Wydarzenia
Mistrz Cydru 2019 – rusza konkurs na najlepszy cydr!
Już po raz trzeci Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru ogłasza konkursu na najlepszy, domowy cydr – Mistrz Cydru 2019. Do udziału zaprasza wszystkich cydrowników – zarówno amatorów, jak i producentów, którzy pragną zaprezentować swoje wyjątkowe produkty. Kto zostanie tegorocznym zwycięzcą? Przekonamy się już 21 września br. podczas Lubelskiego Święta Cydru. Konkurs jest doskonałą okazją dla wszystkich cydrowników do zaprezentowania swoich wyrobów przed profesjonalnym jury, które w tym roku będzie miało charakter międzynarodowy, gdyż w jego skład wejdą m.in. producenci cydru z Hiszpanii.
Co ma wspólnego Feniks i piwo Grimbergen?
Mityczny Feniks to symbol wiecznie odradzającego się życia. Powstający z popiołów ptak stał się także symbolem opactwa w Grimbergen w Belgii, w którym 900 lat temu powstało piwo Grimbergen. Legenda Feniksa i historia opactwa przeplatają się w najnowszym spocie marki, który od dziś emitowany jest w serwisach VOD oraz w Internecie,
w ramach kampanii banerowej. Spot prezentuje historię opactwa, które mimo wyzwań i przeciwności losu przetrwało do dziś. Ojcowie Norbertanie z Grimbergen od 900 lat strzegą receptury, dzięki której powstaje wyjątkowe, aromatyczne piwo doceniane przez koneserów na całym świecie.
Polskie warzywa i owoce – na szczęście i dobre… życie!
Warzywa i owoce – smaczne, niskokaloryczne, sycące, a przede wszystkim zdrowe. Mogą stanowić dodatek do posiłku bądź samodzielną przekąskę między posiłkami. Naukowcy, a przede wszystkim lekarze i dietetycy przekonują, że produkty te powinny gościć na naszych stołach przynajmniej pięć razy dziennie. Przypomina o tym również Agnieszka Piskała-Topczewska, ekspert ds. żywienia III edycji kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, której celem jest promocja spożycia polskich warzyw
i owoców oraz podkreślenie ich korzystnego wpływu na kondycję fizyczną i psychiczną.
Selektywna zbórka opakowań kartonowych do żywności płynnej
Zagadnienie selektywnej zbiórki odpadów to od kilku lat jeden z najbardziej palących problemów społecznych, który jest szeroko omawiany przez samorządy i ekspertów, podejmowany przez organizacje rządowe i pozarządowe, często poruszany w mediach. Fundacja ProKarton postanowiła przyjrzeć się sprawie u podstaw systemu, czyli w regionalnych zakładach zajmujących się sortowaniem odpadów komunalnych, do których odpady, zarówno te posegregowane, jak i nieposegregowane, trafiają prosto z gminnych systemów zbiórki. W badaniu ankietowym, zrealizowanym na zlecenie Fundacji, wzięło udział 25 RIPOK-ów z całej Polski. Uzyskano informacje, ile z nich wybiera kartoniki do płynnej żywności (DPŻ), jaki jest najpopularniejszy sposób ich selekcji, dlaczego nie wszystkie instytucje decydują się na ich wysortowywanie oraz jakie są uwagi RIPOK-ów do samego procesu.
Pilsweizer we współpracy z Synergic realizuje wakacyjną kampanię OOH
Browar Pilsweizer realizuje wizerunkową kampanię reklamową OOH, która obejmie nośniki citylight w największych polskich miastach. W jednej z głównych ról występuje w niej najnowszy produkt browaru: piwo Pilsvar Marcowe.
Stanowisko w sprawie nowelizacji matrycy VAT – walka z absurdami czy generowanie nowych problemów?
W listopadzie 2018 r. Ministerstwo Finansów zaproponowało nową matrycę stawek VAT, jako uzasadnienie podając chęć walki z absurdami w obecnym systemie. Cel jest jak najbardziej właściwy, jednak samo wykonanie pozostawia wiele do życzenia. W ocenie Instytutu Jagiellońskiego nowa matryca choć usuwa część problemów, to równocześnie tworzy nowe nieścisłości.
Dodatkowo, uproszczenie systemu podatkowego odbywa się w sposób technokratyczny, bez uwzględnienia rzeczywistości gospodarczej. W założeniach ministerstwa nowa matryca ma być neutralna zarówno dla budżetu państwa, jak i dla ceny koszyków dóbr większości konsumentów. W praktyce oznacza to, że obniżkom niektórych stawek towarzyszą wyrównujące podwyżki na inne dobra. Dla przykładu, niższym 5% VAT objęte będą chipsy i słone przekąski, produkowane przez zagraniczne koncerny, a podwyżką do 23% napoje owocowe o wysokiej zawartości soku, które w większości produkowane są z polskich surowców przez polskie firmy.
Przymierz się do nagród! Somersby ubiera konsumentów razem z Aloha from Deer
Marka Somersby po raz pierwszy podjęła współpracę z marką modową. Od 1 lipca w konkursie pod hasłem „Przymierz się do nagród” konsumenci mogą wygrywać unikalną kolekcję modową inspirowaną smakami Somersby, stworzoną przy współpracy z Aloha From Deer.
Ruszyła akcja promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu w placówkach medycznych - w ramach kampanii „Trzeźwo Myślę” Carlsberg Polska
Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w tegorocznej edycji są Vienio – warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat, Karolina Pilarczyk – pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Moto.pl oraz Kasia Bigos – znana trenerka fitness i ambasadorka serwisu Myfitness.pl. Kampanii towarzyszą działania informacyjno-edukacyjne w wybranych placówkach medycznych grupy Lux Med i grupy Medicover w całej Polsce.
SPRAWIEDLIWA AKCYZA ZAMIAST ŻONGLOWANIA STAWKAMI VAT
Stanowisko Instytutu Staszica w kontekście zapowiadanego powrotu do procedowania matrycy VAT
Instytut Staszica z niepokojem przyjmuje doniesienia o planach szybkiego uchwalenia zmian w tzw. matrycy VAT – politycy obozu rządzącego wskazywali w ostatnich dniach, że może to nastąpić jeszcze przed wakacjami. O ile sama idea uporządkowania chaotycznego systemu stawek VAT jest ze wszech miar słuszna, to kontrowersje, które wzbudził pierwotny projekt nowelizacji ustawy, wymagają poważnej dyskusji społecznej. Plany szybkiego procedowania rzekomo zmienionego projektu – co ważne, na razie nie znamy szczegółów tych zmian – taką dyskusję uniemożliwią. Chęć szybkiego wprowadzenia - budzi niepokój.