Pokal
Sok
Mrożonka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj

AMBRA zwiększyła przychody i inwestycje

Grupa AMBRA zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 4,3% w roku obrotowym 2023/2024. Na wyniku negatywnie odbiła się inflacja i nastroje konsumenckie. Najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż na rynku rumuńskim.

Z komunikatu Ambry wynika, że wartościowy wzrost sprzedaży w roku obrotowym 2023/2024 został osiągnięty we wszystkich głównych kategoriach z wyjątkiem alkoholi mocnych.

Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce sprzedaż rosła o 4,2%. Powyżej tempa wzrostu rynku zwiększała się sprzedaż marek mainstreamowych takich jak Dorato, Fresco, czy Portada. Jeszcze szybciej rosła sprzedaż win Winiarnia Zamojska czy bezalkoholowego CIN&CIN Free. Obydwa produkty doskonale wpisały się w trendy popularności produktów regionalnych oraz umiarkowanej konsumpcji alkoholu.

Udana akwizycja w Rumunii pozwoliła osiągnąć na tym rynku wzrost sprzedaży na poziomie 26,4%. Było to możliwe dzięki akwizycji marek Pelin Carpatin i Zarea (lider rumuńskiego rynku win musujących). Udział sprzedaży na tym rynku w przychodach Grupy osiągnął 19,2%.

W Czechach i Słowacji przychody spadły natomiast o 6,0%, co było konsekwencją utrzymującej się wysokiej wrażliwości rynku czeskiego na wprowadzone podwyżki cen.

 – W roku 2023/2024 zwiększyliśmy inwestycje do poziomu 47 mln zł – zarówno na akwizycje, jak i w efektywność, wydajność i jakość produkcji oraz operacji. Jesteśmy przekonani o dobrych perspektywach rozwoju rynku i naszej spółki – podsumowuje Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Reklama