Wydarzenia
Mazurska Manufaktura rozwija portfolio piw oraz wódek
Mazurska Manufaktura, specjalizująca się w kraftowych alkoholach wysokoprocentowych, rozpoczęła zapowiadaną produkcję reaktywowanego, regionalnego piwa Jurand. Na rynku dostępny jest już Jurand pils, jasne pełne oraz ciemne. Spółka poszerza też portfolio alkoholi mocnych. Flagowa wódka Bielik, z kategorii premium, doczekała się odsłony w wersji ziemniaczanej.
Carlsberg Polska z nowym Pilsner % w butelce z eco rozwiązaniami
Carlsberg Polska proponuje na start sezonu nowy bezalkoholowy wariant Carlsberg Pilsner. To odpowiedź marki na rozwijający się rynek piw bezalkoholowych. Bezalkoholowa wersja Carlsberg Pilsner będzie dostępna w butelce, której kształt nawiązuje do ponad 170-letniej tradycji.
Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój tworzą Koalicję „Dbamy o wodę”
Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój powołały Koalicję na rzecz retencji „Dbamy o wodę”, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny. To pierwsze tego typu partnerstwo firm w Polsce.
Somersby Strawberry & Lime 0,0% bezalkoholowa nowość na lato
Somersby Strawberry & Lime 0,0% to połączenie smaku piwa, słodkiej truskawki i orzeźwiającej limonki. Najlepiej smakuje schłodzony, podany z kostkami lodu. Szata graficzna opakowania nawiązuje do kolorów truskawki i limonki oraz wykorzystuje kod piw bezalkoholowych, czyli kolor niebieski z wyraźną informacją 0,0% alkoholu.
MLEKOVITA jako lider innowacji realizuje kolejny projekt biznesowy
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, którzy oczekują wciąż nowych produktów, Grupa MLEKOVITA – lider branży mleczarskiej – we współpracy z firmą CPF Poland S.A. przygotowała nową linię dań gotowych Bistro Minutka.
Podczas spotkania w centrali Grupy MLEKOVITA podpisana została umowa między firmami dotycząca współpracy, dzięki której pomysł lidera branży mleczarskiej w zakresie rozwoju asortymentu o innowacyjne produkty: paluszki serowe w nowej odsłonie – w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka – realizowany jest w kooperacji z firmą CPF Poland S.A.
WEBINARIUM Wiosenne Spotkanie Browarników
Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed polskim piwowarstwem? Utrzymanie ruchu, optymalizacja i efektywność – jakie rozwiązania warto wdrożyć? Czy branżę browarniczą czekają kolejne wyzwania na miarę epidemii koronawirusa? Na jakie scenariusze browary powinny się przygotować? W jakie rozwiązania branża powinna inwestować, jakie strategie pisać, by odpowiedzieć na postępujące zmiany rynkowe.
Alkohole pod wpływem pandemii, piwo ucierpiało najbardziej (raport)
Kategorie alkoholowe od lat są największą częścią koszyka spożywczego kategorii FMCG monitorowanych przez NielsenIQ. W 2020 roku stanowiły niemal jedną trzecią jego wartości, a na alkohole wydaliśmy 39,2 mld, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, choć kupiliśmy ich ilościowo mniej. Pandemia w różny sposób wpłynęła na poszczególne kategorie. Największe wzrosty odnotowały mniejsze kategorie jak whisky, gin, rum, tequila, ale kluczowy dla całego koszyka okazał się spadek kategorii piwa – wynika z raportu NielsenIQ.
Od dawna nie notowaliśmy tak wysokich cen mrożonych malin
W eksporcie mrożonych malin, po bardzo złym sezonie 2019/20, notowany jest silny wzrost produkcji i eksportu w sezonie 2020/21. Ceny malin są wysokie. W okresie VII-XII 2020 roku mieliśmy ceny na poziomie 2,06 EURO za kg (9,20 zł). W całym sezonie będzie to cena na poziomie 2-2,05 euro/kg – mówi w rozmowie z sadyogrody.pl dr hab. Bożena Nosecka, profesor Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej -PIB w Warszawie.
Grupa Żywiec ma nowego prezesa
Grupa Żywiec od marca ma nowego prezesa zarządu. Na prośbę poprzedniego prezesa Francois-Xaviera Mahot rada nadzorcza podjęła uchwałę o odwołaniu go ze stanowiska i powołaniu na jego następcę Simona Amora - podają wirtualnemedia.pl.
Simon Amor rozpoczął karierę w Grupie Heineken (do której należy Grupa Żywiec) w 2016 roku jako dyrektora off trade i członek zespołu zarządzającego Heineken UK. Od lipca 2020 roku był dyrektorem zarządzającym brytyjskiego oddziału Heinekena.
Przed dołączeniem do Grupy Heineken Simon Amor pełnił różne funkcje zarządcze w ColgatePalmolive, w tym rolę grupowego dyrektora sprzedaży Wielkiej Brytanii i Irlandii (2014-2016), Dyrektora Sprzedaży Colgate-Palmolive Australia (2011 – 2014) i Dyrektora ds. Rozwoju Klientów w ColgatePalmolive Europe (2007-2010). Jest Absolwentem Uniwersytetu w Surrey (1991 – 1995).