1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7



Brau19 728x90 PL

Wydarzenia

Butelka Björn nominowana w konkursie Art of Packaging 2019

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, została nominowana w Art of Packaging 2019 w kategorii Pragnienia. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.
Opakowanie wódki czystej Björn jest nowoczesne, designerskie i zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów w swojej kategorii. Butelka pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów, a aby ją odczytać trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

Czytaj więcej...

Związkowcy i pracodawcy apelują o niską stawkę VAT na napoje owocowe

NSZZ „Solidarność”, Forum Związków Zawodowych, BCC, Konfederacja Lewiatan, Pracodawcy RP, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Związek Rzemiosła Polskiego, organizacje wchodzące w skład Rady Dialogu Społecznego, apelują o niepodnoszenie stawki podatku VAT na napoje owocowe, z co najmniej 20% zawartością soku owocowego, z 5% do 23%.
W liście do premiera Mateusza Morawieckiego napisali, że w konsultacjach społecznych znajduje się projekt, z 8 listopada 2018 r., ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Ordynacja podatkowa, który zakłada wprowadzenie nowej matrycy stawek VAT. Istotą propozycji jest ograniczenie ilości towarów i usług objętych obniżonymi stawkami VAT. Zgodnie z uzasadnieniem do projektu oraz oceną skutków regulacji zmiany mają być neutralne dla przedsiębiorców, konsumentów i budżetu.
W rzeczywistości planowane jest, aby koszty reformy systemu stawek VAT sfinansować z podniesienia stawki VAT na napoje owocowe, z co najmniej 20% zawartością soku owocowego. Protestujemy, aby kosztami reformy obciążyć wyłączenie przedsiębiorców z branży przetwórstwa owocowo-warzywnego, rolników, sadowników i ogrodników. Jest to propozycja nieakceptowalna i dalece niesprawiedliwa.

Czytaj więcej...

Kampania „Lepszy Start dla Twojego dziecka” stawia na lekarzy

UNIQUE WORK (dawniej G-Pharma) oraz ZPPPS nawiązały współpracę, przy organizacji konferencji „GINEKOLOGIA 2019”. W ramach 16 edycji, które w 2019 r odbędą się w różnych miastach Polski, poruszane będą tematy związane z edukacją o konieczności zachowania abstynencji w trakcie ciąży, a w szczególności metod komunikacji tego zagadnienia na linii lekarz – pacjentka. To kolejna odsłona programu „Lepszy start dla Twojego dziecka” prowadzonego przez ZPPPS od ponad 10 lat.

Czytaj więcej...

Air Products sfinalizowała przejęcie ACP – wiodącego europejskiego producenta dwutlenku węgla na rynku gazów technicznych

Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcji nie została ujawniona.
Zawarcie umowy pozwala połączonej organizacji zaoferować jeszcze lepszą obsługę obecnych klientów oraz poszerzyć możliwości rozwoju w sektorze gazów technicznych. Jednocześnie klienci zyskują dostęp do szerszej sieci dystrybucyjnej płynnego dwutlenku węgla na terenie całej Europy.

Czytaj więcej...

Stanowisko Krajowej Unii Producentów Soków i Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw po posiedzeniu sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Producenci soków oraz owoców i warzyw, zrzeszeni wokół Krajowej Unii Producentów Soków oraz Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, negatywnie oceniają podwyżkę podatku VAT do 23 proc. na napoje owocowe i warzywne. Taka opinia została wyrażona przez przedstawicieli branży podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które odbyło się 19 lutego br. Od początku ostrzegamy przed niekorzystnymi zmianami, jakie ustawa niesie dla polskiej gospodarki – sadowników, rolników, producentów oraz konsumentów.
Proponowana przez Ministerstwo Finansów podwyżka stawki VAT na napoje owocowe lub warzywne z 5 proc. do 23 proc. będzie odczuwalna dla wielu grup polskiej gospodarki. Wzrost podatku aż o 18 pkt. proc. będzie stanowił olbrzymie obciążenie dla całego sektora rolno-spożywczego.

Czytaj więcej...

Czy „MALINA” to właściwa nazwa dla produktu, który zawiera 45% malin?

Nazwa produktu jest najczęściej kwestionowanym przez inspekcje elementem informacji na temat żywności. Dotyczy to zarówno nazw marketingowych (wymyślonych, marek, brandów) jak również obowiązkowej nazwy środka spożywczego. Kwestionowanym nazwom zarzuca się, że wprowadzają w błąd konsumenta, ponieważ dają do zrozumienia, przekonują, sugerują, że żywność ma określone cechy co natomiast nie ma potwierdzenia w rzeczywistości, lub nawet w części mija się z prawdą.

Czytaj więcej...

tropextrakt podpisał umowę - wartą 1 mln USD - na import soku z yuzu

Rosnąca popularność piwa kraftowego z ekskluzywną nutą Yuzu spowodowała, że tropextrakt Polska, dostawca egzotycznych owoców i produktów niszowych, odnotowuje wysoki popyt na sok z Yuzu ze strony branży piwowarskiej. Dzięki umowie handlowej z rządem regionu Go Heung w Korei Południowej, tropextrakt zapewnił sobie długoterminowy dostęp do tego specjału i możliwość rozprowadzania go na rynku europejskim. Umowa podpisana ze znaczącym regionem znanym ze swoich produktów morskich i rolnych, reguluje rozwój stosunków gospodarczych, import soku z Yuzu o wartości 1 mln dolarów, standardy produkcji jak również wymianę wiedzy między partnerami.

Czytaj więcej...

Śliwka kalifornijska celuje w zdrowie!

California Prune Board będąca światowym liderem w rozwoju badań żywieniowych  na temat walorów zdrowotnych suszonych śliwek kalifornijskich odnawia swoje zobowiązanie dotyczące realizacji projektów badawczych w 2019 roku.
Program, rozpoczęty w 1997 roku, obejmuje aktualnie 51 opublikowanych badań dotyczących wartości odżywczych suszonych śliwek i 13 dodatkowych, których zakończenie planowane jest na 2021 rok. Głównym obszarem badań jest zdrowie kości, z 23 opublikowanymi badaniami na 28 zaplanowanych. Dziewięć badań (z 11 planowanych) dotyczy zdrowia układu trawiennego, zaś 19  (z 25) skupia się wokół innych obszarów, w tym obniżeniu poziomu cholesterolu, zespołu metabolicznego, możliwości poznawczych, wyboru przekąsek i ich wpływu na sytość oraz wybranych elementów analizy danych epidemiologicznych.

Czytaj więcej...

Indie – rynek, którego jeszcze nie zdobyliśmy, a już tracimy!

Dla eksporterów jabłek Indie to w tej chwili najbardziej obiecujący rynek azjatycki – także dla firm z Polski. Sytuacja zmieniła się jeszcze po zablokowaniu w 2018 przez rząd indyjski wwozu jabłek z Chin – oznacza to bowiem że prawie 40 000 ton jabłek należy sprowadzić z innych krajów. To szansa dla polskich jabłek i faktycznie zaraz po zbiorach rozpoczęły się wysyłki do Indii.
Niestety zanim na dobre rozgościliśmy się na indyjskim rynku może się okazać że już go tracimy. Przyczyną nie są oferowane przez polskich sadowników odmiany, ale problemy z jakością – przede wszystkim chodzi to o jędrność owoców. Po raz kolejny okazuję się, że duża część jabłek wysyłanych z polskich chłodni nie przetrzymuje długiego okresu transportu w kontenerach, a docierając do Indii nie spełnia już wymaganych parametrów jakościowych.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

vimax

Ekomix

sitspoz