Pokal
Sok
Mrożonka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj
Pokal
Sok
Mrożonka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj
Pokal
Sok
Mrożonka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj

AMBRA zwiększyła przychody i inwestycje

Grupa AMBRA zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 4,3% w roku obrotowym 2023/2024. Na wyniku negatywnie odbiła się inflacja i nastroje konsumenckie. Najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż na rynku rumuńskim.

Z komunikatu Ambry wynika, że wartościowy wzrost sprzedaży w roku obrotowym 2023/2024 został osiągnięty we wszystkich głównych kategoriach z wyjątkiem alkoholi mocnych.

Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce sprzedaż rosła o 4,2%. Powyżej tempa wzrostu rynku zwiększała się sprzedaż marek mainstreamowych takich jak Dorato, Fresco, czy Portada. Jeszcze szybciej rosła sprzedaż win Winiarnia Zamojska czy bezalkoholowego CIN&CIN Free. Obydwa produkty doskonale wpisały się w trendy popularności produktów regionalnych oraz umiarkowanej konsumpcji alkoholu.

Udana akwizycja w Rumunii pozwoliła osiągnąć na tym rynku wzrost sprzedaży na poziomie 26,4%. Było to możliwe dzięki akwizycji marek Pelin Carpatin i Zarea (lider rumuńskiego rynku win musujących). Udział sprzedaży na tym rynku w przychodach Grupy osiągnął 19,2%.

W Czechach i Słowacji przychody spadły natomiast o 6,0%, co było konsekwencją utrzymującej się wysokiej wrażliwości rynku czeskiego na wprowadzone podwyżki cen.

 – W roku 2023/2024 zwiększyliśmy inwestycje do poziomu 47 mln zł – zarówno na akwizycje, jak i w efektywność, wydajność i jakość produkcji oraz operacji. Jesteśmy przekonani o dobrych perspektywach rozwoju rynku i naszej spółki – podsumowuje Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Reklama