1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

640 x 340 dziewczyna

Wydarzenia

Odpowiedź ZP Polskiej Rady Winiarstwa na decyzję Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Finansów ws.likwidacji banderol

Część środowiska winiarskiego, która aktywnie działa w kierunku zniesienia obowiązku banderolowania, postuluje o zmiany, bazując na porównaniu rynku wina do rynku piwa i na tej podstawie wyciąga wnioski o przyszłości bez banderol. Jest to wielki błąd. Rynki piwa i wina to dwa diametralnie różne sektory. W przypadku piwa udział importu w zaopatrzeniu rynku jest niewielki – stanowi jedynie 2%, nie dziwi więc, że nielegalny import nie stanowi w tym wypadku problemu. Rynek wina wygląda zupełnie inaczej - tu produkcja krajowa jest marginalna, praktycznie całość win pochodzi z eksportu. Traktowanie tych rynków jako analogiczne nie ma w związku z powyższym racjonalnych podstaw.

Czytaj więcej...

Branża spirytusowa apeluje o równe traktowania na rynku alkoholowym

Ministerstwo Finansów złożyło projekt rozporządzenia obniżającego o 50 % akcyzy na piwa, dla browarów produkujących do 20 mln litrów tego trunku rocznie. Wcześniej padła zapowiedź objęcia cydru zerową stawka akcyzy. Natomiast branża alkoholi wysokoprocentowych, od ponad dwudziestu lat działa w nierównym i najbardziej restrykcyjnym otoczeniu konkurencyjnym względem innych alkoholi. Mali producenci wyrobów spirytusowych wciąż nie mogą liczyć na preferencyjne traktowanie, w tym obniżone stawki akcyzowe.

Czytaj więcej...

Innowacja na rynku piw rzemieślniczych

Chociaż piwo z dodatkiem chmielu warzy się od 4 tys. lat, to okazuje się, że w tym uświęconym tradycją związku nadal jest miejsce na innowacje. W tym roku pierwsi piwowarzy z polskich browarów rzemieślniczych zamiast szyszek, ekstraktów lub granulatu chmielowego zaczęli warzyć piwa z dodatkiem lupuliny – najcenniejszego składnika szyszki chmielowej, zawierającego żywice i olejki eteryczne.

Czytaj więcej...

Wzór piwnych wąsów – marka Pilsner Urquell wspiera akcję Movember

2 listopada wystartowała kampania Pilsner Urquell „Wzór piwnych wąsów”. W ramach międzynarodowego projektu Movember słynna marka piwna zachęca internautów, by udostępniali na Instagramie swoje zdjęcia z hasztagiem #wzórpiwnychwąsów. Każde zdjęcie to złotówka przekazana przez Pilsnera na walkę z nowotworami u mężczyzn.

Czytaj więcej...

Srebro dla Cydru Lubelskiego Lodowego

W IX Konkursie Polskich Win i Cydrów o Medal ENOEXPO 2017 Cydr Lubelski Lodowy otrzymał srebrny medal! - Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona – komentuje Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.
W konkursie, który towarzyszy 15. Międzynarodowym Targom Wina w Krakowie, o medale rywalizowało 21 cydrów.

Czytaj więcej...

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami.

Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).

Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz