1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

baner_portal

Wydarzenia

Cydr Lubelski Klasyczny otrzymał znak Poznaj Dobrą Żywność na kolejne trzy lata

Program „Poznaj Dobrą Żywność” od 2004 roku nagradza produkty o wyróżniającej się jakości, spełniające surowe oraz precyzyjnie określone kryteria opracowane przez Kolegium Naukowe ds. jakości produktów żywnościowych. Znak promuje jedynie najlepszych producentów i ma na celu stałe motywowanie ich do podnoszenia jakości swoich wyrobów oraz zwiększania różnorodności oferty.

Czytaj więcej...

Alfa Laval - uruchomił nowy zakład produkcyjny wentylatorowych wymienników ciepła, zlokalizowany w Krakowie

Nowy zakład produkcyjny wentylatorowych wymienników ciepła firmy Alfa Laval zlokalizowany jest w Krakowie. Rozpoczął swoją działalność na początku 2015 roku i cały czas, planowo rozbudowuje swoje struktury i magazyny, wykorzystując dostępną przestrzeń produkującej fabryki wirówek, dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz możliwość korzystania z doświadczenia i pomocy pozostałych fabryk Alfa Laval.

Czytaj więcej...

Nie daj się nabrać na nowalijki!

Apetyczne nowalijki? Na początku wiosny jest na nie za wcześnie. Te prawdziwe, rodzime pojawią się dopiero w czerwcu – podkreślają naukowcy ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie. I radzą powstrzymać entuzjazm związany z dostępnymi w sklepach i na targowiskach nowalijkami.
Wiosenne warzywa, podobnie jak pierwsze sezonowe owoce, nie zdążą wytworzyć naturalnych cukrów, kwasów i związków zapachowych, a już są transportowane z zagranicy. U celu podróży poddaje się je gazowaniu, żeby wytworzyć hormon starzenia się. Zrywane, gdy ledwie zaczęły, teraz w ciągu doby „dojrzewają” i piękne prezentują się przed kupującymi.

Czytaj więcej...

Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa w nowej odsłonie

Pierwsza w Polsce i jednocześnie jedna z największych w Europie impreza poświęcona złocistemu trunkowi przechodzi duże zmiany – między innymi metamorfozie uległ logotyp i wizualna strona Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa, przyciągającego dziesiątki tysięcy fanów z kraju i z zagranicy.

Czytaj więcej...

Królewskie rewiry Warszawy

Jedno miasto, 18 dzielnic i nieskończenie wiele historii i miejsc do odkrycia. Królewskie - największa marka w Warszawie i na Mazowszu startuje z nową kampanią dedykowaną każdej dzielnicy, w której zachęca mieszkańców do odkrywania tych miejsc. Każda z dzielnic ma swój unikalny charakter i tożsamość. Tę wyjątkowość dostrzega marka „Królewskie”, która w swojej komunikacji podkreśla związki mieszkańców Warszawy z ich najbliższą okolicą. W nowej kampanii marka opowiada o Warszawie w innowacyjny i niespotykany wcześniej sposób – stołeczne dzielnice przenosi na limitowaną kolekcję puszek w postaci unikalnych piktogramów.

Czytaj więcej...

Piwo w gospodarce i trendach konsumenckich

2 proc. - o tyle urósł w minionym roku rodzimy rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Królem rynku jest nadal lager kupowany najczęściej w lokalnych sklepach, dla których piwo jest jednym z podstawowych źródeł dochodu.

Jak wynika z najnowszych danych Nielsena w 2016 r. branża piwowarska zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc. W ujęciu wartościowym natomiast sprzedaż piwa wzrosła o 1,4 proc.

Czytaj więcej...

Wino i alkohole wysokoprocentowe na targach WorldFood Warsaw!

Polska to największy w Unii Europejskiej oraz czwarty na świecie producent wódki. Głównymi rynkami eksportowymi są m.in. Stany Zjednoczone i Francja, ale również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają również do tych bardziej odległych miejsc na świecie jak Singapur, Hongkong lub Chile.
Polaków charakteryzuje wielki szacunek oraz duma z alkoholi narodowych. Podobnie jak Japończyków, którzy nieustanie podkreślają walory sake promując ją w kraju i na całym świecie. Polska wódka również powinna doczekać się takich czasów i promocji. Rodzimi producenci nieustannie odczuwają skutki podwyżki akcyzy na wyroby spirytusowe o 15 proc., do której doszło 1 stycznia 2014 roku. Co więcej Polska ma najwyższą stawkę akcyzy w regionie. Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe perspektywy w tych trudnych czasach .

Czytaj więcej...

Przemysł Żywności Przetworzonej Wykorzystuje Inicjatywy Freedom Foods do Zwiększenia Popytu

Choć bardzo rozdrobniony, globalny rynek przetworzonej żywności i napojów będzie notował wysoki wzrost w związku z kilkoma megatrendami. Główne siły wymuszające przeobrażenia na rynku obejmują wschodzące modele biznesowe, takie jak crowdsourcing, bazary i targowiska, grywalizacja i personalizacja masowa, które kształtują zmiany w handlu detalicznym, procesy społeczno-ekonomiczne, filozofię holistycznego podejścia do żywienia w epoce indywidualizmu poznawczego, oraz rosnącą popularność żywności Freedom Foods, która spełnia standardy etycznej produkcji.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz