Wydarzenia
Sealed Air kupuje firmę specjalizującą się w optymalizacji i monitorowaniu procesów CIP
Sealed Air Corporation (NYSE:SEE) ogłosiła 14 lipca akwizycję firmy Tampereen Teollsuussähkö Oy (TTS-Ciptec), organizacji specjalizującej się w optymalizacji systemów mycia w obiegu zamkniętym (CIP) w branży mleczarskiej, napojowej i browarniczej. Firma wykorzystuje w tym celu zdalny monitoring oraz analizy prognozujące.
Senat chce nakłonić sklepy do oddawania jedzenia
Sklepy będą miały nowe obowiązki – mają przekazywać żywność o bliskim terminie przydatności organizacjom pożytku publicznego. Jeśli tego nie zrobią, zapłacą kary. Celem nowych przepisów, nad którymi pracuje Senat, jest ograniczenie marnowania żywności. A problem jest duży, bo rocznie wyrzucamy do śmieci około 9 mln ton jedzenia.
5 sierpnia Międzynarodowym Dniem Piwa i Piwowara
Choć piwo z pewnością nie potrzebuje swojego dnia, by wielbiły je miliony, dwóch Amerykanów z San Francisco, Jesse Avshalomov i Evan Hamilton, uznało w 2007 roku, że ten złocisty trunek zasłużył na swoje święto. Ich inicjatywa miała początkowo wyłącznie zakres lokalny, jednak z pomocą magii Internetu, Dzień Piwa rozlał się po całym świecie, trafiając do ponad 50 krajów.
Raport rynkowy AIJN 2016
Zgodnie z najnowszym Raportem Rynkowym AIJN Konsumpcja soków i nektarów w Polsce w 2015 roku wyniosła 757 mln litrów, a tym samym wzrosła o 8,3% w stosunku do 2014 roku, a samych soków o 10,6%. Rynek Polski wyróżnia się na tle pozostałych europejskich rynków najwyższym wzrostem spożycia soków i nektarów w ostatnim roku, do którego przyczyniły się działania promocyjno-informacyjne Stowarzyszenia KUPS oraz silne kampanie promocyjne poszczególnych producentów soków i nektarów w Polsce.
Europejskie Stowarzyszenie Soków Owocowych (AIJN) opublikowało Raport Rynkowy 2016 dotyczący europejskiego rynku soków i nektarów z owoców i warzyw, który jest corocznym raportem rynkowym. Obejmuje on charakterystykę branży sokowniczej w 31 krajach europejskich. Raport został opracowany przez firmę Canadean Ltd.
„Zanurz się w bogactwie natury!” - nowa kampania Kasztelana
Nowa kampania wspiera linię piw niepasteryzowanych, czyli Kasztelan Niepasteryzowane i Kasztelan Pszeniczne Niepasteryzowane. Po raz pierwszy w komunikacji marki wykorzystano motyw złudzenia, któremu ulega widz.
Przedsiębiorco działający na rynku wina pamiętaj o złożeniu deklaracji w ARR
Przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na obrót hurtowy wyrobami winiarskimi o zawartości alkoholu do 18% są zobowiązani do złożenia deklaracji o zapasach win lub moszczów winogronowych (stan na 31 lipca br.) Termin składania deklaracji upływa w Agencji Rynku Rolnego 31 sierpnia 2016 r. Nie złożenie deklaracji w terminie podlega sankcjom.
2 lata chaosu w systemie bezpieczeństwa żywności
Polscy lekarze weterynarii wyrażają sprzeciw i oburzenie wobec zaprezentowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi projektu ustawy o Państwowej Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności. - Opracowany w zaciszu ministerialnych gabinetów i bez konsultacji społecznych dokument de facto prowadzi do likwidacji Inspekcji Weterynaryjnej oraz wprowadza dwuletni chaos w systemie bezpieczeństwa żywności w kraju. Inicjatywa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi stanowi również zagrożenie dla konsumentów oraz eksportu rolno-spożywczego – mówi Jacek Łukaszewicz prezes Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej.
Zakończono budowę nowoczesnego zakładu Grupy Messer
Na tle regionu Europy Środkowej polski rynek gazowy w ostatnich latach odnotowuje największą i najszybszą dynamikę wzrostu. Z tego powodu Spółka Messer Polska zdecydowała o zainwestowaniu około 31 mln euro w budowę nowego zakładu wytwarzającego gazy skroplone wraz z napełnialnią gazów sprężonych. Instalacja kriogenicznego rozdziału powietrza podobna będzie do tej działającej już od 2009 roku w Rybniku. Zakład powstał w Turku, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej poprzez spółkę MP Production, której jedynym udziałowcem jest Messer Polska Sp. z o.o. Inwestycja jest efektem konsekwentnie prowadzonej strategii rozwoju Grupy Messer w Polsce i będzie drugim w kraju, w ramach Grupy, zakładem tego typu. W związku z kolejną inwestycją w Polsce, Messer spodziewa się dalszego, dynamicznego wzrostu przychodu, optymalizacji w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw oraz poprawy rentowności, co w efekcie będzie prowadzić do maksymalizacji spodziewanych zysków.
Lana Popović będzie zarządzać działalnością the Coca-Cola Company
Lana Popović obejmie stanowisko dyrektor generalnej The Coca-Cola Company w Polsce i krajach bałtyckich. Będzie odpowiedzialna za strategię firmy, innowacje, marketing i komunikację oraz za współpracę z partnerem biznesowym Coca-Cola HBC, będącym rozlewcą i dystrybutorem produktów Coca-Cola na wszystkich czterech rynkach.