Wydarzenia
Obchody dekady kraftu z PINTĄ
– Od 10 lat są w Polsce browary, które warzą piwo po swojemu, nie oglądając się na masowe gusta – stwierdza Ziemowit Fałat, współzałożyciel rzemieślniczego Browaru PINTA, pioniera piwnej rewolucji w naszym kraju. Dziesiątkami nowych piw, kooperacjami z zaprzyjaźnionymi browarami w Polsce i zagranicą oraz toastami w pubach pełnych gości planuje świętować w tym roku pierwszą dekadę istnienia PINTY i polskiego piwowarstwa rzemieślniczego.
Podatek cukrowy pogłębił trend spadkowy koszyka napojowego
Dane NielsenIQ za styczeń i luty 2021 wskazują, że od kiedy wprowadzono podatek cukrowy, średnie ceny dotkniętych nim kategorii napojowych w zależności od miejsca sprzedaży wzrosły od 4% do ponad 25%. Jednocześnie ich wolumen spadł o 14%. Najbardziej wzrosła cena napojów gazowanych, a jednocześnie najgłębiej spadła ilość kupowanych produktów. Reformulacja na szeroką skalę pozwoliła napojom i nektarom uchronić się przed wzrostem cen oraz spowolnić obserwowany wcześniej spadek sprzedaży. Tylko napoje energetyczne zachowały stabilną sprzedaż.
Mazurska Manufaktura rozwija portfolio piw oraz wódek
Mazurska Manufaktura, specjalizująca się w kraftowych alkoholach wysokoprocentowych, rozpoczęła zapowiadaną produkcję reaktywowanego, regionalnego piwa Jurand. Na rynku dostępny jest już Jurand pils, jasne pełne oraz ciemne. Spółka poszerza też portfolio alkoholi mocnych. Flagowa wódka Bielik, z kategorii premium, doczekała się odsłony w wersji ziemniaczanej.
Carlsberg Polska z nowym Pilsner % w butelce z eco rozwiązaniami
Carlsberg Polska proponuje na start sezonu nowy bezalkoholowy wariant Carlsberg Pilsner. To odpowiedź marki na rozwijający się rynek piw bezalkoholowych. Bezalkoholowa wersja Carlsberg Pilsner będzie dostępna w butelce, której kształt nawiązuje do ponad 170-letniej tradycji.
Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój tworzą Koalicję „Dbamy o wodę”
Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój powołały Koalicję na rzecz retencji „Dbamy o wodę”, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny. To pierwsze tego typu partnerstwo firm w Polsce.
Somersby Strawberry & Lime 0,0% bezalkoholowa nowość na lato
Somersby Strawberry & Lime 0,0% to połączenie smaku piwa, słodkiej truskawki i orzeźwiającej limonki. Najlepiej smakuje schłodzony, podany z kostkami lodu. Szata graficzna opakowania nawiązuje do kolorów truskawki i limonki oraz wykorzystuje kod piw bezalkoholowych, czyli kolor niebieski z wyraźną informacją 0,0% alkoholu.
MLEKOVITA jako lider innowacji realizuje kolejny projekt biznesowy
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy oczekują wciąż nowych produktów, Grupa MLEKOVITA – lider branży mleczarskiej – we współpracy z firmą CPF Poland S.A. przygotowała nową linię dań gotowych Bistro Minutka.
Podczas spotkania w centrali Grupy MLEKOVITA podpisana została umowa między firmami dotycząca współpracy, dzięki której pomysł lidera branży mleczarskiej w zakresie rozwoju asortymentu o innowacyjne produkty: paluszki serowe w nowej odsłonie – w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka – realizowany jest w kooperacji z firmą CPF Poland S.A.
WEBINARIUM Wiosenne Spotkanie Browarników
Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed polskim piwowarstwem? Utrzymanie ruchu, optymalizacja i efektywność – jakie rozwiązania warto wdrożyć? Czy branżę browarniczą czekają kolejne wyzwania na miarę epidemii koronawirusa? Na jakie scenariusze browary powinny się przygotować? W jakie rozwiązania branża powinna inwestować, jakie strategie pisać, by odpowiedzieć na postępujące zmiany rynkowe.