1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

jmreurope

640 x 340 dziewczyna

Wydarzenia

Działania ARiMR mogą doprowadzić do upadku grup producentów owoców i warzyw

Brak jasnej polityki, stale zmieniające się przepisy oraz niezrozumiałe postępowanie podległej Ministerstwu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa może doprowadzić do upadku grup producentów. Organizacje zrzeszające grupy producentów owoców i warzyw od wielu miesięcy bezskutecznie apelują do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o zorganizowanie debaty o sytuacji w branży. Ostatni taki apel został wysłany w lutym.

Pierwsze grupy producentów powstały w 2005 roku. Obecnie działa ich blisko 300. Dzięki inicjatywie organizacyjnej, pozyskanemu kapitałowi i wykorzystaniu środków pomocowych UE udało się stworzyć sprawnie działające organizacje dające zatrudnienie ok. 10 tys. pracowników i produkujące ponad milion ton z czego blisko 70% przeznaczona jest na eksport. „Działalność grup producentów owoców i warzyw w Polsce jest jeszcze przykładem najszybszej organizacji rynku w skali całej UE. Nasz rząd wielokrotnie przytaczał przykład grup jako przykład sukcesu polityki rolnej. Jednocześnie zarówno Ministerstwo jak i podległa mu Agencja z niewiadomych przyczyn podejmują działania, które już niedługo doprowadzą do likwidacji grup" – powiedziała Jolanta Kazimierska, Prezes Stowarzyszenia Unia Owocowa.

Czytaj więcej...

Rzemieślniczy, autorski – nowy browar we Wrocławiu

W stolicy Dolnego Śląska powstaje pierwszy rzemieślniczy browar z prawdziwego zdarzenia. Piwo według autorskich receptur będzie na miejscu zarówno warzone, jak i sprzedawane. Nad pierwszymi przepisami właśnie pracuje piwowar, a lada dzień rozpocznie się montaż sprzętu. Browar ma już nazwę, która ewidentnie kojarzy się z Wrocławiem.

W przedsięwzięcie zainwestowało małżeństwo miłośników piwa – Grzegorz i Arletta Ziemian – oraz indywidualni inwestorzy z USA. Browar powstaje przy ul. Jana Długosza 2 we Wrocławiu. Znajduje się tu budynek z czerwonej cegły, w którym dawniej działało kino „Wodomierz". Właściciele wyremontowali obiekt, przywrócili estetyczne okiennice i - we współpracy z browarem - zaaranżowali pomieszczenia tak, aby zmieściła się tutaj część produkcyjna i gastronomiczna. Dzięki temu, oprócz warzenia piwa, goście będą mogli je tutaj degustować, a także podpatrywać proces produkcji.

Czytaj więcej...

Goździki za… słoiki – Kompania Piwowarska i Biedronka już po raz trzeci zachęcają, by być „Zgranym z naturą”

W nadchodzący weekend mieszkańcy 12 polskich miast będą mieli okazję, by niewielkim wysiłkiem udekorować swój dom, balkon lub ogród. Wszystko za sprawą Kompanii Piwowarskiej i sieci sklepów Biedronka, które już po raz trzeci wspólnie organizują ogólnopolską akcję „Zgrani z naturą". W ciągu dwóch dni, które w tym roku zbiegają się w czasie z Dniem Bez Śmiecenia, będzie można wymienić pięć szklanych bądź aluminiowych opakowań na sadzonkę kwiatów.

Czytaj więcej...

Podsumowanie kampanii edukacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”

Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku" to unikalny ogólnokrajowy program edukacji żywieniowej podkreślający rolę warzyw i owoców w diecie, realizowany w ostatnich latach – tak w Polsce, jak i Rumunii. Szeroko zakrojone działania reklamowe, akcje dla dzieci oraz spotkania informacyjne z ekspertami przyniosły efekt w postaci wzrostu świadomości społecznej. Organizatorzy kampanii mają nadzieję na pozytywne efekty projektu także w zmianie nawyków żywieniowych w kierunku regularnego spożycia większej ilości warzywno-owocowych porcji.

Czytaj więcej...

Polska – szósty producent żywności w Europie

W tym roku mija 10 lat od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Dzięki środkom z UE sektor rolno-spożywczy stał się konkurencyjny na rynku europejskim i światowym, a nasze zakłady przetwórcze należą dziś do najnowocześniejszych. To dzięki temu jesteśmy 6. producentem żywności w Europie" – tymi słowami podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa Tadeusz Nalewajk rozpoczął Polski Kongres Rolnictwa w Gniewinie.

Czytaj więcej...

Rząd przyjął PROW 2014-2020

„PROW 2014-2020 rząd przyjął 15 kwietnia br. i program ten został już wysłany do Komisji Europejskiej” - poinformował szef resortu rolnictwa dodając, że maksymalny czas na negocjacje to pół roku. Minister uważa jednak, że jest szansa, aby ten czas skrócić do czterech miesięcy, co pozwoliłoby na wejście programu w życie już na jesieni br.

Czytaj więcej...

Alfa Laval otrzymała nagrodę Firmy Roku 2013 w rankingu Frost & Sullivan

Alfa Laval otrzymała nagrodę Firmy Roku 2013 roku w rankingu Frost & Sullivan w kategorii pomp dla przemysłu spożywczego i napojów w Europie. Frost & Sullivan docenił firmę Alfa Laval – światowego lidera w technologii wymiany ciepła, oddzielania i technologii przepływów za wprowadzanie najlepszych praktyk, wybitne osiągnięcia i wysoką jakość działania w zakresie takich obszarów jak przywództwo rynkowe, innowacje technologiczne, obsługa klienta i strategiczny rozwój produktów.

Frost & Sullivan uznał również działania Alfa Laval w kierunku realizacji strategii dostaw od jednego sprzedawcy asortymentu pomp poprzez rozszerzenie portfolio, które spełnia higieniczne wymagania procesu, zapewnia bezpieczeństwo produkcji oraz pozwala zmniejszyć zużycie energii w przemyśle spożywczym i napojów.

Czytaj więcej...

Polscy sadownicy będą promować jabłka w Chinach i krajach Zatoki Perskiej

Sadownicy szukają nowych rynków zbytu dla polskich jabłek. Teraz ich głównym odbiorcą jest Rosja. Związek Sadowników RP szykuje kampanię promocyjną jabłek m.in. w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Komisja Europejska przyznała na to ok. 4 mln euro. Kampania informacyjno-promocyjna pt. "Europejskie jabłka dwukolorowe" rozpocznie się jesienią, kiedy pojawią się pierwsze owoce z nowych zbiorów; potrwa trzy lata.
Działania promocyjne skierowane będą do odbiorców głównie z Chin i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Kampanią objęci zostaną konsumenci, handlowcy i media.

Czytaj więcej...

Czwarta edycja kampanii „Pora na pomidora” przeciw otyłości wśród dzieci

Otyłość i nadwaga to problem już nie tylko ludzi dorosłych. Coraz częściej dotyka też dzieci 

i młodzież. Dlatego w tym roku organizator IV edycji ogólnopolskiej kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców” działania kieruje przede wszystkim do najmłodszych oraz osób, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu ich nawyków żywieniowych.

Eksperci oraz organizacje zajmujące się kwestiami zdrowia systematycznie donoszą o szybko rosnącej liczbie dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała. Co więcej, otyłość i nadwaga są traktowane jako najpoważniejsze choroby cywilizacyjne naszych czasów. Potwierdzają to m.in. raporty WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), UNICEF-u czy Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie (IŻiŻ). Z badań przeprowadzonych przez IŻiŻ w Warszawie wynika, że w grupie 13-latków co czwarty polski uczeń ma problem z otyłością.

Czytaj więcej...

Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT

engineering

moeschle

vimax

Ekomix

sitspoz