1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

jmreurope

640 x 340 dziewczyna

Wydarzenia

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami.

Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).

Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Czytaj więcej...

Fi Europe & Ni 2017 announces record number of exhibitors

Returning to Frankfurt: The world’s leading food and beverage ingredients show will be bigger than ever when it opens its doors on 28 November. With its new “Expo FoodTec Content Hub”, amongst other highlights, the event will attract more visitors than ever before.

Czytaj więcej...

Polacy przeciwko ograniczeniom związanym z alkoholem

Większość Polaków jest przeciwna restrykcjom, które planuje wprowadzić rząd, aby przeciwdziałać problemom powodowanym przez alkohol – tak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Kantar Public. W opinii respondentów wprowadzenie zakazu reklamy piwa nie przyczyni się do poprawy sytuacji. W czołówce rozwiązań popieranych przez ankietowanych znajdują się za to kampanie edukacyjne skierowane do młodych ludzi oraz akcje społeczne promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Czytaj więcej...

Polska, kraj cydrem płynący?

Cydry to jeden z najszybciej rozwijających się rynków branży napojowej na świecie. Pol-ska zaś jest trzecim, po Chinach i USA, producentem jabłek. W związku z powyższym wy-daje się, że cydry powinny być naszą narodową specjalnością. W 2013 roku, kiedy zaczęto je produkować w Polsce, analitycy wskazywali, że w perspektywie kilku lat produkcja  osiągnie nawet 60 mln l rocznie. W 2016 roku dynamiczny wzrost kategorii cydrów jed-nak wyhamował. 4 października premier Mateusz Morawiecki przedstawił propozycję Ministerstwa Finansów, która pobudzi rynek. Ministerstwo chce zrezygnować z podatku akcyzowego na cydry i znieść obowiązek banderolowania. Branża winiarska z entuzja-zmem przyjęła tę wiadomość. Zaznacza jednak, że zmiany przepisów powinny zostać wy-ważone tak, by skorzystali na nich polscy sadownicy i producenci, a nie głównie zagra-niczne koncerny importujące cydry do naszego kraju. Akcyza i banderole nie są jednak jedynymi problemami, z którymi borykają się producenci. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa zwraca uwagę na pozostałe czynniki hamujące rozwój kategorii i w sprawie kolejnych zmian zwraca się do Ministra Rolnictwa.

Czytaj więcej...

Stanowisko Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – „Browary Polskie” w sprawie projektowanych zmian ustawowych w zakresie ograniczenia reklamy piwa

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - „Browary Polskie” wyraża głębokie zaniepokojenie zaproponowanymi przez Ministerstwo Zdrowia zmianami w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, które zmierzają do drastycznego ograniczenia godzin, w których dozwolona jest reklama piwa. W naszej ocenie regulacja ta nie pomoże w osiągnięciu celów zakładanych przez Ministerstwo Zdrowia a głównym jej skutkiem będzie pogorszenie warunków działalności gospodarczej branży piwowarskiej oraz branż powiązanych.

Czytaj więcej...

J.A. Baczewski święci triumfy w Las Vegas!

275 alkoholi z ponad 100 destylarni z całego świata, 9 uznanych sędziów z ponad 175 latami wspólnego doświadczenia i aż 9 medali dla marki J.A. Baczewski! W Las Vegas odbył się prestiżowy konkurs Global Spirit Awards. Nagrody dla J.A. Baczewski to kolejne potwierdzenie uznania, jakim cieszy się ta rdzennie polska marka na międzynarodowej arenie.

Czytaj więcej...

Polskie Ale z Okocimia już na rynku

Marka Okocim wprowadza na rynek nowość Okocim Polskie Ale – przedstawiciela dużej rodziny piw górnej fermentacji. Jest to zaproszenie dla polskich konsumentów do świata nieco innych smaków i aromatów niż dobrze znane i lubiane jasne pełne. Choć w Polsce dostępna jest już szeroka gama piw typu Ale, jest to jednak rynek rozdrobniony, a piwa tego gatunku stanowią tylko niewielki procent wolumenu piwa sprzedawanego w naszym kraju.

Czytaj więcej...

Browarnicy z Tyskich Browarów Książęcych na wystawie zdjęć

Od 2 października na rynku w Tychach można podziwiać niecodzienną wystawę zdjęć pracowników z Tyskich Browarów Książęcych pt. „Tyskie – w gronie najlepszych”. Tworzą ją portrety dwudziestu pracowników jednego z najstarszych browarów w Polsce. Wystawa będzie możliwa do obejrzenia w trakcie kolejnych 2 tygodni.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz