Wydarzenia
Cydr Lubelski Klasyczny otrzymał znak Poznaj Dobrą Żywność na kolejne trzy lata
Program „Poznaj Dobrą Żywność” od 2004 roku nagradza produkty o wyróżniającej się jakości, spełniające surowe oraz precyzyjnie określone kryteria opracowane przez Kolegium Naukowe ds. jakości produktów żywnościowych. Znak promuje jedynie najlepszych producentów i ma na celu stałe motywowanie ich do podnoszenia jakości swoich wyrobów oraz zwiększania różnorodności oferty.
Alfa Laval - uruchomił nowy zakład produkcyjny wentylatorowych wymienników ciepła, zlokalizowany w Krakowie
Nowy zakład produkcyjny wentylatorowych wymienników ciepła firmy Alfa Laval zlokalizowany jest w Krakowie. Rozpoczął swoją działalność na początku 2015 roku i cały czas, planowo rozbudowuje swoje struktury i magazyny, wykorzystując dostępną przestrzeń produkującej fabryki wirówek, dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz możliwość korzystania z doświadczenia i pomocy pozostałych fabryk Alfa Laval.
Nie daj się nabrać na nowalijki!
Apetyczne nowalijki? Na początku wiosny jest na nie za wcześnie. Te prawdziwe, rodzime pojawią się dopiero w czerwcu – podkreślają naukowcy ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie. I radzą powstrzymać entuzjazm związany z dostępnymi w sklepach i na targowiskach nowalijkami.
Wiosenne warzywa, podobnie jak pierwsze sezonowe owoce, nie zdążą wytworzyć naturalnych cukrów, kwasów i związków zapachowych, a już są transportowane z zagranicy. U celu podróży poddaje się je gazowaniu, żeby wytworzyć hormon starzenia się. Zrywane, gdy ledwie zaczęły, teraz w ciągu doby „dojrzewają” i piękne prezentują się przed kupującymi.
Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa w nowej odsłonie
Pierwsza w Polsce i jednocześnie jedna z największych w Europie impreza poświęcona złocistemu trunkowi przechodzi duże zmiany – między innymi metamorfozie uległ logotyp i wizualna strona Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa, przyciągającego dziesiątki tysięcy fanów z kraju i z zagranicy.
Królewskie rewiry Warszawy
Jedno miasto, 18 dzielnic i nieskończenie wiele historii i miejsc do odkrycia. Królewskie - największa marka w Warszawie i na Mazowszu startuje z nową kampanią dedykowaną każdej dzielnicy, w której zachęca mieszkańców do odkrywania tych miejsc. Każda z dzielnic ma swój unikalny charakter i tożsamość. Tę wyjątkowość dostrzega marka „Królewskie”, która w swojej komunikacji podkreśla związki mieszkańców Warszawy z ich najbliższą okolicą. W nowej kampanii marka opowiada o Warszawie w innowacyjny i niespotykany wcześniej sposób – stołeczne dzielnice przenosi na limitowaną kolekcję puszek w postaci unikalnych piktogramów.
Piwo w gospodarce i trendach konsumenckich
2 proc. - o tyle urósł w minionym roku rodzimy rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Królem rynku jest nadal lager kupowany najczęściej w lokalnych sklepach, dla których piwo jest jednym z podstawowych źródeł dochodu.
Jak wynika z najnowszych danych Nielsena w 2016 r. branża piwowarska zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc. W ujęciu wartościowym natomiast sprzedaż piwa wzrosła o 1,4 proc.
Wino i alkohole wysokoprocentowe na targach WorldFood Warsaw!
Polska to największy w Unii Europejskiej oraz czwarty na świecie producent wódki. Głównymi rynkami eksportowymi są m.in. Stany Zjednoczone i Francja, ale również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają również do tych bardziej odległych miejsc na świecie jak Singapur, Hongkong lub Chile.
Polaków charakteryzuje wielki szacunek oraz duma z alkoholi narodowych. Podobnie jak Japończyków, którzy nieustanie podkreślają walory sake promując ją w kraju i na całym świecie. Polska wódka również powinna doczekać się takich czasów i promocji. Rodzimi producenci nieustannie odczuwają skutki podwyżki akcyzy na wyroby spirytusowe o 15 proc., do której doszło 1 stycznia 2014 roku. Co więcej Polska ma najwyższą stawkę akcyzy w regionie. Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe perspektywy w tych trudnych czasach .
Przemysł Żywności Przetworzonej Wykorzystuje Inicjatywy Freedom Foods do Zwiększenia Popytu
Choć bardzo rozdrobniony, globalny rynek przetworzonej żywności i napojów będzie notował wysoki wzrost w związku z kilkoma megatrendami. Główne siły wymuszające przeobrażenia na rynku obejmują wschodzące modele biznesowe, takie jak crowdsourcing, bazary i targowiska, grywalizacja i personalizacja masowa, które kształtują zmiany w handlu detalicznym, procesy społeczno-ekonomiczne, filozofię holistycznego podejścia do żywienia w epoce indywidualizmu poznawczego, oraz rosnącą popularność żywności Freedom Foods, która spełnia standardy etycznej produkcji.
AMBRA Ambasadorem Województwa Lubelskiego
AMBRA S.A. otrzymała prestiżowy tytuł Ambasadora Województwa Lubelskiego. Nagroda przyznawana jest wybitnym osobom, instytucjom i firmom, które wnoszą istotny wkład w promowanie Lubelszczyzny.