Z badania konsumpcji firmy Kantar wynika, że w ubiegłym miesiącu najpopularniejszymi warzywami były ziemniaki, pomidory i cebula. Wśród owoców prym wiodły jabłka, gruszki i śliwki.
Aż 96% Polek i Polaków zadeklarowało zakup ziemniaków, a 93 % – pomidorów. Na podium znalazła się też cebula. Zakupiło ją jadło 86% badanych. Marchew znalazła się w koszyku 84% Polaków, a ogórki – 83%.
Na kolejnych miejscach uplasowały się : papryka (64%), kapusta (61%) i pieczarki (50%), kalafior (48%). Sporym zainteresowaniem cieszy się także cukinia, którą kupiło 37% badanych.
W porównaniu do sierpnia 2024, czy do września 2023, spożycie warzyw jest na nieco niższym poziomie.
Z badania firmy Kantar wynika, że w październiku najchętniej Polacy kupowali jabłka, gruszki i śliwki. Jabłka spożywało 9 na 10 Polaków (88 %), co oznacza wzrost w stosunku do września o 10 punktów procentowych.
Drugie miejsce przypadło gruszkom (53%). Z tym, że ich spożycie rok do roku, nieznacznie spadło. Trzecie zajęły śliwki (50%).
Prawi 1/3 badanych, zadeklarowała spożycie borówek (29%) i malin (28%). Na kolejnych miejscach znalazły się truskawki i ich przetwory (21%), przetwory z czarnej porzeczki (17%), przetwory z aronii (14%) oraz minikiwi (13%).
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”.
Badanie przeprowadził Kantar Polska w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jego celem jest wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów, w wyniku stałej edukacji konsumentów. Zadanie jest realizowane pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.