Wydarzenia
Napój Fruktomania już niebawem w węgierskim Auchan
Napój Fruktomania już niebawem pojawi się w Auchan Hungary - w 9 sklepach wielkopowierzchniowych tej sieci na Węgrzech. Ewa-Bis (franczyzobiorca) i Zentis Polska (franczyzodawca) traktują to jako początek światowej ekspansji.
Okocim Mistrzowski Porter po raz pierwszy w telewizyjnej kampanii reklamowej
Ruszyła emisja spotu telewizyjnego dla piwa Okocim Mistrzowski Porter. Spot, w którym piwowarzy prezentują najważniejsze dla nich zasady, jest kontynuacją kampanii marki Okocim pod hasłem: „Okocim. Tu się warzy z zasadami”.
EKO trend w branży winiarskiej
Trendy „eko” i „bio” zataczają coraz szersze kręgi. Ekologiczne chusteczki dla niemowląt, samochody czy organiczna bawełna, z której szyje się ubrania do sieciówek, to tylko nie-które przykłady jak wielka jest skala tego zjawiska. Moda nie ominęła również branży wi-niarskiej. Z danych za rok 2017 wynika, że ekologiczne wina gronowe nie są jeszcze produ-kowane w Polsce. Na rynku dostępne są natomiast polskie wina owocowe i cydr bio. Wraz z ZP PRW przyglądamy się nieco bliżej temu zjawisku.
Pilsweizer poszerza ofertę lokalnych piw górskich o piwo Krynickie
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek nową markę piwa – Krynickie. Poszerza w ten sposób ofertę swoich górskich piw lokalnych, która została zapoczątkowana w 2015 r. piwem Zakopiańczyk, a nale-żą do niej także m.in. takie piwa, jak: Gorlickie, Sądeckie, Podhalańskie Wartkie czy Piwniczańskie.
Sektor suplementów diety na targach WorldFood Warsaw
W ramach 5-tej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów Worldfood Warsaw, powstał nowy sektor dedykowany nutraceutykom. Sektor został objęty Patronatem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek oraz European Federation of Associations of Health Product Manufacturers (EHPM).
Nutraceutyki to substancje, które mogą być uważane za żywność lub jej część, mogą wspomagać utrzymanie zdrowia oraz zmniejszać ryzyko zapadania na choroby cywilizacyjne. Najczęściej spotykanymi nutraceutykami są wyciągi z roślin, ekstrakty oraz preparaty w których można znaleźć wyizolowane składniki o działaniu prozdrowotnym. W Polsce z roku na rok liczba ich zwolenników rośnie. Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające dietę.
Anuga FoodTec już w marcu - czego się spodziewać?
Wiodące w skali światowej targi Anuga FoodTec (20-23 marca w kolonii) to najważniejszy generator impulsów rozwoju międzynarodowego przemysłu artykułów spożywczych i napojów. Jako jedyne na świecie targi branżowe poruszają one wszystkie aspekty produkcji żywności. Podczas Anuga FoodTec branża prezentuje swoje innowacje i technologiczne wizje — od technologii procesów przez technikę napełniania i pakowania, od materiałów opakowaniowych przez składniki, aż po bezpieczeństwo artykułów spożywczych oraz innowacje ze wszystkich obszarów towarzyszących produkcji żywności.
Powstało Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych
Browary rzemieślnicze w końcu będą miały własne stowarzyszenie. O tym, że takowe mogłoby być wielce przydatne, mówiło się już wielokrotnie – ostatnio przy okazji rozmów związanych z planowanymi zmianami zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zebranie założycielskie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych odbyło się pod koniec stycznia w Warszawie, gdzie przedstawiciele 25 browarów jednogłośnie zdecydowali o powołaniu stowarzyszenia i przyjęcia jego statutu.
Jak długo warto przechować nasze jabłka
Pytanie które sobie stawiają, przede wszystkim producenci i eksporterzy jabłek. Odpowiedz bardzo trudna, wobec dużych różnic w zbiorach, zapasach i jakości jabłek. Przypomnę, że zbiory jabłek były niższe o około 3.0 mln ton w całej Europie, o ponad 2.0 mln ton w Unii Europejskiej i o 1.1 mln ton w Polsce. Przyczyny są dobrze znane, nie muszę wyjaśniać.
Legenda Jerzego Dudka powraca w kampanii Heinekena
Starcia największych gwiazd, nieoczekiwane zwroty akcji i spektakle na długo zapadające w pamięci – to wszystko sprawia, że oglądając mecze Ligi Mistrzów możemy poczuć emocje porównywalne do wielkich kinowych produkcji. Ten niezwykły klimat przywołuje w startującej dziś kampanii Heineken, w roli głównej obsadzając Jerzego Dudka - prawdziwą legendę najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich i pierwszego Polaka w światowej kampanii marki.