1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Wino będzie droższe

To już pewne: skokowy wzrost cen wina w tym roku jest nieunikniony – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I choć podsumowanie minionego roku nie wypada dla wina źle, to ten obecny, 2022, będzie dla przedsiębiorców z branży winiarskiej sporym wyzwaniem. Nie tylko z powodu inflacji.

Czytaj więcej...

Pilsweizer wprowadza na rynek piwo Pilsvar Pszeniczne

Browar Pilsweizer rozpoczął produkcję i wprowadza do sprzedaży nowe piwo górnej fermentacji, niefiltrowane - Pilsvar Pszeniczne. Piwo trafia właśnie do sklepów w Małopolsce, jednak już w najbliższych tygodniach ma być dostępne w dystrybucji ogólnopolskiej. Dostępne będzie również w kanale HoReCa.

Czytaj więcej...

Żywiec zebrał tysiące opakowań do recyklingu

Marka Żywiec zakończyła trzecią edycję akcji edukacyjnej promującej oddawanie butelek i recykling puszek. W tym roku specjalny bus Świątecznej Zwrotki odwiedził w grudniu 6 miast: Żywiec, Warszawę, Leżajsk, Namysłów, Elbląg i Warkę.

Żywiec zebrał tysiące opakowań do recyklingu
Marka Żywiec zakończyła trzecią edycję akcji edukacyjnej promującej oddawanie butelek i recykling puszek.

139910 r0 940

Akcja zorganizowana została już po raz trzeci, jednak w tym roku po raz pierwszy dotarła do 6 miast w Polsce. Mechanizm Świątecznej Zwrotki opiera się na prostej zasadzie – można oddać bez paragonu wszystkie butelki oraz puszki po piwie, niezależnie od marki. Za przekazane opakowania zwracający otrzymują specjalnie na tę okazję przygotowany grzaniec 0,0%, zimne piwo 0.0%, kawę lub herbatę. Za zwrot do 4 butelek lub puszek dostaniemy napój o pojemności 0,2l. Za 5 i więcej butelek lub puszek – napój o pojemności 0,4l.

Podczas Świątecznej Zwrotki Ż zebrano tysiące opakowań do recyklingu
W strefach zwrotu na uczestników akcji czekało także wiele edukacyjnych ciekawostek dotyczących recyklingu oraz popularne retro gry w kapsle i zośkę, które zachęcały przechodniów do zwolnienia tempa i oderwania się choć na chwilę od przedświątecznych obowiązków.

Podczas wszystkich trzech edycji zostało zebranych łącznie kilkadziesiąt tysięcy opakowań. Akcja skierowana jest do osób pełnoletnich.

Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo. Przy wykorzystaniu tego typu opakowania śmiecenie ograniczone zostaje do minimum, nie powstają żadne odpady, które trzeba byłoby segregować czy składować, a butelkę można po prostu umyć i napełnić ponownie. Butelka zwrotna może krążyć między browarem a konsumentem nawet 25 razy bez żadnej straty dla swojej jakości, co zajmuje jej średnio około 5 lat.

Małe browary zwolnione z akcyzy?

Małe browary, które w poprzednim roku wyprodukowały nie więcej niż 200 tys. hektolitrów piwa, będą korzystać ze zwolnienia z akcyzy po uzyskaniu certyfikatu małego producenta – wynika z projektu rozporządzenia opublikowanego w poniedziałek na stronach RCL.

Czytaj więcej...

Piwo z Browaru Widawa wybrane kraftem roku

Organizatorzy Konkursu Piw Rzemieślniczych Kraft Roku ogłosili wyniki edycji 2021. Międzynarodowe Jury za najlepsze piwo Konkursu uznało 9th. Anniversary Barrel Aged uwarzone przez Wojtka Frączyka w Browarze Widawa (woj. dolnośląskie). Zdobywca tytułu Kraft Roku 2021 pokonał 651 innych piw.

Czytaj więcej...

