1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

baner_portal

Wydarzenia

Świętuj Dzień Soku codziennie!

30 maja obchodzimy wyjątkowy dzień – dzień witamin i składników mineralnych, czyli Światowy Dzień Soku. Jak pokazują dane rynkowe , Polacy wypijają dziś mniej niż 1/3 szklanki soku dziennie, a dla zachowania prawidłowej diety powinniśmy pić znacznie więcej. Jak to zmienić?

Czytaj więcej...

Soki i musy głównym tematem międzynarodowego spotkania ekspertów

18 maja, odbyło się w Warszawie spotkanie międzynarodowego zespołu ekspertów, którzy analizowali trendy na rynku sokowniczym w 5 krajach objętych kampanią „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”. Eksperci z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Litwy skomentowali wyniki najnowszych badań świadomości konsumentów w zakresie spożycia oraz wartości odżywczych soków i musów, a także przedstawili rekomendacje działań edukacyjnych mających na celu propagowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Czytaj więcej...

Piwo reklamuje się mniej intensywnie, ale zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy

W pierwszym kwartale 2016 r. producenci piwa wyemitowali 60 nowych reklam - o połowę mniej niż w ostatnich trzech miesiącach roku 2015. Wraz z mniejszą aktywnością reklamową nie odnotowano uszczerbku na jakości przekazów emitowanych przez piwowarów. Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów, wszystkie reklamy piwa, które pojawiły się w mediach między
1 stycznia a 31 marca tego roku, były zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej...

Rosnąca popularność "restauracji na kółkach" - raport Polska na Talerzu 2016

Sezon letni zbliża się wielkimi krokami, a pogoda coraz bardziej zachęca do spotkań towarzyskich na świeżym powietrzu. Możliwość stołowania się poza domem zapewniają m.in. Food Trucki - "restauracje na kółkach" których popularność - w porównaniu z 2015 rokiem - wzrosła o 7% - pokazują wyniki raportu Polska na Talerzu 2016, przygotowanego przez firmę MAKRO Cash & Carry.

Liczba samochodów, z których sprzedawane jest jedzenie, rośnie z roku na rok, a ich oferta staje się coraz bardziej urozmaicona. Food trucki spotykane na polskich miastach oferują już nie tylko burgery, czy zapiekanki, ale również potrawy pochodzące z różnych części świata.

Czytaj więcej...

Nowe prawo wodne uderzy w producentów piwa

Nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie może kosztować branżę piwowarską planowana przez Ministerstwo Środowiska zmiana prawa wodnego, która wprowadza dużo wyższe niż dotychczas stawki poboru i odprowadzania wody. Piwowarzy przewidują, że wynikający z tej podwyżki wzrost kosztów produkcji może odbić się negatywnie nie tylko na kondycji branży, ale także sektorów gospodarki z nią powiązanych, w których piwo generuje istotną wartość i tworzy łącznie blisko 200 tysięcy miejsc pracy.

Czytaj więcej...

Kulczyk Investments sprzedał 1,5 proc. akcji SABMiller

Kulczyk Investments sprzedał połowę posiadanych udziałów SABMiller plc, czyli łącznie 24 mln akcji stanowiących 1,5 proc. wszystkich akcji - podał Kulczyk Investments w komunikacie. Transakcja została przeprowadzona przed zakończeniem procesu przejęcia SABMiller przez AB InBev SA/NV.

Czytaj więcej...

Powstała Rada Dialogu Społecznego w Rolnictwie przy MRiRW

6 kwietnia na mocy stosownego zarządzenia minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel powołał do życia Radę Dialogu Społecznego w Rolnictwie, która ma być organem doradczym resortu.

W ramach skutecznej realizacji prawa do współdziałania organizacji rolniczych z organami administracji państwowej Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje nad powołaniem Rady Dialogu Społecznego w Rolnictwie, w ramach której dyskutowane byłyby najistotniejsze kwestie z zakresu rolnictwa, bezpieczeństwa żywności i rozwoju obszarów wiejskich.

Czytaj więcej...

Mówiąca butelka

Bartek Jędrzejak, dziennikarz i prezenter TVN, został twarzą i ambasadorem pierwszej w Polsce niestandardowej kampanii edukacyjnej w branży opakowaniowej – „Szkło jest wiecznie żywe”. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie recyklingu szkła. Za całość działań odpowiedzialna jest organizacja non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła - facebook.com/friendsofglasspolska), której działania w Polsce koordynuje Ardagh Group – producent opakowań szklanych.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

vimax

Ekomix

sitspoz