1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Święta pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Od startu działań prowadzonych w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" w czerwcu, do końca listopada, policjanci z całej Polski skontrolowali ponad 3 mln kierowców. W trakcie kontroli oraz innych działań prewencyjnych prowadzonych przez policję rozdanych zostało ponad 550 naklejek z hasłem inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Od dziś trzeźwi kierowcy w całej Polsce będą mogli otrzymać naklejkę od policjantów prowadzących akcję prewencyjną w okresie przedświątecznym. Do końca roku rozdanych zostanie jeszcze 105 tysięcy naklejek.

Czytaj więcej...

Alkohole świata na WorldFood Warsaw

Wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy jednym z największych rynków spirytusowych w Europie. A popularności w kraju wciąż przybywa lokalnym browarom i cydrom.

Czytaj więcej...

Niezwykłe właściwości zwykłych owoców - kampania promująca spożycie owoców miękkich

„Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" - to nie tylko tytuł kampanii. Polska zajmuje czołowe miejsce w Europie w produkcji owoców, które są doskonałej jakości, mają niepowtarzalne walory smakowe i wartości odżywcze. Warto w tym miejscu podkreślić, iż od ponad 40 lat uprawa roślin jagodowych odgrywa w naszym kraju bardzo ważną rolę , bowiem średnia roczna produkcja kształtuje się na poziomie około 500 tys. ton, co stanowi 15% produkcji wszystkich owoców. Towarową produkcją owoców jagodowych zajmuje się co najmniej 300 tysięcy polskich gospodarstw, które spełniają wszelkie standardy dotyczące bezpiecznej produkcji oraz przechowalnictwa.

Czytaj więcej...

Małgorzata Kołton nową dyrektor generalną Tetra Pak

Małgorzata Kołton objęła stanowisko dyrektor generalnej Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski, gdzie znajduje się także fabryka materiału opakowaniowego. Nowa dyrektor regionalna związana jest z firmą Tetra Pak, która jest światowym liderem w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, od 15 lat. W tym czasie zajmowała szereg stanowisk kierowniczych – przez  sześć lat w Polce, pięć w Szwecji oraz ostatnie cztery w Wietnamie. Na stanowisku dyrektora generalnego Małgorzata Kołton zastąpiła Erica Schmida, który został wiceprezesem ds. sprzedaży Tetra Pak International.

Czytaj więcej...

Partnerstwo policji i ponad 50 podmiotów w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Wraz z początkiem grudnia minęło pół roku od inauguracji ogólnopolskiej inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa drogowego poprzez walkę z przyzwoleniem społecznym na jazdę pod wpływem alkoholu. Akcja, zainicjowana przez Związek Pracodawców - Browary Polskie, której patronuje między innymi Komenda Główna Policji oraz Ministerstwo Gospodarki, objęła swym zasięgiem cały kraj – docierając do niemal 1 200 000 kierowców.

Czytaj więcej...

Na podwyżce akcyzy straciły małe sklepy

Podwyżka o 15% podatku akcyzowego na mocne alkohole, która weszła w styczniu br. wprowadziła duże zawirowanie na rynku wyrobów spirytusowych. Kilkuprocentowe spadki sprzedaży odbiły się nie tylko na producentach, ale także na sektorze handlu i dystrybucji. Największy, bo ponad 10% wolumenowy spadek sprzedaży zanotowały sklepy małoformatowe. To duży cios dla właścicieli małych sklepów, bo alkohole są w nich jednym z najważniejszych źródeł przychodu. Jeżeli nie utrzymają się na rynku pracę może stracić od kilku do kilkunastu tysięcy osób. W nowej sytuacji najlepiej poradziły sobie dyskonty, których udział w kanałach sprzedaży sukcesywnie rośnie.

„Spodziewaliśmy się, że tak wysoka podwyżka akcyzy wpłynie negatywnie na sytuację w całym łańcuchu dostaw. Podwyżki cen wymuszone wyższym podatkiem wpłynęły na mniejszą sprzedaż i przesunięcia w ramach kanałów sprzedaży - komentuje Leszek Wiwała, Prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Potwierdza to tezę, że polski konsument jest wciążbardzo wrażliwy na cenę produktu.

Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu dodaje: Załamanie na rynku mocnych alkoholi uderza zawsze w małe i średnie sklepy, które pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży. Mocny alkohol jest bowiem jednym z niewielu generatorów marży, wytwarzając nawet do 10% całościowych obrotów przeciętnego sklepu spożywczego. Należy pamiętać, że każdy procent spadku obrotów, przekłada się na zmniejszenie zatrudnienia. W wyniku drastycznych spadków sprzedaży, które obserwujemy od początku roku wiele małych sklepów może nie zdołać utrzymać się na rynku. To oznacza utratę zatrudnienia od kilku do kilkunastu tysięcy osób. Zbyt wysoka akcyza na alkohol zawsze powoduje przesuniecie sprzedaży do szarej strefy, co oprócz skutków ekonomicznych i budżetowych stanowi również zagrożenie dla zdrowia.

-10,5%

Źródło: CMR – Panel sklepów małoformatowych, % zmiana sprzedaży wolumenowej, kategoria wódka, YTD 10’14 vs YTD 10’13

Produkcja wódki rekordowo niska

Spadek sprzedaży mocno odbił się na produkcji wódki w Polsce, która maleje nieprzerwanie od początku roku. W okresie I-X spadek produkcji wyniósł 20%. Producenci przewidują, że nadchodzący okres świąteczny, tradycyjnie sprzyjający branży, nie przyniesie dużych wzrostów, które mogłyby wyrównać stratę. Według branży produkcja wódki będzie spadać również na początku przyszłego roku.

Produkcja wódki czystej

 

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

I-X

2013

71,1

65,7

85,6

77,3

70,4

87,4

76,6

85,2

110

122

852

2014

37,7

50,4

58,5

73,7

56,8

78,8

74,7

76,7

86,3

87,6

681

m/m

-47,0%

-23,3%

-31,7%

-4,7%

-19,3%

-9,8%

-2,5%

-10,0%

-21,5%

-28,2%

-20%

Dane: GUS, Biuletyn Statystyczny

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 dla Polski

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich dla Polski (PROW) został formalnie przyjęty przez Komisję Europejską 12 grudnia 2014 r. Określa on priorytety, zgodnie z którymi Polska powinna wykorzystać 13,5 mld euro środków publicznych przeznaczonych na rozwój obszarów wiejskich w latach 2014–2020 (8,6 mld euro z budżetu UE oraz 4,9 mld euro z funduszy krajowych).

Czytaj więcej...

Otwarcie Browaru Stu Mostów

W czwartek 11 grudniazostanieoficjalnie otwarty Browar Stu Mostów. Pierwszy po latach klasyczny rzemieślniczy browar we Wrocławiu. Wśród zaproszonych gości jest kilka pokoleń wrocławskich browarników, w tym pracownicy Browarów Piastowskich, Mieszczańskiego i Zakrzowa. Przedstawiciele nowej fali polskiego kraftu, multitapów, hoteli i restauracji. Listę gości specjalnych otwiera najstarszy mini-browar restauracyjny w Polsce - Spiż a kończy najpiękniejszy browar świata – poznański Stary Browar.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

CFS Zeichnung

Zimna, mikrobiologiczna
filtracja stabilizująca
system CFS NEO

180708 Added Value Calibration 180x380 static PL

sitspoz