Wydarzenia
„Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”
Ponad milion złotych na wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych. Marka Harnaś podsumowuje program „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”.
W ramach programu „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników”, marka przewidziała ponad 1 100 000 złotych na wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych. Powstał też specjalny fundusz szybkiego reagowania
na potrzeby sprzętowe strażaków.
Celem programu „Harnaś wspiera Strażaków Ochotników” było wzmocnienie Ochotniczych Straży Pożarnych przez stworzenie możliwości ich doposażenia, zwrócenie uwagi na ważną rolę, jaką ochotnicy pełnią w swoim otoczeniu
i zwiększenie świadomości wyzwań, z jakimi druhny i druhowie mierzą się na co dzień.
Program dawał Ochotniczym Strażom Pożarnym możliwość pozyskania dofinansowania bezpośrednio m.in. przez udział w konkursie internetowym oraz
w loterii dla punktów sprzedaży marki Harnaś. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej [ZOSP RP] powołał ponadto Fundusz „Rezerwy Natychmiastowej Sprzętu i Wyposażenia”, którego celem jest szybkie odtwarzanie zasobów sprzętu OSP poszkodowanych w działaniach ratowniczych w przypadku wystąpienia nagłych sytuacji kryzysowych i katastrof znacznych rozmiarów. Od początku istnienia Funduszu, do chwili obecnej, w kilkudziesięciu OSP z całej Polski pomyślnie odtworzono zasoby utraconego sprzętu i umundurowania. Zakupy dla OSP są możliwe dzięki środkom przekazywanym przez sponsora, z którym Związek OSP RP podpisał umowę. Marka Harnaś przeznaczyła na niesienie pomocy Ochotniczym Strażom Pożarnym ponad 1 100 000 zł. Dysponentem Funduszu jest Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Wsparcie dla OSP będzie realizowane do wyczerpania zasobów finansowych.
Poza funduszem rezerw, którym zarządza ZOSP RP, do najważniejszych elementów programu należały konkurs internetowy i loteria dla sklepów.
W konkursie dla internautów, który trwał od 9 sierpnia do 30 września, pełnoletni sympatycy Ochotniczych Straży Pożarnych mogli głosować na wybrane OSP za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. 10 spośród nich z największą liczbą głosów otrzymało wsparcie w wysokości 5 tys. złotych każda. W sumie oddano 355 tysięcy głosów.
Od 1 lipca do 30 października trwała również ogólnopolska loteria wśród punktów sprzedaży marki Harnaś. Poszczególne sklepy, deklarując chęć uczestnictwa
w loterii, wskazywały jednocześnie wybraną Ochotniczą Straż Pożarną, jako beneficjenta ewentualnej wygranej. W ten sposób 75 OSP otrzymało bony na zakup sprzętu o wartości 3 tys. zł.
Pula nagród obu działań wyniosła łącznie 275 tys. zł.
O programie dla strażaków ochotników marka Harnaś informowała na opakowaniach produktu oraz od lipca w kampanii reklamowej w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych i w Internecie.
– Strażacy Ochotnicy każdego dnia poświęcają swój czas, nierzadko ryzykując zdrowie i życie, aby nieść pomoc tam gdzie jest ona najbardziej potrzebna. To cisi bohaterowie o wielkim sercu. W wypełnianiu ich misji istotnym wsparciem jest specjalistyczny sprzęt, którego nigdy nie jest za wiele. W odpowiedzi na potrzeby Ochotniczych Straży Pożarnych zaproponowaliśmy program, który stworzył szansę na doposażenie strażaków ochotników. Jest on jednocześnie wyrazem wdzięczności za ogromne zaangażowanie i poświęcenie – mówi Barbara Rozbicka-Śledź, Junior Brand Manager marki Harnaś.
Piwo będzie droższe. Browary zapowiadają podwyżki cen
Podwyżki cen zapowiadają zarówno potentaci niemieckiej branży browarniczej, jak i lokalni wytwórcy. Wzrost kosztów tłumaczą jednoczesnym wzrostem cen surowców do produkcji (jęczmień browarniczy i słód), energii, transportu oraz opakowań. Nawet drewniane palety, służące do transportu piwa, podrożały ponad dwukrotnie – wylicza "Die Welt".
Carlsberg Polska zakończył 8. edycję programu InicJaTyWy
W ramach 8. edycji Programu Grantowego InicJaTyWy realizowanego przez Carlsberg Polska w sąsiedztwie browarów Kasztelan i Okocim powstało 10 inicjatyw służących lokalnej społeczności.
