1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Nowy podmiot CPPO szuka miejsca w polskich realiach gospodarczych

Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi zorganizowało dwuetapowy konkurs promocyjny dla realizatorów projektów z lat 2014-2020 ( https://bit.ly/3s7gdYC): UNIJNY PROJEKT PERSPEKTYWY. Zakładał on zmobilizowanie się samych beneficjentów realizowanych projektów w regionie łódzkim.

Pierwszy etap wyłonił 16 uczestników, którzy m.in. w zgłoszeniach przygotowali opisy i wykorzystali fotografie wykonane przy okazji prowadzonych prac. Projekt na budowę obiektu badawczo-rozwojowego „Centrum Przetwórstwa Produktów Ogrodniczych”, CPPO zgłoszony przez Instytut Ogrodnictwa - Państwowy Instytut Badawczy dostał numer 14 (na 16 zakwalifikowanych).

W drugim etapie konkursu w lutym 2022 głosowali pełnoletni internauci. Po ogłoszeniu wyników projekt przetwórczego centrum owoców i warzyw został sklasyfikowany już jako trzeci ( https://cop.lodzkie.pl/aktualne-wiadomosci/1025-wyniki-konkursu-promocyjnego). Oby otwarte centrum służyło dobrze producentom owoców i warzyw chcącym przetworzyć je na smaczne, zdrowe i trwałe produkty. A prace badawczo – rozwojowe ? Zacytujmy ostatnie zdanie ze zgłoszenia. „Działania w ramach projektu, w zakresie przetwórstwa owoców i warzyw, mają doprowadzić do urynkowienia działalności badawczo-rozwojowej skierniewickiego Instytutu oraz być odpowiedzią na potrzeby rynku i konsumentów poszukujących żywności bezpiecznej, funkcjonalnej i najlepszej jakości!”

 

13 mitów i ciekawostek o piwie

Po raz kolejny powraca Warszawski Festiwal Piwa. Szczęśliwa, 13. edycja festiwalu jest zaplanowana na 24-26 marca. Z tej okazji Paweł Leszczyński, organizator i pomysłodawca Warszawskiego Festiwalu Piwa oraz prezes stowarzyszenia Wolny Kraft przedstawia 13 mitów i ciekawostek o piwie.

Czytaj więcej...

Startują loterię podkapslowe marek Kasztelan, Bosman i Piast

Wystartowały kolejne edycje loterii podkapslowych marek piw należących do Carlsberg Polska. Od 1 lutego br. w wybranych sklepach na terenie całego kraju dostępne będzie piwo Kasztelan Jasne Pełne w promocyjnych butelkach, na Dolnym Śląsku – promocyjne puszki i butelki Piasta Wrocławskiego, a na Pomorzu Zachodnim loterię rozpoczyna piwo Bosman. Nagrody zostały ukryte pod kapslami i kluczykami.

Czytaj więcej...

Grupa Hortex: Branża napojowa ma za sobą trudne miesiące

- Usprawniliśmy procesy decyzyjne i procesy wdrażania nowych produktów. Dokonaliśmy kilku reformacji produktowych tam, gdzie to możliwe. Ale rosnąca presja kosztowa zmusza nas do jeszcze wnikliwszej kontroli każdej naszej aktywności, ponieważ środowisko stało się mniej przewidywalne - mówi Piotr Chęcielewski członek zarządu Jurajska SA i dyrektor marketingu firmy Hortex.

Czytaj więcej...

Rynek wina 2022. Sukces win musujących. Trendy i wyzwania

Rok 2022 będzie ogromnym wyzwaniem, jeśli chodzi o dostępność wina z najbardziej znanych i lubianych regionów winiarskich. Wszystko z powodu niższych zbiorów spowodowanych niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.Tylko najwięksi producenci, mający ogromne zasoby, będą w stanie zaspokoić potrzeby chociażby w obszarze prosecco - mówi Joanna Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska

Czytaj więcej...

Lechendy idą z wiatrem zmian! Lech jest warzony dzięki energii z wiatru

Ludzie wykorzystują wiatr do różnych celów: żeglowania, latania, a jak się okazuje, można go używać także do warzenia piwa. Co ma do wiatru Lech i dlaczego wiatraki znalazły się na jego nowej puszce?

Lech jako jedna z pierwszych marek piwnych w Polsce wykorzystuje do produkcji energię wiatrową. Współpraca Kompanii Piwowarskiej z RWE, niemieckim producentem energetycznym, została zainaugurowana w 2019 roku, dając Kompanii Piwowarskiej możliwość zakupu takiej samej ilości energii pozyskiwanej z wiatru, jaka jest potrzebna do rocznego uwarzenia piwa Lech. Marka staje się zatem zielona nie tylko z powodu koloru jej butelek.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że aż 85% Polaków postrzega zanieczyszczenie środowiska jako ważny problem, a świadomość ekologiczna w społeczeństwie dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, czyli w grupie wiekowej konsumentów Lecha. Część z nich uważa, że odpowiedzialność ekologiczna leży po stronie rządu, ale spoczywa także na producentach. Korzystanie z odnawialnych źródeł energii to duży krok Kompanii w stronę spełnienia tych oczekiwań.

Na tym jednak nie kończą się działania proekologiczne Lecha. Aby zmniejszyć ilość zużywanego plastiku, marka od kilku lat dostarcza na imprezy i festiwale muzyczne kubki rPET, które są wykonane w 100% z recyklatu i w 100% nadają się do ponownego przetworzenia. Oprócz tego Lech zorganizował zbiórkę surowców wtórnych na eventach, których był partnerem. W sąsiedztwie swojego poznańskiego browaru prowadzi skup butelek. Od poniedziałku do piątku można oddać tam wszystkie butelki zwrotne (dowolnej marki), bez potrzeby okazywania paragonu.

O korzystaniu z energii wiatrowej przez markę Lech konsument może dowiedzieć się m.in. z mediów społecznościowych marki. Bohaterami postów, które ukazują dwie strony wiatru (dokuczliwą i pożyteczną) są znani ambasadorzy marki – Ola Kot i Krzysztof JANKES Jankowski. Ponadto, marka podjęła współpracę z youtube’owym kanałem Planeta Faktów oraz z Masny Kanał. Kampania obejmuje także specjalny format displayu pokazujący ile energii wiatrowej wytworzono od początku roku dzięki współpracy RWE i Lecha. Szczególnym elementem kampanii jest limitowana wersja lechowej puszki, zaprojektowana przez agencję PRISM Studio. Jest ona dostępna w sklepach już od grudnia, a jej dystrybucja potrwa do połowy lutego.
W 2022 roku marka planuje kolejne kroki w stronę czystszego środowiska, m.in. w zakresie opakowań zwrotnych oraz recyclingu. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce w oddzielnych komunikatach.

logo sigma

vimax

Ekomix

sitspoz