Rośnie eksport polskich jabłek wysokiej jakości

Rośnie eksport polskich jabłek wysokiej jakości m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Egiptu czy Arabii Saudyjskiej - wynika z opublikowanego w poniedziałek opracowania Unii Owocowej - stowarzyszenia wspierającego krajowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw.

Czytaj więcej...

„Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”

Ponad milion złotych na wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych. Marka Harnaś podsumowuje program „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”.

W ramach programu „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”, marka przewidziała ponad 1 100 000 złotych na wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych. Powstał też specjalny fundusz szybkiego reagowania
na potrzeby sprzętowe strażaków.

Celem programu „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników” było wzmocnienie Ochotniczych Straży Pożarnych przez stworzenie możliwości ich doposażenia, zwrócenie uwagi na ważną rolę, jaką ochotnicy pełnią w swoim otoczeniu
i zwiększenie świadomości wyzwań, z jakimi druhny i druhowie mierzą się na co dzień.

Program dawał Ochotniczym Strażom Pożarnym możliwość pozyskania dofinansowania bezpośrednio m.in. przez udział w konkursie internetowym oraz
w loterii dla punktów sprzedaży marki Harnaś. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej [ZOSP RP] powołał ponadto Fundusz „Rezerwy Natychmiastowej Sprzętu i Wyposażenia”, którego celem jest szybkie odtwarzanie zasobów sprzętu OSP poszkodowanych w działaniach ratowniczych w przypadku wystąpienia nagłych sytuacji kryzysowych i katastrof znacznych rozmiarów. Od początku istnienia Funduszu, do chwili obecnej, w kilkudziesięciu OSP z całej Polski pomyślnie odtworzono zasoby utraconego sprzętu i umundurowania. Zakupy dla OSP są możliwe dzięki środkom przekazywanym przez sponsora, z którym Związek OSP RP podpisał umowę. Marka Harnaś przeznaczyła na niesienie pomocy Ochotniczym Strażom Pożarnym ponad 1 100 000 zł. Dysponentem Funduszu jest Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Wsparcie dla OSP będzie realizowane do wyczerpania zasobów finansowych.

Poza funduszem rezerw, którym zarządza ZOSP RP, do najważniejszych elementów programu należały konkurs internetowy i loteria dla sklepów.

W konkursie dla internautów, który trwał od 9 sierpnia do 30 września, pełnoletni sympatycy Ochotniczych Straży Pożarnych mogli głosować na wybrane OSP za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. 10 spośród nich z największą liczbą głosów otrzymało wsparcie w wysokości 5 tys. złotych każda. W sumie oddano 355 tysięcy głosów.

Od 1 lipca do 30 października trwała również ogólnopolska loteria wśród punktów sprzedaży marki Harnaś. Poszczególne sklepy, deklarując chęć uczestnictwa
w loterii, wskazywały jednocześnie wybraną Ochotniczą Straż Pożarną, jako beneficjenta ewentualnej wygranej. W ten sposób 75 OSP otrzymało bony na zakup sprzętu o wartości 3 tys. zł.

Pula nagród obu działań wyniosła łącznie 275 tys. zł.

O programie dla strażaków ochotników marka Harnaś informowała na opakowaniach produktu oraz od lipca w kampanii reklamowej w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych i w Internecie.

– Strażacy Ochotnicy każdego dnia poświęcają swój czas, nierzadko ryzykując zdrowie i życie, aby nieść pomoc tam gdzie jest ona najbardziej potrzebna. To cisi bohaterowie o wielkim sercu. W wypełnianiu ich misji istotnym wsparciem jest specjalistyczny sprzęt, którego nigdy nie jest za wiele. W odpowiedzi na potrzeby Ochotniczych Straży Pożarnych zaproponowaliśmy program, który stworzył szansę na doposażenie strażaków ochotników. Jest on jednocześnie wyrazem wdzięczności za ogromne zaangażowanie i poświęcenie – mówi Barbara Rozbicka-Śledź, Junior Brand Manager marki Harnaś.

logo sigma

vimax

Ekomix

sitspoz