Do tegorocznej edycji Programu Grantowego InicJaTyWy organizacje zgłosiły ponad 30 ciekawych projektów. Do drugiego etapu, czyli głosowania internautów, zakwalifikowały się 24 inicjatywy, z których wyłoniono 10 zwycięskich projektów. Ich autorzy – lokalne organizacje i instytucje z Brzeska, Sierpca i ich okolic – otrzymały w sumie 100 tys. złotych na realizację swoich pomysłów.
Ekologiczne inicjatywy dla lokalnych społeczności
- Od 8 lat wspieramy działania potrzebne lokalnym społecznościom. W tym roku były to projekty m.in. związane z tworzeniem miejsc do rekreacji, zakupem urządzeń ratujących zdrowie i życie, produkcją eko-energii, rewitalizacją zieleni i edukacją ekologiczną. 6 inicjatyw zostało zrealizowanych w kategorii działań na rzecz poprawy świadomości ekologicznej – tematu, który w dzisiejszych czasach jest priorytetem dla nas wszystkich – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska.
W tym roku w okolicach Browaru Kasztelan w Sierpcu zrealizowane zostały projekty: zakup urządzeń AED dla lokalnych jednostek OSP, stworzenie Osiedlowej Strefy Relaksu, Koło Wędkarskie „Kasztelan” stworzyło ekologiczną altanę z tablicami informacyjno-edukacyjnymi, odbyła się również akcja „Sprzątamy Sierpienicę - jej piękną okolicę”, a w lokalnym radiu powstał cykl audycji edukacyjnych „Czyste środowisko to dobre samopoczucie, zdrowie i piękno przyrody - DBAJ O NIE!” dotyczących wpływu wytwarzanych opakowań na zanieczyszczenie środowiska.
W powiecie brzeskim – Browar Okocim – zrealizowano projekty rewitalizacji zieleni miejskiej na Brzeskim Rynku, montażu instalacji fotowoltaicznej w OSP Łoniowa, Koło Gospodyń Wiejskich "Szpilki" w Buczu założyło również eko-kuchnię w Domu Ludowym oraz przeprowadziło akcję edukacyjną „Jak być bardziej EKO”, a w tej samej miejscowości OSP Bucze przeprowadziło akcję montażu koszy i tablic edukacyjnych nt. segregowania śmieci, z kolei w Brzesku odbyło się sprzątanie i akcja edukacyjna pn. „EkoSiatkarze sprzątają świat”.
Program grantowy InicJaTyWy powstał w 2014 r. W czasie ośmiu edycji zrealizowano 69 projektów, na łączną kwotę 600 tys. złotych. Tegorocznym partnerem akcji była firma Interseroh.
W imieniu Redakcji, serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w nieodpłatnym webinarium
„Pakiet Fit for 55 i “ślad węglowy” – wyzwania dla konkurencyjności Przemysłu fermentacyjnego i Owocowo-Warzywnego”, które odbędzie się w dniu 23 listopada godz. 11.30.
Organizatorem jest Stowarzyszenie im. prof. Żmijewskiego, we współpracy z naszą Redakcją.
Warsztat ekspercki ma na celu przedstawienie kluczowych wyzwań ujętych w nowo przyjętych kierunkach polityki klimatycznej i pakietu „Fit for 55” oraz wskazanie najistotniejszych potrzeb branży w tym zakresie.
Kluczowe wnioski i potrzeby uczestników webinaru zostaną zaprezentowane na początku grudnia zarówno na spotkaniu zespołu eksperckiego „Fit for 55” Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz nowemu Ministrowi Rolnictwa w ramach działań statutowych Stowarzyszenia, aby wesprzeć sektor (projekty pilotażowe, dofinasowania, inne) we wzmocnieniu jego konkurencyjności w świetle zachodzących zmian.
Link do rejestracji:
Kongres Bezpieczeństwa Żywności 2021
Tegoroczna 8 edycja Kongresu Bezpieczeństwa Żywności pod hasłem "Future of Food"
W ramach wydarzenia odbędzie się konferencja obejmująca m.in. udział:
– W ciekawych prelekcjach i panelach dyskusyjnych dotyczących najnowszych potrzeb firm w zakresie innowacji w sesjach: certyfikacja, logistyka, opakowania, produkcja pierwotna, nowoczesne technologie,
– W prezentacjach produktów, usług i rozwiązań technologicznych ukierunkowanych na rozwój innowacji produktowych.
