dezynfekować elementy kabiny, takie jak klamki, przyciski, kierownica.
6. Przy wejściach do wszystkich obiektów zamontowane zostały pojemniki z płynami odkażającymi, a pracownicy zostali wyposażeni w rękawiczki i maseczki jeszcze przed wprowadzeniem w Polsce obowiązku ich stosowania. Mają oni również obowiązek zachowywania dystansu społecznego na terenie obiektów i w trakcie dostaw.
Pandemia koronawirusa zmusiła firmę do modyfikacji dotychczasowych procesów i dostosowania ich do nowych realiów. Wszystkie wprowadzone procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracowników w trakcie wykonywania obowiązków i są stosowane do odwołania.
Jako rodzinna firma zawsze przykładaliśmy dużą wagę do bezpieczeństwa naszych pracowników i zachowania najwyższych standardów higieny. W obliczu pandemii wirusa Covid-19 natychmiastowo wprowadziliśmy nowe procedury, które zapewniły optymalną ochronę osób zatrudnionych w zespole QSL Polska. Obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek został u nas wprowadzony jeszcze przed rządowymi obostrzeniami. Dzięki szybkim działaniom udało nam się utrzymać oferowane usługi na najwyższym poziomie. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie doświadczony, kompetentny i zdeterminowany zespół, który przestrzegał nowych przepisów. Wszystkim naszym pracownikom należą się gratulacje i podziękowania – to dzięki nim przeszliśmy przez najtrudniejszy czas, a teraz, silniejsi i bogatsi o nowe doświadczenia, możemy dalej rozwijać naszą działalność – mówi Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska.

Logistyka żywności w czasie pandemii procedury i obostrzenia infografika1

QUICK SERVICE LOGISTICS POLSKA – polski oddział międzynarodowej grupy logistycznej Meyer Quick Service Logistics. Dostarcza kompleksową obsługę logistyczną, koordynując pełny łańcuch dostaw, od nabywania produktów, poprzez jego magazynowanie, po dystrybucję do punktów sprzedaży. Specjalizuje się w magazynowaniu i transporcie świeżej żywności (dostawy multi-temperature). QSL Polska obsługuje wiodące na rynku sieci kawiarń i restauracji fast food. Udostępnia również powierzchnię magazynową.

Zautomatyzowana linia do produkcji zbiorników ze stali nierdzewnej

Ruszyła najnowocześniejsza technologicznie w Europie zautomatyzowana linia do produkcji zbiorników oraz stacji wyparnych ze stali nierdzewnej.

h3 roboty spwanie 222

Firma B&P Engineering rozpoczęła produkcję na nowej hali o powierzchni 5200 m2, wyposażonej w najbardziej zaawansowaną technologicznie w Europie linię produkcyjną zaprojektowaną do zautomatyzowanej produkcji zbiorników ze stali nierdzewnej.

 

Czytaj więcej...

Kasztelan pieczą otacza środowisko naturalne

Marka Kasztelan ruszyła z prośrodowiskową inicjatywą pn. „Pieczą Otaczamy”. Program ma na celu zwiększenie świadomości ekologicznej Polaków i zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody. Planowane działania obejmą m.in. realizację zielonych inwestycji na terenie Sierpca, z którego wywodzi się Browar Kasztelan.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

SigmaNot Polagra 250x250

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz