1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

baner_portal

Wydarzenia

Z Kalifornii na świąteczny stół

W grudniu br. handel liczy na udane zakupowe szaleństwo. Pomóc mają aż trzy handlowe niedziele i świąteczna gorączka. Jak co roku na stołach nie zabraknie lubianych przez konsumentów suszonych śliwek. Z archiwalnych badań California Prune Board, wynika, że ponad połowa ankietowanych (51 proc.), kupuje śliwkę suszoną właśnie w okresie świątecznym. Ta tendencja utrzymuje się od lat, choć również wyraźnie widać, że popularyzuje się trend konsumowania tego owocu przez cały rok – na co dzień w kuchni, czy w formie przekąski. Dodatkowo za sprawą licznych inicjatyw branży z Kalifornii, konsumenci wciąż odkrywają różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.

Czytaj więcej...

Czy kolor ma znaczenie? Co kryje się w barwach warzyw i owoców

Okrągłe, podłużne, miękkie, twarde, chropowate, gładkie, a przede wszystkim – kolorowe. Owoce i warzywa są niezwykle różnorodne nie tylko pod względem kształtu, ale i barwy. Czy ma ona znaczenie? Okazuje się, że tak! Kolor jest powiązany ze składnikami odżywczymi, zawartymi w warzywach i owocach, a co za tym idzie, z prozdrowotnym wpływem na organizm.

Czytaj więcej...

Podsumowanie 6. edycji programu grantowego InicJaTyWy

Carlsberg Polska podsumował 6. edycję programu grantowego InicJaTyWy. W jego ramach 9 organizacji otrzymało granty, dzięki którym powstały przyjazne miejsca dla społeczności lokalnych w sąsiedztwie browarów Bosman, Kasztelan i Okocim. W tym roku program odbył się
w nowej formule skierowanej do organizacji pozarządowych oraz instytucji użyteczności publicznej.

Czytaj więcej...

Mus + Zboże od Tymbarku w kampanii digitalowej

W kampanii digitalowej Tymbark poinformował o swoich nowościach produktowych. Nowe przekąski od Tymbarku to musy w trzech wariantach smakowych: jabłko, cynamon + kasza jaglana; owoce tropikalne + ryż; jabłko, mango, banan + płatki owsiane.

Czytaj więcej...

Jedzenie w domu, a może danie na wynos – czy Polacy jeszcze gotują?

Niemal 93% Polaków biorących udział w badaniu przeprowadzonym w ramach III edycji kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!” deklaruje, że zdarza im się gotować w domu, a ponad 40% twierdzi, że robi to codziennie . Najwięcej badanych gotuje zarówno dla siebie, jak i rodziny, a za powód podaje troskę o zdrowie oraz kontrolę nad tym, co jest na talerzu. Inspiracji poszukują na portalach z przepisami, a także wśród członków rodziny. Emocje, które najczęściej towarzyszą Polakom podczas gotowania, są zdecydowanie pozytywne.

Czytaj więcej...

Polacy przeciwni podwyżce akcyzy na piwo

ak pokazują badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research[1], Polacy są przeciwni podwyżce akcyzy na piwo. Nie wierzą również w zapewnienia rządu, iż jest ona spowodowana troską o zdrowie społeczeństwa.

Czytaj więcej...

Dojrzały konsument… wyzwanie czy szansa?

Populacja ludzi starszych zwiększa się zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Stanowi to wyzwanie i szansę dla przemysłu spożywczego. Ludzie starsi są bardziej narażeni na ryzyko niezbilansowania diety i niedożywienia ze względu na zachodzące z wiekiem zmiany fizjologiczne. Dowodzi to, że zapotrzebowanie na produkty skierowane do seniorów będzie wzrastać. Z tego powodu osoby starsze stanowią coraz częściej pożądaną i cenioną grupę konsumentów.

Czytaj więcej...

Browar Kormoran Kormoran uwarzył piwo inspirowane powieścią Stephena Kinga Browar Kormoran rozszerza swoją ofertę piw rocznikowych - 22 listopada na rynek wchodzi Astus Malum. To imperialny graff inspirowany napojem pijanym przez bohaterów sagi “Mroczna

Astus Malum jest fuzją piwa oraz cydru. By powstał graff, sok jabłkowy łączy się z brzeczką na etapie warzenia, a następnie słodowo-jabłkową całość poddaje fermentacji oraz leżakowaniu. Graff nie jest zatem piwem z sokiem jabłkowym (dodanym po zakończeniu fermentacji), a prawdziwą hybrydą łączącą w sobie zarówno elementy piwne, jak cydrowy charakter.

Graff jako styl piwny nie ma długiej historii. Nie jest to piwowarski skarb kraju, relikt dawnych zwyczajów, czy piwny symbol. Graff to wynik niczym nieograniczonej wyobraźni piwowarów, którzy postanowili „ożywić” i „zmaterializować” napój pijany przez bohaterów sagi Stephena Kinga „Mroczna wieża” (The Dark Tower).

Czytaj więcej...

PODWYŻKA AKCYZY NA WYROBY ALKOHOLOWE – CZY PREFERENCJE SĄ UZASADNIONE? Jak wygląda rzeczywisty model spożycia alkoholu w Polsce?

Zaproponowana przez rząd podwyżka akcyzy na poziomie 10% dla wszystkich wyrobów alkoholowych w rzeczywistości oznacza preferencyjne traktowanie piwa. Przyznali to zresztą otwarcie sami przedstawiciele rządu, podkreślając, że ponad dwa razy mniejsze obciążenie podwyżką piwa w stosunku do mocnych alkoholi ma pomóc w zmianie struktury spożycia alkoholu w Polsce. Tymczasem, jak potwierdzają dane, to nie mocne alkohole, a piwo jest najczęściej spożywanym trunkiem i odnotowuje największy wzrost sprzedaży.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz