1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Wydarzenia

Lechendy idą z wiatrem zmian! Lech jest warzony dzięki energii z wiatru

Ludzie wykorzystują wiatr do różnych celów: żeglowania, latania, a jak się okazuje, można go używać także do warzenia piwa. Co ma do wiatru Lech i dlaczego wiatraki znalazły się na jego nowej puszce?

Lech jako jedna z pierwszych marek piwnych w Polsce wykorzystuje do produkcji energię wiatrową. Współpraca Kompanii Piwowarskiej z RWE, niemieckim producentem energetycznym, została zainaugurowana w 2019 roku, dając Kompanii Piwowarskiej możliwość zakupu takiej samej ilości energii pozyskiwanej z wiatru, jaka jest potrzebna do rocznego uwarzenia piwa Lech. Marka staje się zatem zielona nie tylko z powodu koloru jej butelek.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że aż 85% Polaków postrzega zanieczyszczenie środowiska jako ważny problem, a świadomość ekologiczna w społeczeństwie dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, czyli w grupie wiekowej konsumentów Lecha. Część z nich uważa, że odpowiedzialność ekologiczna leży po stronie rządu, ale spoczywa także na producentach. Korzystanie z odnawialnych źródeł energii to duży krok Kompanii w stronę spełnienia tych oczekiwań.

Na tym jednak nie kończą się działania proekologiczne Lecha. Aby zmniejszyć ilość zużywanego plastiku, marka od kilku lat dostarcza na imprezy i festiwale muzyczne kubki rPET, które są wykonane w 100% z recyklatu i w 100% nadają się do ponownego przetworzenia. Oprócz tego Lech zorganizował zbiórkę surowców wtórnych na eventach, których był partnerem. W sąsiedztwie swojego poznańskiego browaru prowadzi skup butelek. Od poniedziałku do piątku można oddać tam wszystkie butelki zwrotne (dowolnej marki), bez potrzeby okazywania paragonu.

O korzystaniu z energii wiatrowej przez markę Lech konsument może dowiedzieć się m.in. z mediów społecznościowych marki. Bohaterami postów, które ukazują dwie strony wiatru (dokuczliwą i pożyteczną) są znani ambasadorzy marki – Ola Kot i Krzysztof JANKES Jankowski. Ponadto, marka podjęła współpracę z youtube’owym kanałem Planeta Faktów oraz z Masny Kanał. Kampania obejmuje także specjalny format displayu pokazujący ile energii wiatrowej wytworzono od początku roku dzięki współpracy RWE i Lecha. Szczególnym elementem kampanii jest limitowana wersja lechowej puszki, zaprojektowana przez agencję PRISM Studio. Jest ona dostępna w sklepach już od grudnia, a jej dystrybucja potrwa do połowy lutego.
W 2022 roku marka planuje kolejne kroki w stronę czystszego środowiska, m.in. w zakresie opakowań zwrotnych oraz recyclingu. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce w oddzielnych komunikatach.

Wino będzie droższe

To już pewne: skokowy wzrost cen wina w tym roku jest nieunikniony – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I choć podsumowanie minionego roku nie wypada dla wina źle, to ten obecny, 2022, będzie dla przedsiębiorców z branży winiarskiej sporym wyzwaniem. Nie tylko z powodu inflacji.

Czytaj więcej...

Pilsweizer wprowadza na rynek piwo Pilsvar Pszeniczne

Browar Pilsweizer rozpoczął produkcję i wprowadza do sprzedaży nowe piwo górnej fermentacji, niefiltrowane - Pilsvar Pszeniczne. Piwo trafia właśnie do sklepów w Małopolsce, jednak już w najbliższych tygodniach ma być dostępne w dystrybucji ogólnopolskiej. Dostępne będzie również w kanale HoReCa.

Czytaj więcej...

Żywiec zebrał tysiące opakowań do recyklingu

Marka Żywiec zakończyła trzecią edycję akcji edukacyjnej promującej oddawanie butelek i recykling puszek. W tym roku specjalny bus Świątecznej Zwrotki odwiedził w grudniu 6 miast: Żywiec, Warszawę, Leżajsk, Namysłów, Elbląg i Warkę.

Żywiec zebrał tysiące opakowań do recyklingu
Marka Żywiec zakończyła trzecią edycję akcji edukacyjnej promującej oddawanie butelek i recykling puszek.

139910 r0 940

Akcja zorganizowana została już po raz trzeci, jednak w tym roku po raz pierwszy dotarła do 6 miast w Polsce. Mechanizm Świątecznej Zwrotki opiera się na prostej zasadzie – można oddać bez paragonu wszystkie butelki oraz puszki po piwie, niezależnie od marki. Za przekazane opakowania zwracający otrzymują specjalnie na tę okazję przygotowany grzaniec 0,0%, zimne piwo 0.0%, kawę lub herbatę. Za zwrot do 4 butelek lub puszek dostaniemy napój o pojemności 0,2l. Za 5 i więcej butelek lub puszek – napój o pojemności 0,4l.

Podczas Świątecznej Zwrotki Ż zebrano tysiące opakowań do recyklingu
W strefach zwrotu na uczestników akcji czekało także wiele edukacyjnych ciekawostek dotyczących recyklingu oraz popularne retro gry w kapsle i zośkę, które zachęcały przechodniów do zwolnienia tempa i oderwania się choć na chwilę od przedświątecznych obowiązków.

Podczas wszystkich trzech edycji zostało zebranych łącznie kilkadziesiąt tysięcy opakowań. Akcja skierowana jest do osób pełnoletnich.

Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo. Przy wykorzystaniu tego typu opakowania śmiecenie ograniczone zostaje do minimum, nie powstają żadne odpady, które trzeba byłoby segregować czy składować, a butelkę można po prostu umyć i napełnić ponownie. Butelka zwrotna może krążyć między browarem a konsumentem nawet 25 razy bez żadnej straty dla swojej jakości, co zajmuje jej średnio około 5 lat.

Małe browary zwolnione z akcyzy?

Małe browary, które w poprzednim roku wyprodukowały nie więcej niż 200 tys. hektolitrów piwa, będą korzystać ze zwolnienia z akcyzy po uzyskaniu certyfikatu małego producenta – wynika z projektu rozporządzenia opublikowanego w poniedziałek na stronach RCL.

Czytaj więcej...

Piwo z Browaru Widawa wybrane kraftem roku

Organizatorzy Konkursu Piw Rzemieślniczych Kraft Roku ogłosili wyniki edycji 2021. Międzynarodowe Jury za najlepsze piwo Konkursu uznało 9th. Anniversary Barrel Aged uwarzone przez Wojtka Frączyka w Browarze Widawa (woj. dolnośląskie). Zdobywca tytułu Kraft Roku 2021 pokonał 651 innych piw.

Czytaj więcej...

Rośnie eksport polskich jabłek wysokiej jakości

Rośnie eksport polskich jabłek wysokiej jakości m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Egiptu czy Arabii Saudyjskiej - wynika z opublikowanego w poniedziałek opracowania Unii Owocowej - stowarzyszenia wspierającego krajowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw.

Czytaj więcej...

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz