Pokal
Sok
Mrożonka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj

Grudzień miesiącem win musujących

Według firmy badawczej NielsenIQ roczna sprzedaż win musujących w Polsce wynosi 938 mln zł. Tradycyjnie goszczą one na stołach Polaków w ostatnim tygodniu grudnia – okresie Bożego Narodzenia i Sylwestra. Wtedy sprzedaż  tego napoju wzrasta kilkukrotnie w porównaniu z resztą roku. Badania pokazują jednocześnie, że wina musujące zyskują z roku na rok coraz większą popularność na krajowym rynku.

 – Wina musujące cieszą się szczególną popularnością wśród kobiet, z których aż 66% deklaruje ich spożycie. Najczęściej sięgają po nie konsumentki w wieku 30-39 lat, dla których napój ten stał się symbolem nowoczesnego stylu życia, pełnego radości i celebracji codziennych chwil. Rzadziej wina musujące wybierane są przez osoby powyżej 60. roku życia, które mają swoje sprawdzone i ulubione rodzaje alkoholi. Starsi konsumenci często preferują piwa, wódki, wina i whisky ze względu na ich tradycyjny charakter i głębszy smak, który bardziej odpowiada ich gustom  –  tłumaczy Anka Łękarska, szefowa zespołu badań konsumenckich w NielsenIQ.

Wyjątkową popularnością wina musujące cieszą się w okresie świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra. Często towarzyszą wigilijnym kolacjom i świątecznym obiadom, podkreślając wyjątkowy charakter tych chwil. Natomiast w Sylwestra są one niemal obowiązkowym elementem spotkań, symbolizującym radość i nadzieję na nadchodzący rok. Kieliszek wina musującego o północy to już tradycja.

– W ostatnim tygodniu roku sprzedaż wina musującego gwałtownie wzrasta, osiągając poziom aż siedmiokrotnie wyższy niż średnia sprzedaż w pozostałych tygodniach – podsumowuje Anka Łękarska.

Dane pochodzą z Syndykatu Alkoholowego NielsenIQ 2024 oraz audytu sprzedażowego NielsenIQ.

Reklama