Kongres odbędzie się 18 listopada 2021
Miejsce: Hotel ARCHE w Warszawie
Formuła wydarzenia: Hybrydowa
Wiecej informacji o Kongresie:
Rusza największa modernizacja w historii Browaru Pilsweizer
Browar Pilsweizer rozpoczyna największą w swojej historii modernizację, obejmującą zarówno sam zakład, jak i park maszynowy oraz cały budynek, w którym mieści się browar. Modernizacja linii produkcyjnej zwiększy moce wytwórcze browaru i pozwoli firmie produkować potencjalnie 100 tys. hektolitrów piwa rocznie.
Całość prac modernizacyjnych zaplanowana jest do wiosny 2022 roku. Obejmą one park maszynowy, w tym m.in. linię rozlewniczą do butelek i kegów, jak również cały budynek, w którym mieści się browar. Dzięki modernizacji linii produkcyjnej moce wytwórcze browaru wzrosną do 12 tys. butelek na godzinę, co pozwoli firmie przymierzyć się do produkcji 100 tys. hektolitrów piwa rocznie.
– To największa taka inwestycja w najnowszej historii browaru od kiedy stałem się w 2005 roku jego współwłaścicielem - mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer S.A.
Prace będę przebiegały kilkuetapowo. Zainstalowanie nowych maszyn (m.in.depaletyzator, rozlewaczka, płuczka, etykietarka, kartoniarka) i połączenie ich taśmami, jak i samo zakończenie remontu hal produkcyjnych zaplanowane jest do końca bieżącego roku. Dalsze prace, w tym np. montaż nowego pasteryzatora tunelowego, potrwają do końca marca 2022 r.
- Nasz browar ma grubo ponad 200 lat tradycji, ale zaplanowana na najbliższe 5 miesięcy modernizacja przenosi nas jednocześnie do najwyższej ligi jeśli chodzi o automatyzację produkcji. Nowe linie produkcyjne zwiększą wydajność firmy do 12 tys. butelek na godzinę. Bez problemu będziemy mogli „atakować“ poziom 100 tys. hektolitrów piwa wytwarzanego rocznie – dodaje Andrej Chovanec - Ponadto z nową rozlewaczką i myjką do kegów będziemy w stanie produkować dużo więcej piwa dla naszych kontrahentów w kanale HoReCa, w jeszcze lepszej jakości niż do do tej pory.
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer, a następnie Pilsvar.
Browar Pilsweizer jest najstarszym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu.
Więcej na: www.pilsweizer.com www.pilsvar.pl
W imieniu Redakcji, serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w nieodpłatnym webinarium
„Pakiet Fit for 55 i “ślad węglowy” – wyzwania dla konkurencyjności Przemysłu fermentacyjnego i Owocowo-Warzywnego”, które odbędzie się w dniu 23 listopada godz. 11.30.
Organizatorem jest Stowarzyszenie im. prof. Żmijewskiego, we współpracy z naszą Redakcją.
Warsztat ekspercki ma na celu przedstawienie kluczowych wyzwań ujętych w nowo przyjętych kierunkach polityki klimatycznej i pakietu „Fit for 55” oraz wskazanie najistotniejszych potrzeb branży w tym zakresie.
Kluczowe wnioski i potrzeby uczestników webinaru zostaną zaprezentowane na początku grudnia zarówno na spotkaniu zespołu eksperckiego „Fit for 55” Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz nowemu Ministrowi Rolnictwa w ramach działań statutowych Stowarzyszenia, aby wesprzeć sektor (projekty pilotażowe, dofinasowania, inne) we wzmocnieniu jego konkurencyjności w świetle zachodzących zmian.
Link do rejestracji:
Menager do Centrum Przetwórstwa Produktów Ogrodniczych w Skierniewicach pilnie poszukiwany
Technolog żywności/inżynier procesowy/menadżer naukowy do Centrum Przetwórstwa Produktów Ogrodniczych (charakter jednostki B+R) pilnie poszukiwany!
Stopień naukowy dr lub wyżej bardzo mile widziany…
Poniżej link do ogłoszenia:
Seminarium Naukowe Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności
Pierwsze w roku akademickim 2021/2021 Seminarium Naukowym Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności będzie miało tytuł "Metabolomika żywności na przykładzie związków polifenolowych". Wykład odnoszący się do analizy jakościowej i ilościowej polifenoli wygłosi pan dr hab. Ireneusz Kapusta, prof. UR (współautor publikacji m.in. odnoszących się z przykładami badań dla brokuł głogu lub orzechów włoskich). Bezpłatne wydarzenie naukowe zobaczymy w ostatnią środę października (27.10.2021) o godzinie 13:00, na platformie ZOOM: https://us02web.zoom.us/j/84073537472
====================================