1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Air Products sfinalizowała przejęcie ACP – wiodącego europejskiego producenta dwutlenku węgla na rynku gazów technicznych

Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcji nie została ujawniona.
Zawarcie umowy pozwala połączonej organizacji zaoferować jeszcze lepszą obsługę obecnych klientów oraz poszerzyć możliwości rozwoju w sektorze gazów technicznych. Jednocześnie klienci zyskują dostęp do szerszej sieci dystrybucyjnej płynnego dwutlenku węgla na terenie całej Europy.

Czytaj więcej...

Stanowisko Krajowej Unii Producentów Soków i Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw po posiedzeniu sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Producenci soków oraz owoców i warzyw, zrzeszeni wokół Krajowej Unii Producentów Soków oraz Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, negatywnie oceniają podwyżkę podatku VAT do 23 proc. na napoje owocowe i warzywne. Taka opinia została wyrażona przez przedstawicieli branży podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które odbyło się 19 lutego br. Od początku ostrzegamy przed niekorzystnymi zmianami, jakie ustawa niesie dla polskiej gospodarki – sadowników, rolników, producentów oraz konsumentów.
Proponowana przez Ministerstwo Finansów podwyżka stawki VAT na napoje owocowe lub warzywne z 5 proc. do 23 proc. będzie odczuwalna dla wielu grup polskiej gospodarki. Wzrost podatku aż o 18 pkt. proc. będzie stanowił olbrzymie obciążenie dla całego sektora rolno-spożywczego.

Czytaj więcej...

Czy „MALINA” to właściwa nazwa dla produktu, który zawiera 45% malin?

Nazwa produktu jest najczęściej kwestionowanym przez inspekcje elementem informacji na temat żywności. Dotyczy to zarówno nazw marketingowych (wymyślonych, marek, brandów) jak również obowiązkowej nazwy środka spożywczego. Kwestionowanym nazwom zarzuca się, że wprowadzają w błąd konsumenta, ponieważ dają do zrozumienia, przekonują, sugerują, że żywność ma określone cechy co natomiast nie ma potwierdzenia w rzeczywistości, lub nawet w części mija się z prawdą.

Czytaj więcej...

tropextrakt podpisał umowę - wartą 1 mln USD - na import soku z yuzu

Rosnąca popularność piwa kraftowego z ekskluzywną nutą Yuzu spowodowała, że tropextrakt Polska, dostawca egzotycznych owoców i produktów niszowych, odnotowuje wysoki popyt na sok z Yuzu ze strony branży piwowarskiej. Dzięki umowie handlowej z rządem regionu Go Heung w Korei Południowej, tropextrakt zapewnił sobie długoterminowy dostęp do tego specjału i możliwość rozprowadzania go na rynku europejskim. Umowa podpisana ze znaczącym regionem znanym ze swoich produktów morskich i rolnych, reguluje rozwój stosunków gospodarczych, import soku z Yuzu o wartości 1 mln dolarów, standardy produkcji jak również wymianę wiedzy między partnerami.

Czytaj więcej...

Śliwka kalifornijska celuje w zdrowie!

California Prune Board będąca światowym liderem w rozwoju badań żywieniowych  na temat walorów zdrowotnych suszonych śliwek kalifornijskich odnawia swoje zobowiązanie dotyczące realizacji projektów badawczych w 2019 roku.
Program, rozpoczęty w 1997 roku, obejmuje aktualnie 51 opublikowanych badań dotyczących wartości odżywczych suszonych śliwek i 13 dodatkowych, których zakończenie planowane jest na 2021 rok. Głównym obszarem badań jest zdrowie kości, z 23 opublikowanymi badaniami na 28 zaplanowanych. Dziewięć badań (z 11 planowanych) dotyczy zdrowia układu trawiennego, zaś 19  (z 25) skupia się wokół innych obszarów, w tym obniżeniu poziomu cholesterolu, zespołu metabolicznego, możliwości poznawczych, wyboru przekąsek i ich wpływu na sytość oraz wybranych elementów analizy danych epidemiologicznych.

Czytaj więcej...

Indie – rynek, którego jeszcze nie zdobyliśmy, a już tracimy!

Dla eksporterów jabłek Indie to w tej chwili najbardziej obiecujący rynek azjatycki – także dla firm z Polski. Sytuacja zmieniła się jeszcze po zablokowaniu w 2018 przez rząd indyjski wwozu jabłek z Chin – oznacza to bowiem że prawie 40 000 ton jabłek należy sprowadzić z innych krajów. To szansa dla polskich jabłek i faktycznie zaraz po zbiorach rozpoczęły się wysyłki do Indii.
Niestety zanim na dobre rozgościliśmy się na indyjskim rynku może się okazać że już go tracimy. Przyczyną nie są oferowane przez polskich sadowników odmiany, ale problemy z jakością – przede wszystkim chodzi to o jędrność owoców. Po raz kolejny okazuję się, że duża część jabłek wysyłanych z polskich chłodni nie przetrzymuje długiego okresu transportu w kontenerach, a docierając do Indii nie spełnia już wymaganych parametrów jakościowych.

Czytaj więcej...

Ustronianka przejmuje Kofolę

Jeszcze nie ucichły echa umowy zakupu Jurajskiej przez Hortex, a już doszło do kolejnego przetasowania rynku napojów. Ustronianka ogłosiła, że przejmie produkcję i dystrybucję w Polsce marek czesko-słowackiego giganta Kofoli, czyli biznes Hoop Polska – informuje „Puls Biznesu”.

Czytaj więcej...

Hortex przejmuje Jurajską

Firma Hortex podpisała umowę ze spółką Bewa w sprawie przejęcia udziałów w firmie Jurajska. Obecnie sprawa trafi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Czytaj więcej...

logo sigma

vimax

Ekomix

sitspoz