Wydarzenia
Nie czekaj, daj się poznać! Zamień stypendium na pensję w Kompani Piwowarskiej!
„Wiele działów – jeden rozwój” to program Kompanii Piwowarskiej, który daje szansę młodym, chcącym ocenić swoje zdolności i kompetencje, a także poznać pracę i biznes branży piwowarskiej. Zwycięzcy rekrutacji do programu przez 18 miesięcy będą mogli aktywnie uczestniczyć w projektach 3 wybranych działów – po 6 miesięcy pracy w jednym dziale. Program kierowany jest do osób z zewnątrz jak i wewnątrz firmy.
2 sierpnia - Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara. Kilka mniej znanych faktów o piwie
Wiele źródeł podaje, że piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy na świecie, popularnością ustępuje tylko wodzie i herbacie. Co roku na początku sierpnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara – święto złotego trunku i wszystkich tych, którym go zawdzięczamy. Warto z tej okazji przypomnieć kilka mniej znanych faktów o piwie.
Tyskie Browary Książęce z tytułem Turystyczny Produkt Roku 2019
Świętujący w tym roku 390.urodziny browar-matecznik piwa Tyskie został doceniony, jako atrakcja turystyczna, przez kapitułę Programu Turystyczny Produkt Roku 2019. Organizatorzy wyróżnili Tyskie Browary Książęce m.in. za unikatową trasę turystyki industrialnej, mieszczące się tu Muzeum oraz cykliczne wydarzenia specjalne i piwne warsztaty.
Tyskie Browary Książęce, jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce i Europie, a jednocześnie perła architektury Śląska, już od 15 lat odkrywa swoje tajemnice przed miłośnikami piwa w kraju i na świecie. Wizyta w browarze daje okazję do prześledzenia na żywo procesu warzenia piwa – od składników aż po rozlew, a działające tu Muzeum zachęca do odwiedzenia interaktywnej ekspozycji pełnej piwnych historii Tyskiego. Jury Programu doceniło niezwykłość tego miejsca przyznając mu tytuł Turystycznego Produktu Roku 2019.
– Jesteśmy dumni z przyznanego nam wyróżnienia – to już kolejny w tym roku dowód uznania miłośników turystyki dla naszej działalności – komentuje Marta Andreasik, odpowiedzialna za centrum wycieczkowe Tyskich Browarów Książęcych. – Ogromna w tym zasługa niezwykłych osób, tworzących to miejsce: zarówno pracowników browaru, jak i przewodników i obsługi, na co dzień dbających o to by wycieczka po kolebce Tyskiego była niezapomnianym przeżyciem – dodaje.
Wiedeński browar Ottakringer korzysta z technologii ładowania akumulatorów Fronius
Ottakringer to najstarszy browar w Wiedniu, a warzone w nim piwo jest znane daleko poza granicami miasta. Pod swoją marką wytwarza ponad 20 gatunków piwa najwyższej jakości o różnych smakach. Warzenie piwa odbywa się w centrum stolicy Austrii. Aby wszystkie procesy przebiegały jak najsprawniej, Ottakringer korzysta m.in. z elektrycznych urządzeń do transportu poziomego oraz technologii ładowania i wiedzy firmy Fronius. Podczas wyposażania nowej stacji ładowania akumulatorów wózków podnośnikowych postawiono przede wszystkim dwa warunki: miały spełniać wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa, a równocześnie zwiększać efektywność energetyczną. Fronius dostarczył 12 urządzeń z serii Selectiva.
Tylko 12% konsumentów kieruje się ceną przy zakupie przetworów z owoców i warzyw
Najnowsze badania[1] świadomości konsumenckiej, przeprowadzone w czerwcu br., pokazują, że skład produktu, jakość lub wpływ na zdrowie są dla konsumentów dużo ważniejsze niż cena przetworów owocowo-warzywnych. Wyniki wykazały, że trend dotyczący zdrowego odżywiania nieustannie zyskuje na znaczeniu przy dokonywaniu wyborów zakupowych, a konsumenci są w stanie zapłacić więcej za jakościowe wyroby rolno-spożywcze.
Potrzebna jest większa świadomość dotycząca alkoholu
W Polsce nadal mamy do czynienia ze zbyt niską świadomością społeczeństwa na temat alkoholu. Kojarzymy z nim zwłaszcza napoje spirytusowe - z badania przeprowadzonego przez IBRiS wynika, że niemal bezspornie jako alkohol są traktowane wódka (według 97 proc. fachowców od rozwiązywania problemów alkoholowych oraz 88 proc. Polaków) i whisky (według 94 proc. fachowców oraz 82 proc. ogółu społeczeństwa). Tymczasem zastanawia fakt, że zdecydowanie mniejszy odsetek Polaków uznaje jednoznacznie za alkohol wino (53 proc.), piwo (46 proc.), piwo smakowe (35 proc.) oraz cydr (29 proc.). W grupie fachowców ten odsetek jest wyższy (odpowiednio: 78 proc., 75 proc., 64 proc. i 57 proc.). Polacy nie mają także zbyt dużej świadomości dotyczącej ilości alkoholu w danej jednostce objętości. Aż 63 proc. badanych Polaków twierdzi, że w 50 ml kieliszku wódki jest więcej czystego alkoholu etylowego niż w półlitrowej butelce piwa (13 proc.), gdy w rzeczywistości w obydwu przypadkach mamy do czynienia z podobną ilością.
Brak zgody na nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi
Wystąpienia Jana K. Ardanowskiego, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przedstawicieli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z prezesem Markiem Niechciałem na czele, podczas konferencji prasowej w dniu 24 lipca br., dowodzą, że oba te naczelne organy są zdeterminowane, aby skuteczniej zwalczać wszelkie przypadki wykorzystywania przewagi kontraktowej, jaką wobec słabszych ogniw w łańcuchu dostaw żywności na rynek stosują podmioty silniejsze. Jak stwierdził minister J.K. Ardanowski, troska o interesy tych słabszych ogniw, a takimi w polskich warunkach są rolnicy, jest jednym z podstawowych zadań państwa. Podkreślił przy tym, że słabość ta nie wynika z zapóźnień technologicznych lecz z utrzymującego się nadal słabego stopnia zorganizowania polskich rolników. W efekcie, ograniczonej liczbie silnych podmiotów skupujących surowce rolne do przetwórstwa odpowiada liczna rzesza dostawców. Z kolei, pozycja samych przetwórców jest znacznie słabsza od pozycji wielkich sieci handlowych.
Fioletowe złoto zbiera się w sierpniu
Latem wszystkie drogi prowadzą do Kalifornii, gdzie cały świat zaopatruje się w suszone śliwki. Już niebawem ruszają żniwa!
Tymbark z nową festiwalową strefą
W tym roku Tymbark był obecny na Open’er Festival z nową dedykowaną strefą KOCHAJ ŻYCIE. Dwupiętrowa zielona przestrzeń chilloutu zachęcała do spotkań i odpoczynku między koncertami. Specjalnie zaaranżowane miejsce w roślinnym klimacie pozwalało zrelaksować się w otoczeniu zieleni, kwiatów oraz festiwalowych grafik zaprojektowanych przez artystę ilustratora Whyducka.
Open’er Festival co roku przyciąga do Gdyni dziesiątki tysięcy miłośników dobrej muzyki. Fani z całej Polski i z zagranicy spotykają się na koncertach światowej sławy gwiazd. Na tym wydarzeniu ponownie nie mogło zabraknąć Tymbarku, który tym razem przygotował dla festiwalowiczów nową, zieloną strefę chilloutu.