1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

MarkiWłasne23 580x120px

Wydarzenia

Podatek cukrowy pogłębił trend spadkowy koszyka napojowego

Dane NielsenIQ za styczeń i luty 2021 wskazują, że od kiedy wprowadzono podatek cukrowy, średnie ceny dotkniętych nim kategorii napojowych w zależności od miejsca sprzedaży wzrosły od 4% do ponad 25%. Jednocześnie ich wolumen spadł o 14%. Najbardziej wzrosła cena napojów gazowanych, a jednocześnie najgłębiej spadła ilość kupowanych produktów. Reformulacja na szeroką skalę pozwoliła napojom i nektarom uchronić się przed wzrostem cen oraz spowolnić obserwowany wcześniej spadek sprzedaży. Tylko napoje energetyczne zachowały stabilną sprzedaż.

Czytaj więcej...

Mazurska Manufaktura rozwija portfolio piw oraz wódek

Mazurska Manufaktura, specjalizująca się w kraftowych alkoholach wysokoprocentowych, rozpoczęła zapowiadaną produkcję reaktywowanego, regionalnego piwa Jurand. Na rynku dostępny jest już Jurand pils, jasne pełne oraz ciemne. Spółka poszerza też portfolio alkoholi mocnych. Flagowa wódka Bielik, z kategorii premium, doczekała się odsłony w wersji ziemniaczanej.

Czytaj więcej...

Somersby Strawberry & Lime 0,0% bezalkoholowa nowość na lato

Somersby Strawberry & Lime 0,0% to połączenie smaku piwa, słodkiej truskawki i orzeźwiającej limonki. Najlepiej smakuje schłodzony, podany z kostkami lodu. Szata graficzna opakowania nawiązuje do kolorów truskawki i limonki oraz wykorzystuje kod piw bezalkoholowych, czyli kolor niebieski z wyraźną informacją 0,0% alkoholu.

Czytaj więcej...

MLEKOVITA jako lider innowacji realizuje kolejny projekt biznesowy

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy oczekują wciąż nowych produktów, Grupa MLEKOVITA – lider branży mleczarskiej – we współpracy z firmą CPF Poland S.A. przygotowała nową linię dań gotowych Bistro Minutka.

Podczas spotkania w centrali Grupy MLEKOVITA podpisana została umowa między firmami dotycząca współpracy, dzięki której pomysł lidera branży mleczarskiej w zakresie rozwoju asortymentu o innowacyjne produkty: paluszki serowe w nowej odsłonie – w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka – realizowany jest w kooperacji z firmą CPF Poland S.A.

Czytaj więcej...

WEBINARIUM Wiosenne Spotkanie Browarników

Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed polskim piwowarstwem? Utrzymanie ruchu, optymalizacja i efektywność – jakie rozwiązania warto wdrożyć? Czy branżę browarniczą czekają kolejne wyzwania na miarę epidemii koronawirusa? Na jakie scenariusze browary powinny się przygotować? W jakie rozwiązania branża powinna inwestować, jakie strategie pisać, by odpowiedzieć na postępujące zmiany rynkowe.

Czytaj więcej...

Alkohole pod wpływem pandemii, piwo ucierpiało najbardziej (raport)

Kategorie alkoholowe od lat są największą częścią koszyka spożywczego kategorii FMCG monitorowanych przez NielsenIQ. W 2020 roku stanowiły niemal jedną trzecią jego wartości, a na alkohole wydaliśmy 39,2 mld, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, choć kupiliśmy ich ilościowo mniej. Pandemia w różny sposób wpłynęła na poszczególne kategorie. Największe wzrosty odnotowały mniejsze kategorie jak whisky, gin, rum, tequila, ale kluczowy dla całego koszyka okazał się spadek kategorii piwa – wynika z raportu NielsenIQ.

Czytaj więcej...

Od dawna nie notowaliśmy tak wysokich cen mrożonych malin

W eksporcie mrożonych malin, po bardzo złym sezonie 2019/20, notowany jest silny wzrost produkcji i eksportu w sezonie 2020/21. Ceny malin są wysokie. W okresie VII-XII 2020 roku mieliśmy ceny na poziomie 2,06 EURO za kg (9,20 zł). W całym sezonie będzie to cena na poziomie 2-2,05 euro/kg – mówi w rozmowie z sadyogrody.pl dr hab. Bożena Nosecka, profesor Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej -PIB w Warszawie.

Czytaj więcej...

logo sigma

BB 23 Banner stat 180x360px EN

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz